تعبیر خواب سگ

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

تعبیر خواب سگ

یکی از وحشتناک ترین خواب ها برای هر کسی دیدن حمله سگ است که تعبیرش آسیب از جانب دشمن است و حال آنکه تعبیر دقیق خواب شما به نوع خواب بستگی دارد و بعنوان مثال خوردن گوشت سگ تعبیر خوبی دارد و به معنای پیروزی بر دشمنان است.

سگ یکی از حیوانات وفادار به انسان است که از سالیان دراز به عنوان سگ نگهبان و گله وجود داشته است. در واقع امروزه تنها از سگ بعنوان سگ گله و نگهبان استفاده نمی شود بلکه نژادهای مختلف سگ های جیبی وجود دارد که با قد کوتاه و ظاهر بانمک خیلی ها را به خود وابسته می کند. تصوری که همه ما از سگ داریم یک حیوان وحشتناک و درنده است که امروزه با تغییرات ژنتیکی شاهده انواع سگ های عروسکی و جیبی هستیم که با نمک بودن آن باعث شده است تقاضا برای خرید و فروش آن زیاد باشد. دیدن سگ در خواب به شکل های مختلف رخ می دهد از این جهت برای تعبیر آن باید به دنبال یک کتاب و منبع خوب بگردید که در اینجا تعبیر خواب را از دید معبرین مختلف اسلامی و غربی ذکر کرده ایم.

فروش سگ گله و نگهبان

برای خرید انواع نژاد سگ نگهبان ایرانی و خارجی کافیست روی عکس زیر کلیک کنید.

فروش سگ گله و نگهبان

دیدن سگ در خواب چه تعبیر دارد؟

بسته به نوع خواب شما و دیدن سگ قطعا تعابیر مختلفی برای آن وجود دارد اما بدترین حالت که حمله و گاز گرفتن سگ به شماست که اصلا تعبیر خوبی ندارد. کسی که در خواب می بیند که سگ گازش می گیرد ممکن است از سمت دشمن آسیب ببیند از این جهت چنین خوابی به عنوان هشداری به بیننده خواب است که باید مواظب باشد.

تعبیر خواب حمله سگ و گاز گرفتن سگ

  1. ابن سیرین می‌گوید: چنانچه در خواب سگی لباس شما را گاز بگیرد به معنای یک اتفاق ناگوار در زندگی شماست که متحمل ضرر و زیان فراوان خواهید شد.
  2. منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: حمله کردن سگ در خواب تعبیر خوبی ندارد و به معنای آسیب دیدن از سمت دشمن است.
  3. یونگ می‌گوید: این خواب تعبیر خوبی ندارد و باید بیشتر مراقب خود و خانواده تان باشید چون دشمن سعی در آسیب رساندن به شما دارد.
  4. بیتون می‌گوید: چنانچه در خواب یک سگ ها شما را گاز بگیرد تعبیرش بد و به معنای اتفاقات ناگوار در زندگی تان است.
  5. برایت می‌گوید: گاز گرفتن سگ خال خالی در خواب به معنای بی وفایی برخی از دوستانتان است، از این جهت در رابطه با دوستان خود بیشتر مراقب باشید.

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق (ع)

امام صادق دیدن سگ را در خواب بر چهار وجه زیر تعبیر کرده است.

  • اول: دشمن
  • دوم: پادشاه طامع (پادشاه طمعکار)
  • سوم: دانشمند و خادم بدفعل (دانشمند بد عمل وخادم بد رفتار)
  • چهارم: مردمان غماز (افراد سخن چین)

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

  • دیدن سگ در خواب نشانه داشتن دشمن فرومایه و مهربان است که در نقش دوست قصد آسیب به شما دارد و چنانچه سگ ماده در خواب ببینید زن فرومایه و اگر سگ سیاه باشد دشمنی عرب و چنانچه سگ سفید ببینید دشمنی از عجم است.
  • کسی که در خواب ببیند که سگی بر سرش فریاد می زند به این معناست که از جانب دشمن سخن زشت می‌شنود و چنانچه توسط سگ گاز گرفته شود از جانب دشمن آسیب خواهد دید.
  • چنانچه در خواب جامه و لباس شما به آب دهان سگ آلوده و کثیف شود به معنای آن است که از دشمنی کردن خسته خواهید شد.
  • پاره شدن لباس شما توسط سگ در خواب به معنای آن است که ضرر و زیان خواهد دید و خوردن از گوشت سگ هم به معنای دفع دشمن است.
  • نزدیکی کردن با سگ در خواب نشانه طمع دشمن در حق شماست و چنانچه به سگ نان بدهید روزی بر وی فراخ خواهید شد.
  • خوردن از شیر سگ در خواب به معنای ترسی است که از جانب دشمن به او می رسد.
  • وارد آمدن سگ ماده به خانه شما در خواب به معنای ازدواج با زنی فرومایه است.
  • چنانچه در خواب سگ لباس شما را به دندان گرفت به معنای فریب خوردن از کسی یا در معامله ای است.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی​​​​​​​

  • چنانچه سگ در خواب ببینید و آشنا باشد به معنای آن است که حمایتگر و دوست شماست و اگر نا آشنا و غریبه باشد به معنای داشتن دشمن است.
  • دیدن سگ مطیع و رام در خواب تعبیر خوبی  دارد و به شما آسیب نمی رساند بلکه دوستی از شما حمایت می کند.
  • دیدن سگ بیگانه در خواب تعبیر خوبی ندارد و باید مراقب خود باشید چون ممکن است از جانب اطرافیان خود که فکرش را نمی کنید آسیب ببینید.
  • دیدن سگ بیگانه و حمله ور شدن به شما به معنای آسیب از سمت دشمن است.
  • چنانچه در خواب صدای سگ بشنوید اما آنرا نبینید در واقع کسی به بدگویی شما مشغول است.

تعبیر خواب ترساندن سگ

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : کسی که در خواب ببیند که سگ از دستش فرار می کند به معنای فراری دادن کسی است که او شما را دوست دارد اما شما آنرا دوست ندارید. البته اگر در خواب سگ را دور کردید و باز هم با ضعف و زبانی نزد شما بیاید تعبیرش خوب است و به معنای آن است که در امری اشتباه می کنید اما به شما سود می رسد و به معنای پیروزی شما در عالم بیداری است.

تعبیر خواب غذا دادن به سگ

منوچهر مطیعی می گوید که غذا دادن به سگ در خواب به معنای آرامش یافتن است و چنانچه سگ لقمه یا طعمه ای از دست شما بقاپد به معنای ضرر و زیان مالی است و چنانچه سگ ماده باشد به معنای فریب خوردن از یک زن است که با زبان خود پول از چنگ شما در می آورد.

تعبیر خواب خوردن گوشت سگ

محمد بن سیرین می گوید : خوردن از گوشت سگ به معنای این است که دشمن شما توسط یکی دیگر از دشمنانتان شکست می خورد و در عین حال خوردن از شیر سگ هم به معنای ترس و دلهره است و اینکه شاید با دشمن خود بجنگید.

ابراهیم کرمانی: خوردن گوشت سگ نشانه پیروزی بر دشمنان خود است.

تعبیر خواب مثل سگ شدن

محمد بن سیرین می گوید: چنانچه مثل سگ دم داشته باشید به شما مال و اموال حرام می رسد.

ابراهیم کرمانی هم می گوید: کسی که در خواب به مانند سگ مشغول خوردن آب از پیاله باشد تعبیرش این است که به خوشی و خوشگذرانی می پردازد و به خاطر یک سری کارها که انجام می دهد دچار ضرر مالی خواهد شد.

تعبیر خواب آمیزش با سگ

کسی که در خواب به آمیزش و نزدیکی با سگ مشغول باشد از سوی دشمن به آن طعم می شود و چنانچه در خواب ببینید که دو سگ در حال لیسیدن همدیگر هستند ممکن است در روابط خود دچار مشکل شوید.

سایر موارد تعبیر خواب سگ

  • دیدن سگی که دمش را تکان می دهد نشانه این است که شما به درستی کار خود مدیریت نمی کنید.
  • تکیه دادن سگ به شما در خواب به معنای اعتماد کردن شما به دشمن است که به شما کمک خواهد کرد.
  • وارد شدن سگ ماده به خانه شما به معنای ازدواج با زنی فرومایه و پست است.
  • خریدن سگ در خواب نشانه این است که قصد خریدن دوستانتان را دارید.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است