معرفی گوسفند چند قلوزا نژاد رومانف ( رومانوف)

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

معرفی گوسفند چند قلوزا نژاد رومانف ( رومانوف)

گوسفند رومانوف یک نژاد روسی است که درصد چندقلوزایی بالایی دارد به طوری که حتی رکورد به دنیا آمدن 9 بره در روسیه را در یک زایمان داشته است. علاوه بر توانایی بالا در چندقلوزایی در این نژاد به طور حتم بلوغ زود رس بره رومانوف از ویژگی های این نژاد اصیل روس به شمار می‌رود.

پرورش گوسفندان چندقلوزا به معنای افزایش تولید مثل گوسفند و به دنیا آمدن بره های شیری است که هر دامداری قادر است با فروش بره شیری سود کلانی به دست آورد. به طور حتم کسانی که اقدام به خرید گوسفندان داشتی می‌کنند مایلند از نژادهایی چون رومانوف، مهربان، افشار، قشقایی و کردی انتخاب کنند. شغل دامداری به مانند دیگر شغل های دنیا نیاز به مهارت و دانش کافی دارد شما می‌توانید با سرمایه کم حداقل سود خود را ببرید اما در این بین کسانی که شرایط و محیط را برای نگهداری گوسفندان چندقلوزا محیا می‌کنندبه طور حتم به سود بیشتری خواهند رسید.

گوسفند رومانوف یک نژاد روسی است که درصد چندقلوزایی بالایی دارد به طوری که حتی رکورد به دنیا آمدن 9 بره در روسیه را در یک زایمان داشته است. علاوه بر توانایی بالا در چندقلوزایی در این نژاد به طور حتم بلوغ زود رس بره رومانوف از ویژگی های این نژاد اصیل روس به شمار می‌رود.

فروش گوسفند رومانوف اصیل

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

دسته بندی انواع نژاد گوسفندان در جهان به چه صورت است؟

تمامی گوسفندان در جهان به سه دسته گوسفند شیری، گوشتی و پوستی تقسیم می‌شوند. در این بین هنگام خرید گوسفند زنده و شروع شغل دامداری حتما باید هدف خود را از پرورش گوسفند تعیین کنید.

  1. اگر به دنبال پول زیاد از فروش گوسفند هستید حتما گوسفندان گوشتی چون گوسفند سنگسری را انتخاب کنید که 60 درصد وزن گوسفند قبل از ذبح گوشت دارد.
  2. پرورش گوسفندان مرینوس، آکسفورد، سافولک و... جزو نژادهای گوسفندان پشمی است که قادر به تولید حجم زیادی پشم دارند.
  3. گوسفندان آواسی، آصف، باسکو، نژاد پاکستانی کاجیلی، قره قل، نجدی جزو نژاد گوسفندان شیری جهان است و برای تولید شیر مناسب است.
  4. اگر به دنبال افزایش تعداد بره های گله هستید بهتر است از گوسفندان چندقلوزا چون رومانوف، قشقایی، کردی، مهربان استفاده کنید.

نژاد رومانوف را از کجا بخریم

با توجه به افزایش درصد دوقلوزایی گوسفندان رومانوف خیلی از دامداران در ایران و جهان به پرورش این نژاد می پردازند از این رو خرید و فروش گوسفند رومانف به تعداد زیاد انجام می شود. شما می توانید برای خرید این نژاد روی عکس زیر کلیک کنید تا به قسمت آگهی های فروش گوسفند رومانوف ارجاع داده شوید.

مرکز فروش گوسفندان رومانوف در سایت دامداری

با نژاد گوسفند رومانوف بیشتر آشنا شوید

تاریخچه گوسفند رومانف Romanov

گوسفند رومانوف یکی از گوسفندان نژاد خالص دنیا محسوب می‌شود که خاستگاه اصلی آن دره ولگای شمال شرقی روسیه و در منطقه ای به رومانف است. شواهد حاکی از آن است که اولین بار در قرن هیجدهم گوسفند رومانوف به آلمان و فرانسه برده شده است و در سال 1980 دولت کانادا 14 میش و 4 قوچ نژاد رومانوف را به این کشور برد تا با پرورش آن بتواند گوسفندان زیادی تولید کند.

مشخصات ظاهری گوسفند رومانوف

این نژاد به گوسفندان دم کوتاه شمال اروپا معروف است که در بدو تولد بره رومانوف رنگ کل بدن سیاه و یک لکه سفید روی پیشانی دارد که با بزرگ شدن آن عملا بدن گوسفند به سمت رنگ سفید و کله آن سیاه باقی می ماند با این تفاوت که لکه سفید روی پیشانی باقی می ماند.

  1. وزن متوسط قوچ رومانوف از ۵۵ تا ۷۰ کیلو
  2. میش رومانف از ۴۰ تا ۵۰ کیلو است.

تولید مثل گوسفند رومانف به چه صورت است؟

بره رومانوف با بلوغ زودرس

معمولا بره ماده و نر در سن 6 ماهگی به بلوغ می رسند در صورتی که بره رومانوف حتی در سن سه تا 4 ماهگی به بلوغ می رسد و توانایی جفت گیری را دارند.

به این نکته توجه کنید که جفت گیری  گوسفندان قبل از سن 9 الی 10 ماهگی باعث صدمه شدید به میش و افزایش مرگ و میر بره و میش مادر خواهد شد.

بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا در جهان شناخته می‌شود

رومانوف جزو گوسفندان اصیل است که هیچ دستکاری ژنتیکی در آن رخ نداده است و علاوه بر گوسفندان چند قلوزا ایران چون مهربان، قشقایی، کردی، افشاری که تنها دو الی 3 قلو بره می توانند در یک زایش به دنیا آورند حتی میش توانایی بدنیا آوردن 5 قلو بره در یک زایش دارد.

گوسفند رومانوف رکورد  بدنیا آمدن 9 بره در روسیه و 7 بره در آمریکا و حتی 14 بره در دو زایش گوسفند را به نام خود ثبت کرده است.

قوچ رومانوف قابلیت جفت گیری بالایی دارد

بره نر نژاد رومانوف از سن 8 الی 10 هفتگی از گله بره ها جدا می ‌شود و قوچ رومانوف در سن 10 الی 20 هفتگی قادر به جفت گیری با گوسفندان در تمامی فصول و حتی باردار کردن بیش از 60 الی 70 میش را دارد.

خرید گوسفند رومانوف از مراکز فروش با سود بالا همراه است

اگر قصد خرید گوسفند زنده دارید بهتر است در انتخاب خود دقت کنید و از نژاد رومانوف استفاده کنید این نژاد قابلیت سازگاری با آب و هوای سرد و حتی تغذیه با خوراک محلی را دارد.

 

 

رامین افلاکی 1399-11-16

سلامووقت بخیر.قیمت گوسفندرومانف رامیخاستم بدونم واینکه در هر زایش چندتابره به دنیا میاره؟دوتا یا بیشتر از دوتا

فتح ابادی ابراهیم 1400-04-19

سلام من خراسان جنوبی هستم ‌و با توجه به مطالعه ای که در خصوص گوسفند رومانف کردم مایلم حداقل یک خانواده مولد (ماده و نر )از این نژاد تهیه کنم و انصافا شناختم فقط و فقط بر اساس مطالعات سایت ها هست وبر این اساس عاشق این نژاد شدم اگه بزرگواری می تونه منو در این خصوص کمک کنه بینهایت ممنون میشم

ناشناس 1400-04-19

سلام من دو راس گوسفند رمانف اصل دارم که یکیشون ۳قلو زاییده ویکی دیگر هم ابستن با یک راس قوچ رومانف. به بالاترین پیشنهاد میفروشم. ۰۹۱۳۴۴۳۳۱۹۹