آشنایی با نژاد سگ سرابی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

آشنایی با نژاد سگ سرابی

اگر به دنبال خرید سگ نگهبان و گله هستید در بین نژادهای ایرانی سگ سرابی بهترین نژاد است که کاملا نترس و شجاع است و علاوه بر آنکه می توان آنرا در خانه و ویلا نگهداشت می توان از آن بعنوان سگ گله و چوپان استفاده کرد.

قطعا یکی از بهترین حیوانات خانگی برای هر فرد سگ نگهبان است که به راحتی می تواند از اعضای خانواده نگهداری کند و مانع از ورود افراد غریبه به داخل خانه شود. در بین تمام نژادهای سگ جهان چون دوبرمن، هاسکی، سگ های ایرانی به مانند نژادهای سرابی و قدرجونی جزو بهترین نژاد سگ های نگهبان هستند که شما با خرید توله سگ و تربیت آن ها می توانید آنها را به قیمت بالا بفروشید. در ایران انواع نژاد سگ قدرجونی، تازی، شاهسون وجود دارد که تنها نژاد سگ سرابی ثبت جهانی شده است و به نام های مختلفی چون ماستیف، ماستیف ایرانی، شپرد ایرانی آنرا می‌ شناسند. شجاع و نترس بودن این سگ و همچنین جثه بزرگ آن باعث شده است که حتی از آن بعنوان یک سگ چوپان بای مراقبت گله گوسفندان استفاده کنند.

تاریخچه سگ سرابی

منشاء اصلی این نژاد به آذربایجان منطقه سراب بر می گردد که به دلیل مقاومت بدنی بالا و سازگاری با هر نوع شرایط آب و هوایی به راحتی در هر منطقه آب و هوایی نگهداری می شود.

خصوصیات ظاهری سگ سرابی

این نژاد به رنگ های رنگ زرد یا قرمز و سیاه و کرم و سیاه و قهوه ای رنگ با پوزه سیاه و گاهی ماسک سیاه بر روی صورت دیده می شود و دارای بدنی عضلانی، با دست و پنجه های قوی است و از لحاظ شکل ظاهری خیلی شبیه به سگ کانگل ترکیه است با این تفاوت که جثه بزرگتری نسبت به آن دارد. دارای دو نوع مو کوتاه و بلند است و سر و کله ای بزرگ دارد.

قد و وزن سگ سرابی چقدر است؟

این یکی از بزرگترین و سنگین ترین سگ های ایرانی به شمار می آید که وزن سگ های نر آن بین 70 الی 95 کیلوگرم و جنسیت ماده آن وزنی بالغ بر 55 تا 80 کیلوگرم دارد و در برخی از موارد حتی مشاهده شده است که وزن این سگ ایرانی به صد کیلوگرم رسیده است.

  1. قد سگ سرابی نر بین ۷۵ تا ۹۰ سانتیمتر تا کتف (گاهی بیشتر)
  2. در ماده‌ها بین ۷۰ تا ۸۵ سانتیمتر

ویژگی های سگ سرابی و اهمیت پرورش آن

  1. شجاع و نترس در برابر انواع حیوانات وحشی چون گرگ، گراز، خرس
  2. می توان از آن بعنوان سگ نگهبان و گله استفاده کرد.
  3. با افراد خانواده کاملا صمیمی است اما با دیدن افراد غریبه شروع به پارس کردن می کند.
  4. به شدت به صاحب خود وابسته است و کاملا فرمان بردار و مطیع است.
  5. به دلیل داشتن پوست کلفت به راحتی در نبرد با حیوانات پیروز خواهد شد.
  6. با هر گونه شرایط آب و هوایی سازگار است.
  7. قدرت فک و چانه آن بالاست و به مانند سگ کانگل قدرت فکی بالای 743 پوند وزن دارد.

سگ سرابی بهترین نژاد سگ ایرانی است

در بین سگ های ایرانی انواع نژاد تازی، شاهسون، قدرجونی وجود دارد که در بین تمام آنها تنها نژاد سگ سرابی ثبت جهانی شده است که متاسفانه به مانند تمام کشورهای جهان به آن رسیدگی نمی‌شود. چرا که در تمام کشورهای دنیا هر سگ اصیل باید به خوبی نگهداری شود تا نسل آن منقرض نگردد.

خرید و فروش سگ سرابی در سایت دامداری

امروزه شما می توانید انواع سگ سرابی اصیل را از سایت دامداری و کاملا بدون واسطه از پرورش دهنده به صورت مستقیم بخرید. دقت داشته باشید که خرید سگ سرابی از پرورش دهندگان معتبر باعث می شود که شما نژادی خوب خریداری کنید و در عین حال آنرا با قیمت پایین تر از جاهای دیگر بخرید.

پرورش توله سگ سرابی

به دلیل خصوصیات و ویژگی بارز این نژاد اگر به دنبال کسب درآمد از پرورش این نژاد سگ ایرانی هستید کافیست توله سگ های سرابی را خریداری و آنرا بزرگ کنید و به قیمت بالاتر بفروشید.

شباهت سگ سرابی به نژاد کانگل ترکیه

این دو نژاد تقریبا از لحاظ شکل ظاهری خیلی شبیه به هم هستند با این تفاوت که نژاد سرابی جثه بزرگی از سگ کانگل ترکیه دارد.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است