بهترین نژادهای سگ آپارتمانی و خانگی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

بهترین نژادهای سگ آپارتمانی و خانگی

اگر عاشق نگهداری حیوانات به خصوص سگ هستید اما فضای خانه و آپارتمان شما کوچک است خب نگران نباشید شما می توانید از بین نژادهای سگ آپارتمانی و خانگی یکی را انتخاب و نگهدارید.

وفاداری سگ به صاحبش زبانزد است به خصوص اینکه شما با خرید سگ های هاسکی، رتریور و یا نژادهای سگ قهدرجونی و سرابی می توانید از آن بعنوان سگ نگهبان یا گله استفاده کنید. قطعا دوستداران سگ ها آنقدر زیاد هستند که حتی در صورت زندگی کردن در خانه آپارتمانی کمتر از 60 متر به دنبال خرید سگ هستند اما باید به دنبال بهترن نژاد سگ های آپارتمانی و خانگی بگردید که اندازه آنها کوچکتر و همچنین ساکت و کم سر و صدا هستند و نگرانی برای همسایگان شما نخواهند داشت. خب نگهداری سگی که 30 کیلوگرم دارد در یک خانه 70 متری سخت است و کمتر خوشحال می شود تا اینکه در یک باغ دویست متری باشد از این جهت باید به دنبال خرید سگ های سبک وزن و کوتاه قد و پا کوتاه چون مالتیز، شیتزو، پاگ، یورکشایر تریر باشید.

فروش سگ های آپارتمانی در تهران

برای مشاهده تمام آگهی های این قسمت روی عکس زیر کلیک کنید.

فروش سگ های آپارتمانی در تهران

بهترین سگ های آپارتمانی و خانگی

خرید سگ های با جثه و وزن کم، کم سرو صدا و همچنین کاهش ریزش موی حیوان از جمله فاکتورهایی است که برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند در نظر گرفته می شود که در اینجا انواع نژاد سگ ها را معرفی می کنیم.

۱. بیچون فرایز (Bichon Frise)

  • قدرت یادگیری بالا
  • دوست داشتی
  • وزن 7 کیلوگرم
  • یک سگ بازیگوش که به فضای زیادی نیاز ندارند.

۲. بولداگ فرانسوی (French Bulldog)

این نژاد سگ فرانسوی از قرن هیجدهم و در شهر پاریس تا به الان محبوب است و علت اصلی آن کم پارس کردن سگ است، تنها باید دقت کنید که برای نگهداری و حفظ سلامت سگ روزانه آنرا برای قدم زدن بیرون ببرید.

۳. گری‌هوند (Greyhound)

سگ گری هوند با اینکه سریعترین نژادهای سگ دنیا هستند اما در اکثر اوقات خیلی دوست دارند که لم بدهند و استراحت کنند از این رو جزو نژادهای خوب و عالی برای  آپارتمان و خانه است که با یک تمرین حسابی و دویدن در محیط آزاد به طور کلی خسته می شوند و همین باعث می شود که به راحتی در خانه در کنار سگ خود به تماشای تلویزیون بنشینید.

۴. پاگ (Pug)

با اینکه این نژاد سگ موذی است اما خیلی دوست داشتنی هستند. البته یکی  از مشکلات نگهداری سگ پاگ این است که خیلی به غذا خوردن و لم دادن علاقمند هستند و همین باعث می شود که به سرعت چاق شوند از این رو باید وقت کافی برای آنها بذارید و در عین حال خیلی غذای تشویقی به آنها ندهید.

۵. کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل (Cavalier King Charles Spaniel)

یک سگ دوست داشتی با موهای زیاد که حتی به علت داشتن موی زیاد زیاد ریزش مو ندارد. وزن این سگ ها به 5 الی 8 کیلوگرم می رسد و به راحتی شما می توانید آنرا داخل یک سوئیت یا آپارتمان نقلی نگه دارید.

۶. بولداگ (Bulldog)

شاید چین و چروک های زیاد این سگ باعث شده باشد که چهره ای عضلانی داشته باشد و فکر کنید خیلی پر تحرک هستند اما این نژاد به تنبلی مشهور هستند.

دقت داشته باشید که شهرهایی که آب و هوایی خیلی گرم دارند برای نگهداری این نژاد مناسب نیستند.

۷. هاوانیز (Havenese)

یک نژاد بومی هاوانا در پایتخت کوبا است که به آن سگ پشمالو می گویند. وزن این نژاد تنها 4 کیلوگرم است و جزو بهترین نژاد سگ های آپارتمانی است که اهل تفریح و بیرون رفتن هستند.

۸. شیتزو (Shih Tzu)

یکی از نژادهای سگ آپارتمانی قشنگ و زیبا نژاد شیتزو است که با وجود اینکه موهای زیادی دارد و باید وقت زیادی برای آن بذارید اما ارزشش را دارد. در واقع این نژاد به راحتی با راه رفتن در آپارتمان خوشحال است و بهترین نژاد سگ برای کودکان شماست.

۹. بوستون تریر (Boston Terrier)

اگر تازه قصد خرید سگ دارید و به دنبال نژادی هستید که نیاز به شانه کردن مو نداشته باشد بهترین انتخاب نژاد بوستون تریر است که موهای کوتاه دارد و به جنتلمن آمریکایی نامیده می شود. جثه کوچک به وزن 3 الی 5 کیلوگرم و بازیگوشی و سرزندگی جزو ویژگی های این نژاد است.

۱۰. یورکشایر تریر (Biewer Terrier)

سگ یورکی قدمت بالایی دارد و رفتار آرام آنها باعث شده است شهرت جهانی داشته باشند و البته برای اولین  بار با دیدن افراد غریبه شروع به زوزه کشیدن می کند. این سگ کوچک چنانچه از بچگی با سایر حیوانات خانگی بزرگ بشن مشکلی ندارند اما در غیر اینصورت احساس مالکیت می کنند.

  • وزن این سگ تنها بین 2 الی 5 کیلوگرم است.
  • قد این نژاد بین 20 الی 23 سانتی متر است.
  • طول عمر سگ یورکشایر تریر 12 الی 15 سال است.

۱۱. مالتیز (Maltese)

صمیمت بالا بزرگترین مشخصه این نژاد است. البته این نژاد به دلیل خصوصایت ظاهری و زیبایی بالا نژادی مناسب در بین اشراف زادگان است که شما می توانید آنرا بخرید. دقت داشته باشید که با وجود موهای بلند این سگ زیاد ریزش مو ندارد و وزن آن تنها بین 3 الی 4 کیلوگرم است.

۱۲. اشپیتز آلمانی (German Spitz)

این نژاد آلمانی خیلی شبیه به روباه هستند و صمیمیت مشخص ترین ویژگی آنها به شمار می آیند. به دلیل اینکه این سگ میل زیادی به پارس کردن در برابر غریبه ها هستند از این رو مراقب باشید.

۱۳. بدلینگتون تریر (Bedlington Terrier)

موهای پشمی فرفری و البته ظاهر متفاوت باعث شده است که به خوبی از سایر نژادهای سگ جهان متماز باشند. وفاداری بالا به صاحبش و کاهش ریزش مو از ویژگی های بارز این نژاد است که علاقه زیادی به پیاده روی دارند.

۱۴. گری‌هوند ایتالیایی (Italian Greyhound)

شاید بتوان گفت که وزن این سگ تنها یک ششم سگ های شکاری و به حدود 5 کیلوگرم است. عاشق نوازش و غلت زدن در رختخواب هستند و به شدت دوست دارند بدوند از این رو آنرا بدون قلاده در اماکن عمومی رها نکنید.

۱۵. چاینیز کِرِستد (Chinese Crested)

یک سگ تقریبا بی مو که نگهداشتن طولانی مدت آنها در کنار نور مستقیم آفتاب و اشعه ماورای بنفش مضر است.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است