علائم گوشت چرخ کرده خراب

گوسفند

علائم گوشت چرخ کرده خراب

از جمله فواید گوشت چرخ کرده پخت سریع آن نسبت به گوشت درسته است است که حاوی انواع پروتئین، مواد معدنی، ویتامین هایی چون B 6 و B12 است اما یکی از نکات مهم که هنگام خرید گوشت چرخ کرده باید به آن توجه کنید این است که حتما از مراکز معتبر خرید کنید و از طریق رنگ و بو و بازرسی گوشت چرخ کرده از سالم یا فاسد بودن آن مطمئن شوید و حتما در نگهداری گوشت چرخ کرده در یخچال دقت کنید که حتما آنرا بسته بندی کنید و در صورت مشاهده لکه های سفید که به تعداد زیادی روی آن قرار دارد آنرا دور بیاندازید.

فواید کره حیوانی برای سلامت بدن

گوسفند

فواید کره حیوانی برای سلامت بدن

اگر از خوردن کره حیوانی امتناع می‌کنید قطعاً بایستی به شما گفته شود که یکی از پر مصرف‌ترین محصولات لبنی در گذشته که مصرف آن به بیش از چهار هزار سال قبل می‌رسد کره حیوانی است. به این صورت که دانشمندان طی تحقیقات اخیر متوجه شده‌اند این ماده غذایی، نه تنها چاق کننده و حاوی امراض قلبی نیست بلکه دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که مصرف آن می‌تواند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشد. با این حال زیاده‌روی در مصرف کره‌ حیوانی نیز مانند سایر مواد غذایی می‌تواند برای بدن شما ضرر داشته باشد.

گوسفند چرا دندان قروچه می کند؟

گوسفند

گوسفند چرا دندان قروچه می کند؟

یک دامدار موفق تنها زمانی می تواند با پرورش گوسفندان به سود کلانی دست یابد که انواع بیماری های گوسفندان را بداند و با بررسی وضعیت ظاهری گوسفندان در صورت مشاهده علائم و نشانه های بیماری سریعا نسبت به درمان بیماری اقدام کند که در این بین دندان قروچه یکی از شایع ترین نشانه های بیماری گوسفندان است که اگر با اسهال یا عدم تعادل دام همراه شود نشانه انواع بیماری گوسفندان چون اسکرپی، کتوز، آنتروتوکسمی،کتوز، برنا، مسمومیت به مس یا سرب است.

روغن حیوانی گاوی بهتر است یا گوسفندی

گوسفند

روغن حیوانی گاوی بهتر است یا گوسفندی

اگر قصد خرید روغن حیوانی دارید بهتر است ابتدا تفاوت بین روغن حیوانی گوسفندی و گاوی را بدانید و همچنین با توجه به طبع خود اقدام به خرید کنید. دقت داشته باشید که با توجه به قیمت زیاد روغن حیوانی گوسفندی نسبت به گاوی امروزه حتی روغن حیوانی مخلوط هم به فروش می‌رسد که بهتر است حتماً اقدام به تهیه هیزه یا خیک یا هر ظرف مناسب به منظور نگهداری روغن حیوانی نمایید تا حداقل به مدت دو سال بتوانید از این روغن حیوانی استفاده کنید.

نحوه نگهداری روغن حیوانی

گوسفند

نحوه نگهداری روغن حیوانی

اگر با خواندن فواید روغن حیوانی به فکر خرید آن هستید قطعاً باید بدانید که تا مدت زمان دو سال از روغن حیوانی می‌توانید استفاده کنید به شرط اینکه در ظروف در بسته وکیوم باشند هر چند که بهترین ظرف برای نگهداری روغن حیوانی همان هیزه و خیک است که از پوست گوسفند درست می‌شود و با گذاشتن گیاه چویر داخل آن باعث می‌توان عطر و بوی روغن حیوانی را افزایش داد.

تعبیر خواب چوپانی گوسفندان

گوسفند

تعبیر خواب چوپانی گوسفندان

چوپانی یکی از مشاغل پاک و آزاد است که پیشتر توسط انبیاء الهی و پیغمبران الهی انجام می‌شد. دیدن خواب چوپان در خواب را نشانه فرمانروایی و حکمرانی بر سرزمین و ولایتی می‌دانند و به صورت کلی آنرا بعنوان یک خواب نیکو شمار می‌آورند.

تعبیر خواب بره

گوسفند

تعبیر خواب بره

همانطور که به دنیا آمدن بره زنده نشان از به نتیجه رسیدن زحمت دامداران در طول یکسال پرورش گوسفندان داشتی است خیلی از معبرین دیدن بره در خواب را نشانه صاحب شدن فرزند می دانند.

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد سیستانی

گوسفند

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد سیستانی

یکی از سری مستحباتی که بر والدین بچه جایز است این است که در روز هفتم تولد بچه دام زنده شامل: گاو، بز و گوسفند زنده یا حتی شتر قربانی کنند که باید حتما لاغر، کور و لنگ نباشد و در صورت نداشتن شرایط مالی تا سن بلوغ بر والدین عقیقه کردن بچه مستحب است اما پس از رسیدن فرزند شما به سن بلوغ خود شخص می تواند عقیقه را انجام دهد و بر والدین تکلیف نیست حتی امکان عقیقه کردن میت هم وجود دارد اما به صورت کلی باید دقت کرد که برای پخت گوشت عقیقه نباید استخوان قربانی را بشکنید و حتما باید از مفصل استخوان ها را جدا کنید و گوشت عقیقه را به صورت خام یا پخته پخش کنید تا فرزند شما از هر گونه بلایی به دور باشد.

درمان سریع زخم دهان گوسفندان

گوسفند

درمان سریع زخم دهان گوسفندان

با وجود افزایش قیمت گوسفند زنده و اهمیت پرورش گوسفند زنده اما یکی از مشکلات اساسی این دام های سبک حساسیت بالا به انواع بیماری ها و مقاومت بدنی کمتر نسبت به گاو و بز است که یکی از مهمترین بیماری های دامی اکتیما، تب برفکی و طاعون است که زخم دهان علائم اصلی آن است که می تواند باعث سخت شدن تغذیه دام زنده و همچنین کاهش وزن گوسفند زنده شود و بدتر اینکه احتمال همه گیر شدن بیماری در بین گله گوسفندان بالاست از این رو بهتر است سریعا نسبت به درمان زخم دهان گوسفندان اقدام کنید.

اهمیت سیلو کردن علوفه در پرورش گوسفند زنده

گوسفند

اهمیت سیلو کردن علوفه در پرورش گوسفند زنده

برای دوره پرواربندی گوسفندان و حتی در طول داشت باید حتما این دام های سبک از لحاظ مواد غذایی کاملا تامین باشند بخصوص اینکه مواد علوفه ای خیلی مهم است که برای تامین آن در فصول سرد سال می توانید آنرا به صورت بسته بندی یا سیلاژ استفاده کنید.

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

گوسفند

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

برخی از بیماری های دامی چون جفت ماندگی ممکن است به خاطر بروز انواع بیماری های دیگر چون سقط جنین، سخت زایی و حتی کمبود انواع ویتامین و سلنیوم انجام شود در صورتی که دامدار یا گاودار اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد و با انواع داروهای دامی آشنا نباشد امکان تلف شدن و مرگ دام و حیوانات خانگی بر اثر این بیماری وجود دارد.

نحوه درست کردن سیرابی خوشمزه

گوسفند

نحوه درست کردن سیرابی خوشمزه

اگر تابه حال سیرابی و شیردان نخورده اید بهتر است بدانید که خوردن این ماده غذایی باعث افزایش کلسترول بدن نمی شود و حتی دارای انواع ویتامین های A و B است و حتی میزان پروتئین آن به اندازه گوشت قرمز و ماهی است که تنها با خواندن این مقاله می توانید دستور پخت آنرا یاد بگیرید و یک سیرابی خوشمزه تهیه و نوش جان بفرمایید.