انواع بیماری های کبوتر

پرنده

انواع بیماری های کبوتر

پرورش انواع نژاد کبوتر مانند شاهی سفید، هارنیه، جاینت هومر، چین دار شرقی، مکه، یعقوبی در دنیا تنها به خاطر ظاهر آنهاست اما در این بین بهترین نژاد کبوترهای گوشتی جهان نژاد موندارین است که به منظور تولید گوشت انجام می شود از این رو شناخت انواع بیماری های رایج و شایع کبوتر برای پرورش دهندگان لازم است تا باعث کاهش تلفات شود.

درمان شقاق پا پرندگان

پرنده

درمان شقاق پا پرندگان

یکی از بدترین بیماری های پرندگان زینتی، شقاق پا است که به عدم پوسته پوسته شدن یا همان فلس پای پرنده باعث عدم خونسازی پا می شود و در واقع با درد شدید در این ناحیه همراه است به طوری که پرنده قادر به نگه داشتن پا روی نشیمنگاه چوبی نیست که می تواند عوامل زیادی باعث بروز این بیماری باشد و البته جای نگرانی نیست با پماد درموسن درمان بیماری انجام می شود.

نحوه تشخیص سن و جنسیت مرغ مینا

پرنده

نحوه تشخیص سن و جنسیت مرغ مینا

یکی از باهوشترین طوطیان، مرغ مینا است که به منظور سخنگو کردن پرنده باید حتما جنسیت و سن آنرا تشخیص دهید با اینکه به صورت دقیق از طریق آزمایش های خون این کار انجام می شود اما از روی ظاهر و جثه پرنده این کار امکان پذیر است.

غذای مرغ مینا

پرنده

غذای مرغ مینا

یک پرنده زیبا و خانگی که امروزه خرید و فروش آن زیاد انجام می شود پرنده مرغ مینا است که قابلیت حرف زدن و یاد گرفتن چندین کلمه را دارد و بر خلاف آنکه در دل طبیعت تقریبا هر چیزی می خورد در خانه باید انواع میوه ها، سبزیجات و تخم مرغ آب پز به آنها دهید و حتما نکات بهداشتی را هنگام غذا دادن بهشز مرغ مینا رعایت کنید.

نکات مهم هنگام جفت زدن سهره

پرنده

نکات مهم هنگام جفت زدن سهره

با توجه به محبوبیت پرنده سهره در بین مردم و بالا بودن قیمت سهره نر و ماده اگر قصد جوجه کشی این پرنده خانگی و زینتی دارید باید یک سری نکات چون محل نگهداری قفس در دمای مناسب، غذای مناسب سهره و همچنین عدم دست زدن به سهره در این دوره را مد نظر قرار دهید.

طوطی ملنگو

پرنده

طوطی ملنگو

یکی از باهوش ترین و بهترین پرندگان خانگی طوطی ملنگو است که جزو دسته پرندگان سخنگو است که با تمرین و صبر و حوصله قادر به یادگیری نزدیک به 200 کلمه است، فقط فراموش نکنید که این پرنده خیلی اجتماعی است و باید روزانه حداقل 3 ساعت وقت برای آن کنار بگذارید در غیر اینصورت افسرده می شود.

خواص گوشت قرقاول

پرنده

خواص گوشت قرقاول

یکی از پرندگان بومی آسیا که گوشت آن خواص زیادی دارد و منبع پروتئین بالا و در عین حال کالری و چربی کم است قرقاول است که قیمت گوشت آن بالاست چونکه خواص زیادی دارد البته کسانی که کلسترول خون بالا دارند باید از خوردن آن صرف نظر کنند و همچنین افرادی که گرم مزاج هستند در مصرف گوشت پرنده احتیاط کنند.

آموزش حرف زدن و سخنگو کردن کاسکو

پرنده

آموزش حرف زدن و سخنگو کردن کاسکو

یکی از طوطی هایی که ساعت ها افراد را سرگرم می کند کاسکو است که با خرید آن به راحتی می توانید کلمات ساده و حتی حرکاتی چون رقص به آنها یاد بدهید تا ساعت ها سرگرم شوید البته زمانی پرنده به حرف شما گوش می دهد که آب و غذای کافی به آن بدهید و به آن توجه کنید.

تعبیر خواب کرکس

پرنده

تعبیر خواب کرکس

کرکس را به نام پرنده ای لاشخوار می دانند که به راحتی با سر تاس و گردن کشیده از سایر پرندگان متمایز است و از دید معبرین غربی و اسلامی تعابیر مختلفی برای آن نوشته شده است و در کل کرکس را نماد دشمنان بدگو و صبور می دانند که به دنبال آسیب زدن به شما هستند.

بلبل خرما

پرنده

بلبل خرما

یکی از پرندگان آواز خوان مختص جنوب کشور ایران بلبل خرما است که به نام محلی آنرا بلبلی می نامند و جزو پرندگان آفت نخلستان ها هستند با این وجود اما صدای خوبی دارند.

نحوه جفت گیری کاسکو نر و ماده

پرنده

نحوه جفت گیری کاسکو نر و ماده

چنانچه قصد جوجه کشی از کاسکو دارید و می خواهید با جفت زدن کاسکو نر و ماده، تخم کاسکو یا جوجه کاسکو را به قیمت مناسب بفروشید کافیست که یک جفت کاسکو نر و ماده بالغ را بخرید و شرایط لازم برای آنها را مهیا کنید.

نحوه حمام دادن به عروس هلندی

پرنده

نحوه حمام دادن به عروس هلندی

اگر قصد حمام دادن عروس هلندی آنها دارید حتما آنرا داخل آب ولرم بذارید و دقت داشته باشید که به منظور خشک شدن پرنده حتما دمای محیط کمتر از 22 درجه سانتیگراد نباشد چون باعث سرماخوردگی پرنده خواهد شد.