نحوه تشخیص خروس لاری اصیل

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

نحوه تشخیص خروس لاری اصیل

انواع نژاد خروس لاری در ایران داریم که اسم های مختلفی دارد که البته در جهان به نام خروس جنگی آنرا می شناسند و برای جنگیدن و مبارزه پرورش می دهند که در این بین اگر قصد خرید خروس لاری اصیل دارید باید به قد،بدن کشیده،گردن دراز و یک سری عوامل دیگر چون دانگ بالا، نوع تاج خروس توجه کنید.

حتما به خوبی می دانید که خروس های مبارزه ای و جنگی که حتی سر بردن آنها شرط بندی می کنند جزو دسته خروس لاری محسوب می شوند که در جهان به آنها خروس جنگی می گویند اما در کشور ایران به اصلاح به خروس جنگی خروس لاری می گویند که انواع نژاد خروس لاری چون صابونی، شامو، لاری اصیل افغان و لاری ترک وجود دارد. اینکه شما علاقمند به خرید خروس لاری هستید باید به خوبی بتوانید نژاد اصیل آنرا خریداری کنید به خصوص اینکه به دلیل اهمیت پرورش خروس لاری آگهی های زیادی در زمینه خرید و فروش خروس لاری وجود دارد که اگر شناخت کافی نداشته باشید ممکن است لاری دورگه را به شما قالب کنند از این رو با خواندن این مقاله می توانید خروس لاری اصیل را تشخیص دهید و اقدام به خرید آن کنید. یکی از اصلی ترین فاکتورهای تشخیص خروس لاری اصیلی دانگ آن است که معیار سنجش قد خروس است و هر چقدر قد بلند تر باشد دانگ آن بالاتر است که بلند ترین آنرا شش دانگ می نامند البته موارد دیگری چون بدن کشیده و صاف، گردن دراز و محکم و حتی تاج خروس لاری در تشخیص اصیل بودن آن دخیل است.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

فروش خروس لاری اصیل

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

تشخیص دانگ خروس لاری

مهمترین نکته برای اینکه بخواهید یک خروس لاری اصیل خریداری کنید قد بلند آن است که با دانگ شناخته می شود و هر چقدر دانگ خروس بیشتر باشد قد خروس لاری شما بلند تر است.

خروسی با قد ۹۰ سانت به بالا ۶ دانگ، ۸۵ سانت ۵/۵ دانگ، ۸۰ سانت ۵ دانگ، ۷۵ سانت ۴/۵ دانگ، ۷۰ سانت ۴ دانگ، ۶۵ سانت ۳/۵ دانگ، ۶۰ سانت ۳ دانگ می باشد.

رنگ خروس لاری

انتخاب رنگ خروس کاملا سلیقه ای است و انواع نژاد خروس لاری به رنگ های متنوع وجوددارد اما بیشتر رنگ های تیره نشان از اصیل بودن خروس می دهد به همین دلیل اگر شما خروس لاری اصیل با رنگ مشکی داشته باشید قطعا قیمت آن خیلی بالاست و خیلی ها خریدار این نوع خروس لاری هستند.

نحوه تشخیص سن خروس لاری

شما می توانید با شمارش با باز کردن بال های خروس و شمارش تعداد پرهای آن سن خروس را تشخیص دهید البته این یک روش کاملا سخت است چون برخی اوقات ممکن است اقدام به کوتاه کردن سیخک پر خروس کنند.

نکاتی در مورد چشم خروس لاری

به دلیل اینکه این گونه خروس های لاری برای مبارزه و جنگ پرورش داده می شوند از این رو چشم خروس لاری در معرض آسیب قرار می گیرد که برای تست سالم بودن چشم خروس لاری کافیه انگشت اشاره خود را نزدیک چشم خروس کنید اگر مردمک چشم باز و بسته شد یا خروس واکنش نشان داد چشم خروس سالم است که حتی میتوانید با ریختن دانه جلو خروس و نوک زدن به آن از سالم بودن چشم خروس مطمئن شوید.

پاهای خروس لاری اصیل چگونه است؟

یک خروس لاری اصیل علاوه بر داشتن گردن دراز و قوی و کمر صاف و پهن پاهای کلفت دارد و نباید هیچ گونه میخک یا زخمی زیر پای آن باشد. در صورت وجود میخک زیر پای خروس لاری میتوانید آنرا پیش دامپزشک بدهید تا با یک سری دارو آنرا ترمیم یا آنرا جراحی کند.

با باز کردن دهان خروس لاری چنانچه بوی نامطبوع داشت یا جوش و زگیل داخل دهان خروس بود حتما این خروس مریض و بیمار است.

ظاهر خروس لاری اصیل چه خصوصیاتی دارد؟

  1. اندازه سر و  قد و فرم بدن خروس کاملا به نژاد آن بستگی دارد البته سر خروس هر چقدر بزرگ باشد بهتر است هر چند که سر خروس نژاد افغان بزرگتر از خروس لاری ترک است.
  2. رنگ چشم خروس می تواند به رنگ های زرد، سبز و فیروزه ای و شاهدانه باشد اما اگر رنگ چشم خروس لاری قرمز بود نشان از غیر اصیل بودن آن و دو رگه بودن خروس لاری دارد.
  3. چشم خروس لاری اصیل باید به داخل رفته باشد و حالت خم ابرو داشته باشد.
  4. نوک خروس لاری باید شبیه نوک طوطی باشد وهر چقدر کوتاه و کلفت تر باشد برای جنگ و مبارزه مناسب تر است.

انواع تاج در خروس لاری اصیل

تاج خروس هم یکی از نشانه های خوب برای تشخیص اصیل بودن خروس لاری است که شما می توانید با نگاه کردن آن هنگام خرید اصیل یا دورگه بودن خروس لاری را از هم تشخیص دهید.

  1. تاج مهر:  بیشتر خروس های لاری افغان تاج مهر دارند که در بین خروس بازان کاملا شناخته شده هستند.
  2. تاج سوزنی: در این مدل تاج عملا تاج خروس به صورت سوزن روی سر است که هر چقدر اندازه آن کوچکتر باشدد بهتر است.
  3. تاج بادام: در این مدل تاج که کاملا شبیه بادام اس هر چقدر تاج خروس کلفت تر و کوچکتر باشد بهتر است و تاثیر زیادی در نبردها دارد و همچنین سفتی و زیبایی اش  نیز تاثیر زیادی دارد.
  4. تاج سپر: در این مدل تاج همانطور که از نامش پیداست سه پردارد که زیاد اندازه آن بزرگ میش ود و وجود این گونه تاج در خروس ها نشان بدن نبودن آن است.

دم خروس لاری اصیل

دم خروس برخلاف خروس های محلی هر چقدر که رو به پایین باشد بهتر و اصیل تر است و اگر شکل هلالی مانند داشته باشد قطعا جزو خروس های دورگه لاری محسوب می شوند.

انواع اصطلاحات بکار برده در خرید خروس لاری

  1. خروس لاکی یعنی زیر گلویش گوشواره دارد.
  2. زمانی که تاج خروس کج باشد به آن " کج تاج" می گویند.
  3. چپل به نشانه این است که رنگ خروس شما خال خالی یا سیاه و سفید است.
  4. سیندی به نژادی از خروس لاری مختص کشور پاکستان گفته می شود.
  5. دو دم بالا به معنای این است که خروس از دو سمت هنگام جنگیدن سرش را می چرخاند.

    آی بک امداد
    آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

    ☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

محمدعرفان خدابنده 1400-02-13

سلام اگر نوک لاری مثل عقاب باشد اصل نیست یا اگر چشمش قهویی سیاه باشد اصل نیست

امیر دالوند 1400-08-08

خروس لاری در چند ماهگی بانگ میخواند