آشنایی با انواع نژاد سگ کوچک و جیبی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

آشنایی با انواع نژاد سگ کوچک و جیبی

نژادی به نام سگ جیبی وجود ندارد اما نژادهای مختلفی از سگ در دنیا هستند که قد کوتاه و وزنی بین سه تا پنج کیلوگرم دارند و خیلی بانمک هستند از این رو به دلیل قد کوتاه آنها را سگ جیبی یا فنجانی می‌نامند که در عنوان آگهی فروش سگ از این کلمات استفاده می کنند و با کمی تعریف و تمجدید سگ را به قیمت بالا می فروشند.

سگ حیوانی وفادار است که برای نگهبانی و گله داری استفاده می‌شود اما برخی از نژادهای آن مثل دوبرمن،هاسکی، ژرمن برخی بیشترین نسبت به دیگر سگ ها دارند و در این بین برخی از سگ های کوچک و جیبی وجود دارد که خیلی بامزه و باهوش هستند. به طور دقیق اگر بخواهیم بگوییم نژادی به نام سگ جیبی یا سگ فنجانی در دنیا وجود ندارد و سگ های منیاتوری و عروسکی و قد کوتاه مثل شیتزو، شیواوا، یورکشایر تریر و... را جزو دسته سگ های کوچک دنیا می‌دانند که خیلی خوشگل و با نمک هستند و خرید و فروش آنها خیلی زیاد انجام می‌شود. فراموش نکنید که سگ های کوچک و جیبی یک عروسک نیستند که تنها به عنوان سرگرمی به آن نگاه کنید بلکه به مانند دیگر نژادهای سگ دنیا باید به خوبی از آنها مراقبت کنید تا بیمار نشوند.

فروش انواع نژاد سگ

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

قیمت سگ های جیبی

خب همانطور که گفتیم نژادی به نام سگ جیبی وجود ندارد اما نژادهای مختلفی از سگ در دنیا هستند که قد کوتاه و وزنی بین سه تا پنج کیلوگرم دارند و خیلی بانمک هستند از این رو به دلیل قد کوتاه آنها را سگ جیبی یا فنجانی می‌نامند که در عنوان آگهی فروش سگ از این کلمات استفاده می کنند و با کمی تعریف و تمجدید سگ را به قیمت بالا می فروشند.

انواع نژاد سگ های جیبی و فنجانی

سگ شیتزو مینیاتوری

سگ شیتزو جزو باهوش ترین سگ های دنیا به شمار می آید که ریزش موی کمی دارد و هنگام آموزش دادن به آنها باید دقت زیادی بکار ببرید، این نژاد علاوه بر هوش بالا؛ کاملا با وقار، شاد و اهل تفریح هستند و جزو محبوب ترین سگ های ایالات متحده شمرده می‌شوند.

شیتزو به شیر کوچولو معروف است که موهای بلند ابریشمی دارد و قد او ۲۳ تا ۲۶ سانتی‌متر و وزنش ۴ تا ۷ کیلوگرم است.

چی هوا هوا کوچکترین سگ جهان

چی واوا که به اسپانیایی Chihuahueño می‌نامند جزو نژادهای کوچک و بدون مو است که زادگاه اصلی آن مکزیک است. این نژاد سگ دوست داشتنی است و بیشترن با هم نژاد خود عادت دارد و با نژادهای دیگر حالت تهاجمی دارد و در ضمن مناسب برای خانه هایی نیست که کودکان زیاد در آن وجود دارند.

شی هوا که جزو کوچکترین نژاد سگ های دنیا به شمار می رود به شدت از سرما متنفر است و وجود بینی کوچک با اینکه آنرا با نمک کرده است ولی باعث ایجاد صدای خس خس و خروپف می‌شود.

سگ آپارتمانی یورکشایر تریر

یکی از سگ های کوچک دنیا که شکاری است و علاوه بر اینکه قوی و نیرومند است اما موهای ابریشمی زیبایی دارد و وزن آن به سه کیلوگرم بیشتر نمی رسد و همچنین طول عمر این سگ 13 تا 16 سال است.

سگ پاگ

چروک های روی صورت سگ پاگ باعث جذابیت بیشتر این نژاد شده است و عملا در آن واحد باعث خندیدن شما با نگاه کردن به آن خواهد شد. با اینکه این نژاد قیافه خنده داری دارد اما خیلی بازیگوش ودر عین حال باهوش است و با وقار زیادی راه می رود و جزو سگ های اصیل چینی محسوب می‌شود.

سگ پاگ به شدت به صاحبان خود وابسته هستند و چنانچه به آن ها توجه نشود دل شکسته خواهند شد از این رو نیاز به توجه دارند و در عین حال می‌تواند به عنوان سگ آپارتمانی آنرا نگهداری کنید.

  1. اندازه سگ پاگ به حدود 25 الی 28 سانتی متر می رسد.
  2. وزن این نژاد در بین سگ های نر بین 6- 9 کیلوگرم و نژاد ماده 6-8 کیلوگرم می رسد.
  3. خس خس کردن و خرو پف جزو صدای رایج بین سگ های پاگ است.
  4. طول عمر این نژاد بین 15-12 سال است و استعداد زیادی در چاق شدن دارند از این رو به آنها کم غذا بدهید چون باعث کاهش طول عمر سگ خواهد شد.
  5. بیماری های تنفسی، پوستی و همچنین ریزش آب از چشم از جمله بیماری های سگ پاگ است.

سگ جیبی پاگ

پامرانین جزو محبوبت ترین حیوانات خانگی

سگ پامرانین جزو نژادهای سگ اصلاح شده از خانواده اشپیتزها است که قد کوتاه با چشمان براقی دارد و برای اینکه درست تربیت شوند حتما باید در سنین پایین آنرا خریداری کنید و نسبت به تربیت کردن آن اقدام کنید. به طور کلی در دنیا تنها یک نژاد پامرانین داریم اما در ایران برای افزایش قیمت سگ پامرانین آنرا به سه دسته عروسکی، خرسی یا روباهی تقسیم کرده اند که کاملا اشتباه است.

  1. مناسب نگهداری در آپارتمان و جزو سگ های شاد است که بدون پیاده روی هم این شادی را دارد.
  2. با وجود جثه کوچک ممکن است با دیدن نژادهای دیگر شروع به پارس کردن کنند و در عین حال لجبازی آنها باعث می شود که حتما در ترتبیت آنها کوشا باشید چون ممکن است دچار اختلالات اجتماعی شوند.
  3. کم بودن موها در تولگی و افزایش مو در سن هفت ماهگی در این نژاد وجود دارد.

سگ مالتیز با موهای روشن

چشمان بزرگ و در عین حال موهای زیبا و روشن از جمله خاصیت های ظاهری این نژاد سگ فنجانی است که در دنیا محبوب است و حتی به دلیل محبوبیت بالا پرورش دهندگان اقدام به آمیخته گری با نژادهای دیگر می کنند از این رو باعث شده است که سگ های مالتیز با شیتزو به وفور در بازار یافت شوند.

سگ استرالیایی سیلکی تریر

این سگ کوچک دارای شخصیت بزرگی دارد و علاوه بر زیبایی بالا شکارچی قوی است و ممکن است سنجاب،گربه هم شکار کند. سگ Australian Silky Terrier جزو سگ های باوقار است که پیاده روی را دوست دارد و جزو حیوانات حساسی است که به آرایش موی هم حساس است.

  1. وزن در نرها: (۴-۵) کیلوگرم، وزن در ماده ها: (۴-۵) کیلوگرم.
  2. قد در نرها: (۲۳-۲۵) سانتی متر، قد در ماده ها: (۲۳-۲۵) سانتی متر.
  3. طول عمر: ۱۲ تا ۱۵ سال

سگ استرالیایی سیلکی تریر

نظری برای این مقاله ثبت نشده است