گران ترین اسب جهان

اسب

گران ترین اسب جهان

داشتن یک اسب سوارکاری و سوار شدن بر آن و شرکت در مسابقات برای هرکسی آرزوست در این بین اگر کنجکاو هستید که گران ترین اسب های جهان را بشناسید کافیست این مقاله را تا انتها بخوانید.

تعبیر خواب افسار اسب

اسب

تعبیر خواب افسار اسب

یکی از وسایل مهم اسب سواری بستن افسار و دهنه اسب است که در صورت نداشتن مهارت لازم نمی توانید اسب را کنترل کنید و دیدن آن در خواب تعابیر مختلفی دارد.

پودر رویان برای درمان اسهال گوسفند، اسب و گاو

اسب

پودر رویان برای درمان اسهال گوسفند، اسب و گاو

بیشترین تلفات دام ها به بیماری اسهال در بین دام های سن پایین چون گوساله و بره رخ می دهد که یکی از دلایل آن می تواند ندادن شیر آغوز به آنها باشد با این حال می توانید از پودر ضد اسهال رویان استفاده کنید و حتی آنرا به کره اسب بدهید تا درمان شود.

آشنایی با نژاد اسب ترکمن

اسب

آشنایی با نژاد اسب ترکمن

اسب های ترکمن چون آخال تکه،یموت و چناران جزو بهترین اسب های جهان شمرده می شوند چون قدرت بدنی بالایی دارند و همچنین گردن دراز و باریک، شکم لاغر، اندام کشیده و دم باریک از مهترین خصوصیات این نژاد است که در بین مردم ترکمن از اهمیت بالایی برخوردار است.

آشنایی با اسب نژاد دره شوری

اسب

آشنایی با اسب نژاد دره شوری

اگر به دنبال خرید اسب ایرانی هستید که بتوانید به سوارکاری بپردازید یا آنرا برای مسابقات اسب دوانی، قسمت های دیگر شامل پرش، درساژ آماده کنید یکی از بهترین نژاد اسب های ایرانی نژاد دره شوری است که شباهت زیادی به نژاد عرب دارد با این حال که قدی بلندتر دارد و حتی رکورد سرعت اسب دره شوری از اسب عرب بالاتر است به همین جهت اجازه شرکت این نژاد اسب در مسابقات کورس عرب را نمی دهند، این نژاد اصیل ایرانی به طایفه دره شوری ایل قشقایی فارس بر می گردد.

نکات کاربردی در تغذیه اسب ها

اسب

نکات کاربردی در تغذیه اسب ها

اگر قصد نگهداری از اسب دارید باید دقت داشته باشید که تغذیه مناسب و نگهداری از اسب کاملا ضروری است و باید جیره غذایی اسب با توجه به وزن و سن اسب و میزان فعالیت بدنی روزانه آنها تعیین شود و از دادن مواد خوراکی بی کیفیت، کپک زده به آنها اجتناب کنید که باعث بروز مشکلات گوارشی می شود.

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

اسب

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

برخی از بیماری های دامی چون جفت ماندگی ممکن است به خاطر بروز انواع بیماری های دیگر چون سقط جنین، سخت زایی و حتی کمبود انواع ویتامین و سلنیوم انجام شود در صورتی که دامدار یا گاودار اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد و با انواع داروهای دامی آشنا نباشد امکان تلف شدن و مرگ دام و حیوانات خانگی بر اثر این بیماری وجود دارد.

دیدن اسب در خواب چه تعبیری دارد؟

اسب

دیدن اسب در خواب چه تعبیری دارد؟

دیدن اسب به طور کلی نشانه خوبی است اما اگر از روی اسب بیفتید نشانه بدی است و چنانچه سوار بر اسب لاغر و کثیف باشید به معنای ذلت و بدبختی شما خواهد بود.

داروی لاکساتیو چیست

اسب

داروی لاکساتیو چیست

تشخیص برخی از انواع بیماری های دامی با دیدن نوع مدفوع دام انجام می شود که در این بین اسهال یا یبوست می تواند باعث بیماری دام و حتی لاغر شدن آنها و کاهش اشتهای دام گردد از این رو باید سریعا نسبت به درمان بیماری اقدام کنید که در این بین بهترین داروی برای درمان یبوست دام ها داروی لاکساتیو است که علاوه بر خاصیت ملین و نرم کنندگی مدفوع به عنوان داروی ضد نفخ نیز شناخته می شود.

آشنایی با نژاد اسب شایر

اسب

آشنایی با نژاد اسب شایر

اسب شایر یکی از بهترین نژاد اسب های دنیا می باشد که در گذشته به آن اسب گریت، اسب سیاه گفته می شد و بعدها به نام اسب شایر ثبت جهانی شد، این نژاد اسب دارای قد بلند و وزن سنگین است و جزو اسب های قوی و عضلانی محسوب می شود که خرید و فروش آن انجام می شود.

محلول خوراکی پارافین Paraffin

اسب

محلول خوراکی پارافین Paraffin

برخی اوقات شاید از دور شغل گوسفند داری و گاوداری را پر سود بدانیم و بدون هیچ گونه دانش کافی از نحوه تغذیه دام به این شغل ورود کنیم که نتیجه آن فراهم نکردن مواد غذایی و خوراکی با کیفیت برای دام ها و بروز انواع بیماری ها چون یبوست، نفخ شکمبه است از این رو حتما باید اطلاعات کافی داشته باشید و علاوه بر تغذیه درست دام و حیوانات انواع علائم و نشانه های بیماری را بدانید ونسبت به درمان آنها اقدام کنید.

تغذیه اسب و مدیریت برنامه غذایی آن ها

اسب

تغذیه اسب و مدیریت برنامه غذایی آن ها

اسب به مانند سایر دام های زنده برای تامین پروتئین، مواد معدنی، ویتامین، کالری بدن نیاز به خوردن مواد خوراکی شامل علوفه، غلات،مکمل،انواع میوه ها دارد، فقط باید دقت کنید که به موقع به آنها داده شود و همچنین مواد علوفه ای عاری از هیچ گونه گرد و خاک و کپک و قارچ باشد.