دلایل ایجاد زخم دهان در دام ها

گاو

دلایل ایجاد زخم دهان در دام ها

یکی از مشکلات شغل دامداری بروز انواع بیماری های دامی است که برخی اوقات آنقدر شدت بیماری بالاست که ممکن است باعث تلف شدن دام ها شود بنابراین باید اطلاعات کافی در زمینه انواع بیماری های گوسفندان، گاو و گوساله ، بز و بزغاله داشته باشید و در این بین زخم دهان یکی از علائم و نشانه های انواع بیماری دامی چون تب برفکی، اکتیما، طاعون و حتی کمبود انواع ویتامین های ضروری بدن چون آ و سی است که باید نسبت به درمان آنها اقدام کنید.

علائم کمبود مس در دام های سبک و سنگین وزن

گاو

علائم کمبود مس در دام های سبک و سنگین وزن

تامین مواد معدنی بدن دام های زنده خیلی مهم است در غیر این صورت ممکن است باعث بروز ریزش پشم گوسفندان بر اثر کمبود گوگرد، کم خونی و اسهال بر اثر کمبود مس و حتی شکستگی و پوکی استخوان ها شود.

پودر رویان برای درمان اسهال گوسفند، اسب و گاو

گاو

پودر رویان برای درمان اسهال گوسفند، اسب و گاو

بیشترین تلفات دام ها به بیماری اسهال در بین دام های سن پایین چون گوساله و بره رخ می دهد که یکی از دلایل آن می تواند ندادن شیر آغوز به آنها باشد با این حال می توانید از پودر ضد اسهال رویان استفاده کنید و حتی آنرا به کره اسب بدهید تا درمان شود.

خرافات قربانی کردن عقیقه و روز عید قربان

گاو

خرافات قربانی کردن عقیقه و روز عید قربان

با وجود اینکه سالیان دراز از دین اسلام می گذرد اما خیلی از مردم کماکان با تاسف یک سری خرافات انجام می دهند که در این بین خرافات قربانی چون مالیدن خون بر سر نوزاد، مالیدن بر درب و دیوار و ماشین؛ کشتن قربانی جلوی مسافر و جلوی پای عروس داماد و... کاملا اشتباه است و حتی در برخی موارد آنرا نامشروع می دانند.

عوامل سقط جنین در گاوها

گاو

عوامل سقط جنین در گاوها

اگر به دنبال افزایش تولید مثل در گاوداری هستید و می خواهید درصد گوساله زایی در گاوداری شما افزایش دهد حتما نکات بهداشتی رعایت کنید و غذای مناسب به گاوها دهید، البته فراموش نکنید که باید در بهترین زمان تلقیح مصنوعی گاو انجام شود و از دادن مواد خوراکی چون کنجاله پنبه دانه به آنها خودداری کنید چون باعث افزایش درصد سقط جنین در گاوها می شود و به نوعی باعث وارد آمدن خسارات اقتصادی به گاوداری می شود.

انواع خوراک های علوفه ای و مواد کنسانتره دام

گاو

انواع خوراک های علوفه ای و مواد کنسانتره دام

با وجود افزایش سود در شغل گاوداری و دامداری گوسفندان شما باید با انواع مواد خوراکی دام آشنا باشید و آنها را با کیفیت خوب و با توجه به سن و نوع سیستم پرورش به آنها بدهید، بعنوان مثال جیره غذایی یک گاو شیری با گاو آبستن کاملا متفاوت است و بهتر است برای اینکار با کارشناسان تغذیه دام صحبت کنید.

طرز پخت کله پاچه در زودپز به روش طباخی ها

گاو

طرز پخت کله پاچه در زودپز به روش طباخی ها

شاید هیچ غذایی به اندازه خوردن کله پاچه در وعده صبحانه برای ایرانیان لذت بخش نباشد که به منظور کاهش هزینه و بهداشتی تر بودن شما می توانید با خرید کله پاچه و پخت آن در زودپز یا قابلمه این غذای لذیذ و خوشمزه را در کنار خانواده بخورید.

کله پاچه

گاو

کله پاچه

یکی از بهترین غذاهای اصیل و سنتی ایرانیان کله پاچه است که بهترین وعده غذایی برای مصرف آن صبحانه است و حتما باید تحرک کافی داشته باشید و تنها دو بار در ماه اقدام به خورن آن کنیدو در صورتی که چربی خون، کلسترول و اسید اوریک شما بالاست از خوردن آن جددا خودداری کنید.

آشنایی با نژاد گاو جرسی

گاو

آشنایی با نژاد گاو جرسی

به دلیل خواص بالا شیر گاو امروزه تقاضای خرید شیر گاو و همچنین فرآورده های لبنی حاصل از آن چون کره، ماست، دوغ بالاست از این رو خیلی از افراد به پرورش گاو شیری می پردازند که نژاد جرسی یکی از بهترین نژاد گاوهای شیری و مشهور جهان است که با خرید آن می توانید میزان تولید شیر گاوداری را افزایش و یک حسن دیگر نگهداری و پرورش گاو شیری جرسی این است که هزینه نگهداری کمتری نسبت به گاوهای دیگر دارد.

دنبلان

گاو

دنبلان

تا به حال دنبلان خورده اید؟ اصلا می دانید کدام قسمت حیوان است؟ در واقع دنبلان همان بیضه یا تخم گوسفند، گاو و بز است که جزو قسمت های حرام حیوانات حلال گوشت به شمار می آید که حکم خوردن آن در دین اسلام حرام است اما برخی از دید پزشکی می گویند که باعث تقویت اسپرم مردانه، افزایش درصد باروری زنان و حتی بهبود ترمیم مو و سلامت پوست می شود.

خواص و مضرات روغن شحم گاو

گاو

خواص و مضرات روغن شحم گاو

وجود اسیدهای چرب مفید داخل انواع روغن حیوانی و همچنین وجود انواع ویتامین ها باعث شده است که مصرف روغن حیوانی خیلی بهتر از روغن های امروزی باشد به خصوص اینکه در روایات زیادی مصرف روغن شحم گاو توصیه شده است که به چربی های قسمت قلوه گاه گاو گفته می شود.

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

گاو

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

پنومونی یا ذات الریه یکی از بدترین نوع بیماری دامی است که بیشتر بره ها و گوساله های دو الی سه ماهه را در بر می گیرد و عامل اصلی آن تغذیه نامناسب، خوردن شیر آغوز ترشیده است که به منظور درمان سریع ذات الریه در بره و گوساله باید آنتی بیوتیک به آنها تزریق کنید که بهترین نوع آن آنتی بیوتیک تایلومکس است.