خواص گوشت شتر

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

خواص گوشت شتر

گوشت شتر و بز با اینکه مقدار پروتئین کمتری نسبت به گوشت گوسفند و گوساله دارد اما چربی و کلسترول پایین دارد که با مصرف آن باعث کاهش وزن خود می شوید به خصوص اینکه گوشت شتر به دلیل وجود روی زیاد باعث تقویت قوای جنسی افراد می شود.

شتر یکی از حیوانات اهلی است که تقریبا 20 الی 50 سال عمر می کنند و به نوعی آنرا کشتی های بیابان می نامند چون به مدت طولانی قادر هستند در بیابان دوام بیاورند و در صورت نبود آب و غذا از چربی های کوهان خود بسوزانند. با اینکه خیلی از مردم از خوردن گوشت شتر اجتناب می کنند و دلیل آنرا دیرپز بودن گوشت شتر می نامند باید به شما بگوییم که گوشت شتر بین یک تا سه ساله دقیقا مزه ای به مانند گوشت گوساله دارد و کاملا نرم است. یکی از بهترین گوشت های قرمز گوشت شتر اس که درصد چربی و پروتئین آن کمتر از گوشت گاو است و خوردن آن برای درد مفاصل، تقویت قوای جنسی و همچنین کاهش وزن مفید است. گوشت و شیر شتر مواد مغذی و ویتامین زیادی دارد از این رو خوردن آن توصیه می شود و قطعا با خواندن فواید و خواص گوشت شتر میل شما ب درست کردن انواع غذاها با گوشت شتر زیاد می شود.

فروش سایر حیوانات

برای مشاهده آگهی های این قسمت روی عکس زیر کلیک کنید.

فروش سایر حیوانات

خرید گوشت شتر

تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش قوای جنسی و همچنین تقویت اعصاب تنها بخش کوچکی از فواید گوشت شتر است بنابراین اگر قصد خرید گوشت شتر دارید از خرید گوشت شتر پیر خوددداری کنید چون خیلی دیرپز است و از سلامت گوشت شتر مطمئن شوید.

طبع گوشت شتر چیست؟

این گوشت طبعی گرم و خشک دارد از این رو کسانی که گرم مزاج هستند بهتر است که مقدار کمتری مصرف کنند.

مصلحات گوشت شتر چیست؟

بهترین روش برای پخت گوشت شتر استفاده از روغن زیتون، نمک شوید، فلفل، سرکه و زیر است که باعث پخت بهتر گوشت شتر می شود و از آن طرف شما می توانید خوردن آنرا در کنار خردل یا زنجبیل دو مصلح خوب این گوشت استفاده کنید.

علائم و نشانه های خرابی و فاسد بودن گوشت شتر

  • گوشت لزج، چسبنده و مترشح باشد.
  • بوی نامطبوع، ترشیدگی، کپک زدگی بدهد.
  • خشک و چروکیده باشد.

خواص گوشت و شیر شتر

این حیوان پستاندار و اهلی دارای برآمدگی در پشت خود است که به آن کوهان می گویند. در واقع دو نوع شتر داریم که شامل درومداری و باکترین است که به شترهای یک کوهان درومداری و به شترهای دو کوهان باکترین می گویند.

پرورش شتر به منظور تولید شیر و گوشت انجام می شود و البته شیر شتر مواد معدنی و ویتامین زیادی دارد و در عین حال ویتامین سی آن کمتر از شیر گاو است و برای تهیه انواع بستنی، پنیر و کره از آن استفاده می کنند.

وجود مواد مغذی زیاد داخل گوشت شتر و همچنین افزایش میزان کالری آن باعث شده است که علاوه بر کشورهای عربستان سعودی، مصر ، سوریه، سودان، اتیوپی، قزاقستان و سومالی در تمام جهان مصرف شود.

فواید و مزایای گوشت شتر

سرشار از پروتئین

یکی از فواید گوشت شتر این است که با داشتن پروتئین در عین حال کلسترول کمی دارد و از این جهت تمام کسنی که مبتلا به دیابت و حتی کلسترول بالا هستند می توانند از این نوع گوشت قرمز مصرف کنند. در واقع به خاطر کاهش چربی و کلسترول گوشت شتر این گوشت قرمز بهترین جایگزین گوشت گاو برای افراد مسن و پیر به شمار می آید.

بهبود درد مفاصل

کلسیم و فسفر دو ماده معدنی مفید و زیاد هستند که در گوشت شتر وجود دارد و برای کسانی که درد مفاصل دارند با مصرف گوشت شتر یک نوع داروی اثر بخش به شمار می آید.

پیشگیری از سرطان

وجود اسیدهای چرب غیر اشباع چون لینولیئیک باعث می شود که با مصرف گوشت شتر به نوع مانع از ابتلا به بیماری سرطان شوید و انرژی مناسبی در سلول های عصبی وجود داشته باشد که همین منجر به رفع خستگی مغز، فرسودگی و البته درد عصبی برای تمام افراد می شود.

سرشار از ویتامین ها

انواع ویتامن های A و B داخل گوشت شتر وجود دارد که باعث رفع استرس، اضطراب، افسردگی می شود.

سرشار از آهن

کسانی که کم خونی دارند بهترین نوع گوشت قرمز که می توانند مصرف کنند گوشت شتر است.

فاقد مواد هورمونی

یکی از فواید خرید گوشت شتر این است که هیچ گونه هورمونی داخل آن وجود ندارد و همین نکته باعث افزایش قیمت آن شده است.

جلوگیری از بیماری های قلبی

با اینکه پروتئین، مواد معدنی، ویتامین زیادی در گوشت های قرمز وجود دارد اما افزایش درصد چربی آنها باعث می شود که در معرض انواع بیماری های قلبی و عروقی چون فشار خون قرار بگیرد اما کاهش درصد چربی گوشت شتر باعث می شود که بهترین جایگزین گوشت های قرمز به شمار آید.

خواص گوشت شتر برای قوای جنسی

روی یکی از مواد معدنی مهم برای افزایش قوای جنسی هر فرد به خصوص در مردان است که به خاطر وجود مقدار زیاد آن داخل گوشت شتر به راحتی باعث تقویت قوای جنسی در مردان و زنان می شود.

درمان بسیاری از بیماری ها

شما با مصرف این گوشت قرمز و کم چرب به راحتی می توانید باعث درمان انواع بیماری های زیر شوید.

  • درمان تب فصلی، درد سیاتیک، درد شانه
  • درمان کدر شدن قرنیه و تقویت بینایی افراد با خوردن سوپ گوشت شتر
  • با استفاده از چربی شتر می توان باعث کاهش درد بواسیر شد.
  • بهترین درمان آسم با مصرف ریه های خشک شتر در کنار عسل انجام می شود.

کاهش وزن

گوشت شتر و بز دو نوع گوشت قرمز کم چرب هستند که مصرف آن باعث کاهش وزن افراد می شود.

درمان سرفه

اگر از سرفه های مکرر در عذاب هستید شما به راحتی می توانید کبد شتر را سرخ و سپس با آب داغ بخیسانید تا مایعی تشکیل شود که با نوشیدن آن به مدت سه بار در روز باعث بهبود وضعیت گلو درد خود شوید.

طعم خوب

طعم خوشمزه گوشت شتر باعث شده است که خیلی از عرب ها به سرو این گوشت در رستوران بپردازند.

خواص گوشت شتر در بارداری

وجود مواد معدنی و ویتامین زیاد در گوشت شتر به خصوص ویتامین های ب، فسفر و کلسیم باعث شده است که به راحتی زنان باردار با خوردن آن باعث رشد جنین شوند. البته از فواید دیگر این نوع گوشت می توان به جلوگیری از زایمان زودرس اشاره  کرد.

فواید گوشت شتر برای کودکان

کلسیم و فسفر دو ماده معدنی خوب برای تحرک کودکان هستند که در گوشت شتر وجود دارد و علاوه بر آن کودکانی که هنوز قادر به حرکت نیستند بهتر است از روغن قلم شتر به انها داده شود.

نمودار تغذیه ای گوشت شتر

در هر یک کیلوگرم گوشت شتر انواع مواد مغذی زیر وجود دارد.

مقدار مواد مغذی گوشت شتر

  • کالری :1000
  • کربوهیدرات:0٪
  • چربی :9 گرم
  • پروتئین :213 گرم

مضرات گوشت شتر

قطعا مصرف زیاد هر نوع گوشت برای هر کسی خطرناک است به خصوص که کوهان یکی از اجزای شتر زنده است که چربی زیادی دارد از این رو مصرف زیاد از گوشت شتر پس از ذبح و سر بریدن آن برای کسانی که امراض قلبی، عروقی دارند و کهنسال هستند توصیه نمی شود.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است