آشنایی با گوسفند چند قلوزا سافولک

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

آشنایی با گوسفند چند قلوزا سافولک

بره های شیری نژاد سافولک پیش از شیرگیری نر و ماده به ترتیب روزی 335 و 309 گرم وزن اضافه می کنند و پس از شیرگیری گوسفندان نر به 35 کیلوگرم و گوسفندان ماده به 32 کیلوگرم وزن می رسند.

قطعا هر شغل مزایا و معایب خاص خود را دارد که شغل دامداری از این قاعده مبرا نیست و یکسری اطلاعات کافی لازم است که بتوانید در این شغل موفق باشید.تغذیه گوسفندان باید به موقع انجام شود و در کنار آن از بیماری های گوسفندان مطلع باشید تا در اسرع وقت نسبت به درمان بیماری گوسفند اقدام کنید اما خرید گوسفند در زمان مناسب هم کم اهمیت نیست. اگر قصد افزایش تولید مثل گوسفند زنده را دارد نه تنها باید به سلامت دام اهمیت دهید بلکه باید نسبت به خرید گوسفندان چند قلوزا چون رومانوف و سافولک اقدام کنید. گوسفند چند قلوزا سافولک دارای 160 درصد دوقلوزایی است و علاوه بر آن یک گوسفند سنگین وزن گوشتی است طوری که قوچ بالغ آن نزدیک به 160 کیلوگرم وزن دارد.

منشا گوسفندان سافولک کشور انگلستان است و یک نژاد اصلاح شده از میش  Norfolk و قوچ‌های Southdown است که دست و پا و صورتی کاملا سیاه و رنگ بدن خاکستری دارد و دارای مقاومت بالایی در شرایط سخت است.

فروش گوسفند چند قلوزا رومانوف تهران

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

پرورش گوسفندان گوشتی چه خواصی دارند؟

هدف از پرورش و پرواربندی گوسفندان عملا افزایش وزن گوسفند و چاق کردن آن است تا بتوانند با فروش گوسفند سود کلانی به دست آورند حال اینکه برخی از نژادها هر چقدر از لحاظ تغذیه به آنها رسیدگی شود زیاد چاق نمی‌شوند اما برخی از نژادهای گوسفندان چون سنگسری و سافولک رشد سریعی دارند و زودتر چاق می شوند.

چنانچه به گوسفندان گوشتی به خوبی رسیدگی شود از لحاظ تغذیه تامین باشند به خوبی می‌توانند افزایش وزن داشته باشند و علاوه بر آن لاشه گوشت چنین نژادهایی پس از ذبح زیاد است و از این رو تقاضای خرید این گونه نژادها بالاست.

گوسفندان چند قلوزا باعث افزایش تولید مثل خواهند شد

آنچه مهم است در پرورش گوسفندان به روش داشتی عملا تعداد زیادی میش و تعداد کمی قوچ پرورش داده می شود که با آبستن شدن میش از طریق جفت سنتی و تلقیح مصنوعی باعث افزایش تولید مثل و به دنیا آمدن بره ها شود  که عملا با فروش بره شیری سود کلانی به دست آورند. حال اینکه اگر شما نسبت به خرید گوسفندان چند قلوزا چون سافولک اقدام کنید قطعا شاهده به دنیا آمدن بره های زیادی خواهید بود.

گوسفند سافولک سنگین وزن است و رشد سریعی دارد

نه تنها نژآد گوسفندان سافولک در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاوم هستند بلکه به مدت زمان کمتری نسبت به دیگر نژادهای گوسفندان جهان رشد کرده و به وزن بالا می رسند.

بره های شیری نژاد سافولک پیش از شیرگیری نر و ماده به ترتیب روزی 335 و 309 گرم وزن اضافه می کنند و پس از شیرگیری گوسفندان نر به 35 کیلوگرم و گوسفندان ماده به 32 کیلوگرم وزن می رسند.

رشد سریع و افزایش وزن بالا در نژاد گوسفندان سافولک

واقعا این نژاد گوشتی خیلی سریع رشد می کند و در هنگام بلوغ بیش از 400 گرم در روز وزن اضافه می کنند و قوچ ها بین 125-135 کیلوگرم و میش سافولک بین 75-90 کیلوگرم وزن دارد.

گوشت گوسفند سافولک کمترین چربی را دارد

این نژاد گوشتی نه تنها پس از ذبح کردن درصد بالایی گوشت دارد بلکه پایین ترین چربی را نسبت به نژادهای دیگر دارد از این رو از لحاظ اقتصادی در دنیا پرورش گوسفند سافولک کاملا به صرفه است.

پشم گوسفند سافولک عالی است

برخی از نژادهای گوسفندان چون مرینوس برای صنعت قالی بافی عالی هستند جالب است بدانید که نژاد سافولک هم پشم خوبی دارد و مصرف پشم آن رایج است و برای تولید کالاهای چرمی استفاده می شود.

بازگشت سریع سرمایه در پرورش گوسفند سافولک

این نژاد گوسفندی نه تنها گوشت زیادی تولید می کند بلکه جزو نژادهای گوسفندی شیری نیز محسوب می شود که میزان شیردهی بالایی دارد و از این رو پرورش آن می تواند صرفه اقتصادی بالایی داشته باشد.

مشخصات کلی گوسفند سافولک

  1. گوشتی، پشمی و شیری
  2. قوی و سر سخت و مقاوم در برابر شرایط سخت آب و هوایی
  3. سنگین وزن
  4. وزن قوچ بالغ بین 110 تا 160 کیلوگرم و وزن میش 80-160 کیلوگرم
  5. بدون شاخ
  6. رنگ سفید
  7. گسترش پرورش در تمامی نقاط جهان
  8. رشد سریع

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است