آشنایی با فواید تمام قسمت های خوردنی گوسفندی

گوسفند

آشنایی با فواید تمام قسمت های خوردنی گوسفندی

گوسفند زنده جزو دسته حیوانات اهلی و حلال گوشت است که ارزش غذایی زیادی در دنیا دارد و به غیر از قسمت های مختلف گوشت گوسفندی که برای ساخت انواع کباب و خورش استفاده می شود از قسمت های مختلف بدن گوسفند چون دل، جگر، قلوه، مغز، کله پاچه و حتی سیرابی و شیردان استفاده می شود و هر کدام از آنها خواص زیادی به همراه دارند از این رو قیمت گوسفند زنده نسبت به سایر دام ها و طیور بالاست.

طرز تهیه دنده کباب به روش های مختلف

گوسفند

طرز تهیه دنده کباب به روش های مختلف

یکی از بهترین قسمت های گوشت گوسفندی قسمت دنده آن است که با آن می توان غذای دنده کباب درست کرد که البته معروف ترین نوع دنده کباب به شهر کرمانشاه تعلق دارد که این غذا حتی ثبت ملی شده است که در این مقاله انواع روش درست کردن دنده کباب کرمانشاهی را شرح خواهیم داد.

آشنایی با نژاد گوسفندان همشایر

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفندان همشایر

گوسفند زنده یکی از حیوانات اهلی و حلال گوشت است که بالغ بر 300 نژاد در دنیا دارد و از این سیصد نژاد به خاطر ویژگی ها و خصوصیات بارزی که دارند با نژادهای دیگر پیوند داده می شوند تا یک نژاد خوب به دست آید که نژاد همشایر از این دسته از گوسفندان است که از تلاقی نژادهای همشایر ویلت هورن و برک شایر نات بدست آمده است و جزو بهترین نژاد گوسفندان گوشتی جهان است که با آب و هوای هر منطقه ای سازگار هستند.

با خواص و مضرات سیرابی در دوران بارداری

گوسفند

با خواص و مضرات سیرابی در دوران بارداری

با وجود اینکه دوران بارداری یکی از بهترین دوران برای هر خانواده است که پس از 9 ماه با به دنیا آمدن بچه همراه است اما ویار بارداری هر زنی را کلافه می کند به خصوص اینکه در هفته هشتم تا شانزدهم بیشتر می شود بنابراین شما می توانید با خوردن زنجبیل و سیرابی باعث کاهش ویار بارداری شوید.

انواع روش های اخته کردن گوسفندان

گوسفند

انواع روش های اخته کردن گوسفندان

چنانچه قصد پرواربندی گوسفندان دارید و می خواهید بره قوچ ها را در گله نگهداری کنید تا با افزایش وزن بره های نر آنها را روانه بازار کنید یکی از روش هایی که دامداران به آن می پردازند علاوه بر قطع کردن دم بره، اخته کردن یا عقیم کردن بره است که به روش های مختلف چون بستن بیضه ها با نوار، استفاده از گاز انبر و حتی عمل جراحی این کار امکان پذیر است.

گوسفندان چینی نژاد آلتای

گوسفند

گوسفندان چینی نژاد آلتای

یکی از بهتری نژاد گوسفندان گوشتی جهان نژاد آلتای است که جزو گوسفندان بومی کشور چین محسوب می شود و متعلق به گروه گوسفندان قزاقی در منطقه غرب چین یعنی سین کینگ دارد که دارای دنبه بزرگ با وزن 15 کیلوگرم است و وزن قوچ آن به 82 کیلوگرم و وزن میش چینی آلتای به 68 کیلوگرم می رسد که جزو سنگین وزن ترین گوسفندان جهان به شمار می آید.

جیره غذایی گوسفندان داشتی

گوسفند

جیره غذایی گوسفندان داشتی

شما به دو روش پرواربندی و داشتی می توایند به پرورش گوسفندان بپردازید که چنانچه روش پرورش گوسفندان داشتی را انتخاب کرده اید باید جیره غذایی گوسفندان داشتی را بر طبق برنامه به آنها دهید و دقت داشته باشید که بهترین مواد علوفه و دانه غلات باشد تا باعث افزایش درصد تولید شیر، افزایش درصد بره زایی گردد.

آشنایی با گوسفند آمریکایی نژاد کاتادین

گوسفند

آشنایی با گوسفند آمریکایی نژاد کاتادین

انواع نژاد گوسفندان در جهان و ایران وجود دارد که بالغ بر بالای 300 نژاد است که با توجه به خصوصیات و ویژگی ها به چهار دسته گوشتی، پشمی، شیری و پوستی تقسیم می شوند که یکی از بهترین نژاد گوسفندان گوشتی جهان نژاد کاتادین است که با توجه به ریزش پشم در فصل زمستان باعث کاهش هزینه پشم چینی می شود و جزو گوسفندان بومی ایالات متحده است که کیفیت گوشت بالا و با درصد بالای لاشه گوشت است که با توجه به خوراک کم و چرای گوسفندان در مرتع چاق شده و مناسب دوره پرواربندی هستند.

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد خامنه ای

گوسفند

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد خامنه ای

بیشتر روایات و احادیث آمده است که عقیقه برای دفع بلا از فرزند انجام می شود و از دید هر مرجع تقلید هم این تاکید شده است که بهتر است در روز هفتم تولد فرزند عقیقه انجام شود اما اگر می خواهید عقیقه را طبق مسائل و احکام مرجع تقلید خود آیت الله خامنه ای انجام دهید در این مقاله نوشته شده است.

آشنایی با نژاد گوسفند فراهانی

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند فراهانی

اگر به دنبال خرید گوسفندان پرواری هستید یکی از نژادهای خوب پرواری که علاوه بر تولید گوشت حتی پشم مرغوبی دارد نژاد فراهانی است این نژاد بومی استان مرکزی بیش از 30 درصد جمعیت گوسفندان استان مرکزی را تشکیل داده است که جزو دسته گوسفندان دو منظوره ایرانی یعنی گوشتی-پشمی محسوب می شود که البته به خاطر کاهش قیمت پشم گوسفندان امروزه بیشتر دامداران تنها خرید گوسفند فراهانی را به منظور افزایش وزن و دوره پرواربندی انجام می دهند که باعث آمیخته گری زیاد این نژاد با سایر نژادهای گوسفندان شده است.

شناخت گیاهان خوش خوراک و سمی برای گوسفندان

گوسفند

شناخت گیاهان خوش خوراک و سمی برای گوسفندان

اگر قصد چرای گوسفندان و افزایش وزن گوسفندان را با خوردن مواد علوفه ای دارید باید در ابتدای کار بدانید که تنها مواد غذایی گوسفندان علوفه نیست بلکه باید با مواد کنسانتره نیز باعث تامین مواد معدنی، ویتامین، پروتئین، کالری و انرژی دام ها شوید و همچنین با شاخت گیاهان سمی مانع از تلف شدن گوسفندان و سایر دام های سبک وزن چون بز شوید، البته در این بین نباید فراموش کنید که چرای بی رویه گوسفندان می تواند باعث از بین رفتن گیاهان خوش خوراک و افزایش رشد گیاهان سمی و تلف شدن دام های شما بر اثر خوردن آن گیاهان شود.

چگونه گوسفندان را دوقلوزا کنیم

گوسفند

چگونه گوسفندان را دوقلوزا کنیم

اگر به دنبال افزایش تولید مثل گوسفند زنده و بالا بردن درصد بره زایی گله گوسفندان خود هستید قطعا داشتن گوسفندان چند قلوزا بهترین روش است اما خرید آنها به دلیل افزایش قیمت شاید کمی سخت و هزینه بر باشد با این وجود شما می توانید از برنامه فلاشینگ برای افزایش درصد دوقلوزایی گوسفندان استفاده کنید.