گوسفند مهربان جزو بهترین نژاد گوسفندان گوشتی ایران است

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

گوسفند مهربان جزو بهترین نژاد گوسفندان گوشتی ایران است

گوسفندان مهربان بعد از گوسفند سنگسری جزو بهترین گوسفندان گوشتی ایران محسوب می شوند که با خرید بره مهربان در کمتر از چند ماه شاهد افزایش وزن گوسفند خواهید بود و می توانید به قیمت خوبی گوسفند را بفروشید.

آنچه مشهود است هر شغلی سختی خاص خودش را دارد و باید تخصص و مهارت لازم در آن شغل را فرا گرفته باشید. شغل دامداری هم تنها به معنای خرید گوسفند زنده و پرورش آن نیست بلکه شما باید اطلاعات کافی از انواع نژاد گوسفندان ایرانی داشته باشید و با خرید گوسفند زنده در بهترین زمان ممکن علاوه بر سود بالا بتوانید نژادی را خریداری کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگاری داشته باشد. هر نژاد گوسفند خصوصیات فیزیکی و صفات بارزی چون میزان شیردهی و گوشت خالص دارد و در کنار آن درصد مقاومت بدنی در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت است. گوسفند مهربان یکی از بهترین گوسفندان ایران است که علاوه بر درصد دوقلوزایی بالا میزان گوشت خالص آن زیاد است و در کمترین زمان ممکن افزایش وزن دارد.

برای خرید بهترین گوسفند ابتدا هدف خود را از پرورش گوسفند تعیین کنید و سپس با توجه به منطقه زندگی که دارید و شرایط آب و هوایی نژادی از گوسفند را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی آن منطقه سازگار باشد.

فروش گوسفند نژاد مهربان

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

اگر به دنبال گوسفندان گوشتی هستید نژاد مهربان گزینه مناسبی است

یک دامدار قبل از اینکه به شغل پرورش گوسفندان مشغول باشد باید هدف از پرورش گوسفند را تعیین کند، برخی به دنبال پرورش گوسفندان شیری هستند تا با فراوردهای لبنی آن چون شیر، پنیر، ماست و دوغ به سود خوبی برسند. برخی به دنبال خرید گوسفندان داشتی هستند تا با افزایش تولید مثل گوسفند بتوانند سود کلانی از فروش بره شیری به دست آوردند. در کنار تمامی این اهداف برخی از دامداران تنها به دنبال پرواربندی گوسفندان هستند تا بتوانند با افزایش وزن گوسفند در زمان مناسب اقدام به فروش گوسفند زنده کنند.

گوسفندان مهربان بعد از گوسفند سنگسری جزو بهترین گوسفندان گوشتی ایران محسوب می شوند که با خرید بره مهربان در کمتر از چند ماه شاهد افزایش وزن گوسفند خواهید بود و می توانید به قیمت خوبی گوسفند را بفروشید.

گوسفند مهربان نژاد بومی همدان است

انواع نژاد گوسفند در ایران و جهان وجود دارد که هر کدام خصوصیات ظاهری و صفات بارزی دارند که آنها را از دیگر نژادها متمایز می کند آنچه مشهود است هر نژاد گوسفند مختص به یک منطقه بوده است. بنابراین خاستگاه اصلی گوسفند مهربان هم به نوعی روستای مهربان استان همدان می‌دانند.

نزدیک 2 میلیون 76 هزار 751 رأس گوسفند همدان وجود دارد که حدود  40 درصد از گوسفندانی که در همدان پرورش داده می شود نژاد بومی مهربان است و حتی امروزه شاهد پرورش این نژاد گوسفند در استانهای زنجان و کردستان هستیم.

خصوصیات ظاهری گوسفند مهربان

  1. بینی برآمده، چشم ها مورب، سوراخ بینی گود و نزدیک، به هم، گوش لاله ای شکل و دنبالچه دوکی شکل با دنبه پیوسته دارد.
  2. بدن كشیده، سر و صورت خالی از پشم و حتی نبود پشم در زیر شکم گوسفند
  3. میش مهربان اغلب بدون شاخ و قوچ مهربان اکثرا شاخدار است.
  4. دنبه گوسفند مهربان بزرگ و خمیدگی به سمت بالا دارد و شبیه به S است.
  5. عموم بدن دام قهوه‌ای، طیف‌های روشن تا تیره و سیاه است.
  6. رنگ پشم گوسفند مهربان در بره از خرمایی تیره تا آلبالویی سیر تغییر می كند. به تدریج كه دام رشد می كند، رنگ پشم به تدریج روشن تر شده و در حوالی سن بلوغ ثابت می شود.

خصوصیات بارز گوسفند مهربان

  1. کم توقع بودن نسبت به غذا
  2. تحمل در برابر کم آبی و گرسنگی
  3. مقاومت در برابر امراض و آفات منطقه
  4. راهپیمایی های طولانی در کوه و دشت
  5. ضریب تبدیل غذایی بالا
  6. سازگاری با شرایط آب و هوایی سرد و سخت زمستان
  7. تولید 56 لیتر شیر در یک دوره 110 روزه که دارای 9/7 درصد چربی می باشد.

گوسفند مهربان جزو بهترین نژاد گوسفندان چند قلوزا است

پرورش گوسفندان چند قلوزا می تواند باعث افزایش تعداد گله گوسفندان شما شود و با بدنیا آمدن چندین بره در یک زایش عملا می توانید سود کلانی از فروش بره شیری داشته باشید. بنابراین انتخاب و خرید گوسفندان چندقلوزا کاملا عقلانی است بعد از گوسفند رومانف یکی از بهترین گوسفندان چند قلوزا نژاد مهربان است.

درصد دوقلوزایی در نژاد گوسفند مهربان بین 130 تا 150 درصد و در نژاد رومانوف روسی بین 220 تا 270 درصد است.

اگر به دنبال خرید گوسفند هستید که سریع افزایش وزن پیدا کند نژاد مهربان انتخاب کنید

برخی از نژادهای گوسفندان به دلیل ژنتیکی که دارند به قول معروف زود وزن می‌گیرند، گوسفند مهربان جزو آن دسته از نژادهاست که میانگین اضافه وزن روزانه از تولد تا 6 ماهگی 170 گرم است.

 

 

ناشناس 1400-04-04

سلام از خرم آباد لرستان هستم. هر کسی میتونه یک دامدار بشه. ولی هر کسی نمیتونه یک دامدار درجه یک بشه. هر نژادی رو پرورش دادید اول خرج خوب . دوم رعایت بهداشت سوم بهداشت بهداشت

حسن 1400-04-04

دوستان دامدار گوسفند با هر نژادی تا گوسفند میش زمینه نداشته باشه بهترین قوچ هم جواب نمیده اول نزاد دوم قوچ سوم خرج چهارم مهارت در دامداری از صفر تا صد هر کسی دامدار نمیشه علاقه پشتکار دوام کاری