دنبلان

بز

دنبلان

تا به حال دنبلان خورده اید؟ اصلا می دانید کدام قسمت حیوان است؟ در واقع دنبلان همان بیضه یا تخم گوسفند، گاو و بز است که جزو قسمت های حرام حیوانات حلال گوشت به شمار می آید که حکم خوردن آن در دین اسلام حرام است اما برخی از دید پزشکی می گویند که باعث تقویت اسپرم مردانه، افزایش درصد باروری زنان و حتی بهبود ترمیم مو و سلامت پوست می شود.

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

بز

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

پنومونی یا ذات الریه یکی از بدترین نوع بیماری دامی است که بیشتر بره ها و گوساله های دو الی سه ماهه را در بر می گیرد و عامل اصلی آن تغذیه نامناسب، خوردن شیر آغوز ترشیده است که به منظور درمان سریع ذات الریه در بره و گوساله باید آنتی بیوتیک به آنها تزریق کنید که بهترین نوع آن آنتی بیوتیک تایلومکس است.

مدیریت تغذیه در پرورش بز و بزغاله

بز

مدیریت تغذیه در پرورش بز و بزغاله

با وجود اینکه هزینه پرورش بز خیلی کمتر از گوسفند است اما باید تغذیه خوبی به بز و بزغاله دهید و با مدیریت درست باعث جلوگیری از بیمار شدن بز و بزغاله و نیز افزایش تولید مثل بز شوید که بتوانید با فروش شیر بز یا بزغاله شیری سود خوبی به دست آورید.

درمان بیماری ذات الریه در دام ها

بز

درمان بیماری ذات الریه در دام ها

افزایش تولید مثل گاو و گوسفند زنده باعث می‌شود هر دامدار با تغذیه مناسب بره و گوساله ها را بزرگ کند و در زمان از شیرگیری بفروشد تا سود بالایی به دست آورد از این رو ابتلا به بیماری ذات الریه بیشترین خسارت اقتصادی را به هر دامداری و گاوداری به همراه دارد که با حفظ نکات بهداشتی و ضدعفونی جایگاه و ساختمان دام ها و البته تغذیه مناسب می‌توانید باعث کاهش ابتلا دام ها به این بیماری شوید.

تعبیر خواب قصاب و خریدن گوشت از مغازه قصابی

بز

تعبیر خواب قصاب و خریدن گوشت از مغازه قصابی

شغل قصابی جزو مشاغل مکروه در دین اسلام است که به همین منوال دیدن قصاب در خواب را تمام معبرین نشانه از اتفاقی بد و شنیدن مرگ یکی از اعضای خانواده و عزیزی از شما می دانند و یکی از موارد دیگر این است که خریدن گوشت از قصابی خواب خطرناکی است که می تواند در آینده با آسیب رساندن به شما همراه شود.

مراحل اخذ مجوز دامداری و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مجوز دامداری

بز

مراحل اخذ مجوز دامداری و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مجوز دامداری

اگر قصد ورود به شغل دامداری و دامپروری دارید و می خواهید پرورش دام و طیور را به تعداد زیاد انجام دهید حتما باید نسبت به گرفتن مجوزهای لازم چون موافقت نامه اصولی، پروانه تاسیس، مجوز بهره برداری برای احداث ساختمان دامداری که شامل گاوداری، ساختمان گوسفندان، سالن مرغداری اقدام کنید.

پشم موهر چیست و چه لباس هایی با آن درست می شود؟

بز

پشم موهر چیست و چه لباس هایی با آن درست می شود؟

پشم موهر جزو آندسته از پارچه هایی است که در هنگام شستن آن قابلیت ضد چروک دارد و به غیر از آن خاصیت درخشندگی، براقیت و نرم تر بودن آن نسبت به پشم گوسفند باعث شده است که آنرا جزو پارچه های لوکس بنامند و از الیاف موهر به نام الیاف الماس شناخته شود.

آشنایی با نژاد بز آنگورا

بز

آشنایی با نژاد بز آنگورا

یکی از فواید آشنایی با انواع نژاد بز در دنیا و ایران این است که به خوبی شما می توانید بزهای شیری، گوشتی و کرکی را بشناسید که در این بین بز آنگورا بهترین نژاد بز کرکی دنیاست که شامل پشم موهر است که برای ساخت پارچه موهر استفاده می شود، پارچه ای کاملا لوکس که درخشندگی و براقیت بالاتری نسبت به پارچه های درسته شده از پشم گوسفند دارند.

تعبیر خواب بزغاله

بز

تعبیر خواب بزغاله

قطعا به دنیا آمدن یک بزغاله برای هر دامداری یک خبر خوب است که با پرورش بزغاله شیری و فروش آن می تواند سود خوبی به دست آورد بنابراین تعبیر خواب بزغاله هم نشانه خوب و نیکوست و به معنای صاحب فرزند شدن است، هر چند اگر با کشتن و خوردن گوشت بزغاله حکایت از خبر بد، نشانه بدی است که باعث می شود زندگی بیننده خواب با غم و اندوهگین عجین شود.

شناخت گیاهان خوش خوراک و سمی برای گوسفندان

بز

شناخت گیاهان خوش خوراک و سمی برای گوسفندان

اگر قصد چرای گوسفندان و افزایش وزن گوسفندان را با خوردن مواد علوفه ای دارید باید در ابتدای کار بدانید که تنها مواد غذایی گوسفندان علوفه نیست بلکه باید با مواد کنسانتره نیز باعث تامین مواد معدنی، ویتامین، پروتئین، کالری و انرژی دام ها شوید و همچنین با شاخت گیاهان سمی مانع از تلف شدن گوسفندان و سایر دام های سبک وزن چون بز شوید، البته در این بین نباید فراموش کنید که چرای بی رویه گوسفندان می تواند باعث از بین رفتن گیاهان خوش خوراک و افزایش رشد گیاهان سمی و تلف شدن دام های شما بر اثر خوردن آن گیاهان شود.

علائم گوشت چرخ کرده خراب

بز

علائم گوشت چرخ کرده خراب

از جمله فواید گوشت چرخ کرده پخت سریع آن نسبت به گوشت درسته است است که حاوی انواع پروتئین، مواد معدنی، ویتامین هایی چون B 6 و B12 است اما یکی از نکات مهم که هنگام خرید گوشت چرخ کرده باید به آن توجه کنید این است که حتما از مراکز معتبر خرید کنید و از طریق رنگ و بو و بازرسی گوشت چرخ کرده از سالم یا فاسد بودن آن مطمئن شوید و حتما در نگهداری گوشت چرخ کرده در یخچال دقت کنید که حتما آنرا بسته بندی کنید و در صورت مشاهده لکه های سفید که به تعداد زیادی روی آن قرار دارد آنرا دور بیاندازید.

تعبیر خواب خوردن شیر بز

بز

تعبیر خواب خوردن شیر بز

به طور کلی دیدن بز در خواب به مانند گوسفند زنده نیکوست ولی تفاوت هایی در تعبیر خواب بز و گوسفند وجود دارد اما یکی از مهمترین وجه اشتراک بین این دو حیوان خواص زیاد شیر است که چنانچه در خواب شیر بز یا گوسفند ببینید تعبیرش به دست آوردن مال و اموال فراوان است حال اینکه اگر با دوشیدن شیر دام زنده خون بیرون بیاید نشانه بدی است و غم و اندوه شما را در بیداری فرا می گیرد.