فواید کره حیوانی برای سلامت بدن

بز

فواید کره حیوانی برای سلامت بدن

اگر از خوردن کره حیوانی امتناع می‌کنید قطعاً بایستی به شما گفته شود که یکی از پر مصرف‌ترین محصولات لبنی در گذشته که مصرف آن به بیش از چهار هزار سال قبل می‌رسد کره حیوانی است. به این صورت که دانشمندان طی تحقیقات اخیر متوجه شده‌اند این ماده غذایی، نه تنها چاق کننده و حاوی امراض قلبی نیست بلکه دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که مصرف آن می‌تواند فواید زیادی برای بدن شما داشته باشد. با این حال زیاده‌روی در مصرف کره‌ حیوانی نیز مانند سایر مواد غذایی می‌تواند برای بدن شما ضرر داشته باشد.

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد سیستانی

بز

خوردن گوشت عقیقه برای چه کسانی اشکال دارد سیستانی

یکی از سری مستحباتی که بر والدین بچه جایز است این است که در روز هفتم تولد بچه دام زنده شامل: گاو، بز و گوسفند زنده یا حتی شتر قربانی کنند که باید حتما لاغر، کور و لنگ نباشد و در صورت نداشتن شرایط مالی تا سن بلوغ بر والدین عقیقه کردن بچه مستحب است اما پس از رسیدن فرزند شما به سن بلوغ خود شخص می تواند عقیقه را انجام دهد و بر والدین تکلیف نیست حتی امکان عقیقه کردن میت هم وجود دارد اما به صورت کلی باید دقت کرد که برای پخت گوشت عقیقه نباید استخوان قربانی را بشکنید و حتما باید از مفصل استخوان ها را جدا کنید و گوشت عقیقه را به صورت خام یا پخته پخش کنید تا فرزند شما از هر گونه بلایی به دور باشد.

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

بز

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

برخی از بیماری های دامی چون جفت ماندگی ممکن است به خاطر بروز انواع بیماری های دیگر چون سقط جنین، سخت زایی و حتی کمبود انواع ویتامین و سلنیوم انجام شود در صورتی که دامدار یا گاودار اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد و با انواع داروهای دامی آشنا نباشد امکان تلف شدن و مرگ دام و حیوانات خانگی بر اثر این بیماری وجود دارد.

خواص ذرت علوفه ای در خوراک دام ها

بز

خواص ذرت علوفه ای در خوراک دام ها

یکی از مواد خوراکی مقوی برای دام ها علوفه می باشد که در فصل زمستان به دلیل عدم دسترسی به آنها از نوع سیلاژ آن استفاده می شود اما در بین انواع سیلاژ علوفه بهترین نوع آنرا ذرت علوفه ای شامل می شود که خرید آن کاملا به صرفه است و هضم راحتی دارد.

داروی لاکساتیو چیست

بز

داروی لاکساتیو چیست

تشخیص برخی از انواع بیماری های دامی با دیدن نوع مدفوع دام انجام می شود که در این بین اسهال یا یبوست می تواند باعث بیماری دام و حتی لاغر شدن آنها و کاهش اشتهای دام گردد از این رو باید سریعا نسبت به درمان بیماری اقدام کنید که در این بین بهترین داروی برای درمان یبوست دام ها داروی لاکساتیو است که علاوه بر خاصیت ملین و نرم کنندگی مدفوع به عنوان داروی ضد نفخ نیز شناخته می شود.

محلول خوراکی پارافین Paraffin

بز

محلول خوراکی پارافین Paraffin

برخی اوقات شاید از دور شغل گوسفند داری و گاوداری را پر سود بدانیم و بدون هیچ گونه دانش کافی از نحوه تغذیه دام به این شغل ورود کنیم که نتیجه آن فراهم نکردن مواد غذایی و خوراکی با کیفیت برای دام ها و بروز انواع بیماری ها چون یبوست، نفخ شکمبه است از این رو حتما باید اطلاعات کافی داشته باشید و علاوه بر تغذیه درست دام و حیوانات انواع علائم و نشانه های بیماری را بدانید ونسبت به درمان آنها اقدام کنید.

آشنایی با نژاد بز ندوشن

بز

آشنایی با نژاد بز ندوشن

با وجود اینکه گوشت بز جزو ارزان قیمت ترین گوشت قرمز محسوب می شود اما به دلیل میزان درصد چربی کم و همچنین خواص زیاد امروزه نسبت به گذشته بیشتر مصرف می شود، بنابراین پرورش بز زنده به منظور تولید گوشت، شیر و همچنین کرک آن صورت می گیرد که در این بین نژاد بزهای رائینی، بیرجندی و ندوشن جزو نژادهای کرکی ایرانی محسوب می شوند که بیشترین مقدار صادرات از کشور را به همراه دارند.

رایج ترین داروهای دام و طیور

بز

رایج ترین داروهای دام و طیور

برای پرورش انواع دام های سبک و سنگین و حتی پرورش انواع طیور شما باید به خوبی جیره غذایی را به دام و طیور بدهید تا رشد کنند و بهداشت را رعایت کنید البته ابتلا به انواع بیماری های دام و طیور می تواند خسارات اقتصادی زیادی داشته باشد از این رو برای درمان آنها باید حتما انواع قرص و دارو به دام و طیور بدهید و برای این منظور حتما باید اطلاعات کافی در زمینه بیماری های دام و طیور داشته باشید و به موقع اینکار را انجام دهید.

هیزه یا خیک چیست

بز

هیزه یا خیک چیست

روغن حیوانی هیچ آب و دوغی داخل خود ندارد از این رو سال ها می توانید آنرا حتی بدون گذاشتن داخل یخچال نگهداری کنید البته گذاشتن داخل ظرف شیشه ای یا پلاستیکی روشن می تواند باعث عبور نور خورشید شود و عملا باعث خراب شدن روغن حیوانی شود، در گذشته بهترین روش برای نگهداری روغن حیوانی یا زرد را ریختن آن داخل هیزه یا خیک می دانستند که با ریختن گیاه چویر یا چنور داخل آن عطر و بوی خوش به روغن حیوانی می دادند.

آشنایی با نژاد بز عدنی

بز

آشنایی با نژاد بز عدنی

امروزه بر خلاف گذشته از گوشت بز به خاطر میزان درصد چربی کمتر نسبت به گوشت گوسفند و گوساله بعنوان ماده غذایی برای رشد مغز، تقویت پوست و حتی کنترل وزن استفاده می شود و بخاطر خواص شیر بز که شبیه ترین شیر به شیر مادر است و میزان درصد چربی کمتری نسبت به شیر گاو دارد پرورش بز رواج یافته است، اگر به دنبال خرید نژاد بزهای چندقلوزا ایرانی هستید بز عدنی بهترین انتخاب برای مناطق با آب و هوایی گرم، مرطوب و شرجی است که علاوه بر چند قلوزایی، میزان شیردهی بالایی دارد از این رو جزو دسته بزهای شیری ایرانی نیز محسوب می شود.

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

بز

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

پنی سیلین دامی یکی از مهمترین داروهای آنتی بیوتیک برای انسان ها، دام ها و حیواناتی چون سگ، گربه، اسب است که برای درمان بیماری های عفونتی مورد استفاده قرار می گیرد، که نحوه تزریق پنی سیلین به دو صورت عضلانی، زیر پوستی روی بروشور محصول درج شده است.

بیماری عضله سفید در گوسفند و بز

بز

بیماری عضله سفید در گوسفند و بز

یکی از مشکلات عمده ای که شاید دامداران و کسانی که به شغل گوسفند داری مشغول هستند بیماری های گوسفندان است که تعداد آن خیلی زیاد است و با رعایت نکردن بهداشت، خوردن مواد علوفه کپک زده و حتی کمبود یک سری ویتامین ها و مواد معدنی چون سلنیوم و ویتامین E امکان بروز آن وجود دارد که بیماری عضله سفید یکی از آنهاست که با سخت راه رفتن دام های سبک و ترشحات کف بینی همراه با لکه های خون همراه است که بهتر است نسبت به درمان بیماری سریعا اقدام کنید.