بیش از پنج تن مرغ قاچاق در شهرستان ابهر کشف و ضبط شد

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

بیش از پنج تن مرغ قاچاق در شهرستان ابهر کشف و ضبط شد

وی همچنین از کشف و ضبط چهار هزار قطعه مرغ زنده قاچاق از سوی پلیس مبارزه با کالای قاچاق شهرستان ابهر خبر داد وگفت: این تعداد مرغ زنده قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر از یک دستگاه کامیون به دست آمد که با بررسی اسناد و مدارک خودرو مشخص شد، که جابجایی این طیور بدن مجوز قانونی صورت می گیرد.

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: کامیون حامل بیش از پنج تن مرغ زنده قاچاق به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال در محور ابهر – خدابنده توقیف شد.

فروش مرغ زنجان

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

سرهنگ محمد مهدیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران پلیس مبارزه با کالای قاچاق این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از شهرستان خدابنده به سمت کشتارگاهی در یکی از استان‌های کشور در حال حرکت بود مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر خودرو را متوقف کردند.

وی همچنین از کشف و ضبط چهار هزار قطعه مرغ زنده قاچاق از سوی پلیس مبارزه با کالای قاچاق شهرستان ابهر خبر داد  وگفت: این تعداد مرغ زنده قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر از یک دستگاه کامیون به دست آمد که با بررسی اسناد و مدارک خودرو مشخص شد، که جابجایی این طیور بدن مجوز قانونی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش این محموله قاچاق را بیش از ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، اظهار داشت: مرغ های کشف شده با هماهنگی مقام قضایی تحویل کشتارگاهی در ابهر شد.

مهدیخانی با بیان اینکه یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد، افزود: قاچاق کالا به تولیدات داخل کشور ضربه مستقیم می‌زند که به همین علت از عموم مردم انتظار می رود هرگونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف و ضبط ۲۲۵ قطعه بوقلمون زنده قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه از توابع استان زنجان گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان، حین گشت زنی در مسیر ارتباطی خدابنده - زنجان به یک دستگاه کامیون مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسین اوصانلو افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۲۵ قطعه بوقلمون فاقد مجوز حمل بهداشتی کشف شد که کارشناسان ارزش این محموله را ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کردند و متهم نیز پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد تا مورد اعمال قانون قرار گیرد.

وی به مردم توصیه کرد به منظور پیشگیری از انتقال امراض مشترک بین طیور و انسان حتما قبل از جابجایی طیور نسبت به تهیه مجوز بهداشتی و مجوز حمل اقدام کنند.

کشف ۱۰۶ راس احشام قاچاق در ایجرود
فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود گفت: مأموران پلیس آگاهی این شهرستان به همراه ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک شدند و آن‌ را متوقف کردند.

سرهنگ محمد معصومی راد، افزود: در بازرسی از این کامیون ۱۰۶ راس دام سبک (گوسفند) قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف و ضبط شد که در این رابطه ۲ نفر دستگیر و با تشکیل و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: کارشناسان، ارزش ریالی این تعداد احشام قاچاق را چهار میلیارد ریال برآورد کردند.

 کشف ۲۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شهرستان سلطانیه
فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه گفت: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در سه راهی سلطانیه به یک دستگاه سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسین اصانلو افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف و ضبط ۲۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق شدند که در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مقتدرانه برای حفظ امنیت اقتصادی تلاش می کند و اجازه کوچکترین تحرک به قاچاقچیان را نخواهد داد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

نظری برای این مقاله ثبت نشده است