خواص ذرت علوفه ای در خوراک دام ها

گاو

خواص ذرت علوفه ای در خوراک دام ها

یکی از مواد خوراکی مقوی برای دام ها علوفه می باشد که در فصل زمستان به دلیل عدم دسترسی به آنها از نوع سیلاژ آن استفاده می شود اما در بین انواع سیلاژ علوفه بهترین نوع آنرا ذرت علوفه ای شامل می شود که خرید آن کاملا به صرفه است و هضم راحتی دارد.

داروی لاکساتیو چیست

گاو

داروی لاکساتیو چیست

تشخیص برخی از انواع بیماری های دامی با دیدن نوع مدفوع دام انجام می شود که در این بین اسهال یا یبوست می تواند باعث بیماری دام و حتی لاغر شدن آنها و کاهش اشتهای دام گردد از این رو باید سریعا نسبت به درمان بیماری اقدام کنید که در این بین بهترین داروی برای درمان یبوست دام ها داروی لاکساتیو است که علاوه بر خاصیت ملین و نرم کنندگی مدفوع به عنوان داروی ضد نفخ نیز شناخته می شود.

دو قلوزایی در گاوهای شیری

گاو

دو قلوزایی در گاوهای شیری

قطعا خرید گوسفندان چند قلوزا و قیمت آنها زیاد است چون افزایش تعداد بره به دنیا آمده باعث افزایش تولید مثل گله گوسفندان می شود در صورتی که چند قلوزایی در گاوهای شیری و گوشتی می تواند باعث وارد آمدن خسارات اقتصادی زیاد و ابتلا به انواع بیماری های دامی چون جفت ماندگی، متریت، مرده زایی، جابجایی شیردان، کتوز و اسیدوز شود.

آشنایی با نژاد گاو گرنزی

گاو

آشنایی با نژاد گاو گرنزی

پرورش گاوهای شیری به منظور تولید شیر انجام می شود اما خرید گاو شیری که علاوه بر تولید شیر فراوان کمتر به بیماری سخت زایی مبتلا شود یک سود مناسب برای گاودار محسوب می شود که نژاد گرنزی جزو همین نژادها محسوب می شود که شما می توانید آنرا بخرید و بدون هیچ نگرانی از شرایط آب و هوایی از آن مراقبت کنید.

محلول خوراکی پارافین Paraffin

گاو

محلول خوراکی پارافین Paraffin

برخی اوقات شاید از دور شغل گوسفند داری و گاوداری را پر سود بدانیم و بدون هیچ گونه دانش کافی از نحوه تغذیه دام به این شغل ورود کنیم که نتیجه آن فراهم نکردن مواد غذایی و خوراکی با کیفیت برای دام ها و بروز انواع بیماری ها چون یبوست، نفخ شکمبه است از این رو حتما باید اطلاعات کافی داشته باشید و علاوه بر تغذیه درست دام و حیوانات انواع علائم و نشانه های بیماری را بدانید ونسبت به درمان آنها اقدام کنید.

انواع بیماری های متابولیک در گاوهای شیری

گاو

انواع بیماری های متابولیک در گاوهای شیری

با خرید گاوهای شیری چون هلشتاین، سمینتال شما می توانید باعث افزایش تولید شیر شوید اما دقت کنید که این کار تنها با تغذیه مناسب دام همراه است در غیر این صورت عدم تغذیه مناسب در گاوهای شیری و آبستن می تواند با بروز انواع بیمار های چون تب شیر، سندروم کبد چرب، کتوزیس، لنگش، جابجایی شیردان همراه شود و باعث بروز خسارت اقتصادی زیاد و افزایش هزینه نگهداری و دامپزشکی شود.

آشنایی با نژاد گاو لیموزین

گاو

آشنایی با نژاد گاو لیموزین

گوشت گاو و گوساله منبع غنی از پروتئین، کالری و همچنین مواد معدنی، ویتامین است و با وجود اینکه هضم آن سخت تر از گوشت گوسفندی است اما به خاطر قیمت ارزان آن پرورش گاوهای گوشتی در جهان و ایران انجام می شود که در این بین نژاد لیموزین جزو مشهورترین گاوهای گوشتی جهان است که میزان درصد لاشه گوشت آن به 80 درصد می رسد.

داروی ضد انگل آیورمکتین برای گاو و گوسفند

گاو

داروی ضد انگل آیورمکتین برای گاو و گوسفند

با وجود اینکه هر دامدار و گاودار می تواند در کوتاهترین زمان با پرواربندی گاو و گوسفند سود خوبی به دست آورد اما اطلاع از انواع بیماری های دامی می تواند مانع از وارد آمدن خسارات اقتصادی زیاد به آنها شود از این رو در صورت ابتلا به انواع بیماری های انگلی چون کرم کپلک، میازیس و جرب گوسفند باید با تجویز دامپزشک به تزریق زیر جلدی این دام ها بپردازید و حتما این کار توسط یک فرد خبره انجام شود که نحوه تزریق به دام را بداند.

رایج ترین داروهای دام و طیور

گاو

رایج ترین داروهای دام و طیور

برای پرورش انواع دام های سبک و سنگین و حتی پرورش انواع طیور شما باید به خوبی جیره غذایی را به دام و طیور بدهید تا رشد کنند و بهداشت را رعایت کنید البته ابتلا به انواع بیماری های دام و طیور می تواند خسارات اقتصادی زیادی داشته باشد از این رو برای درمان آنها باید حتما انواع قرص و دارو به دام و طیور بدهید و برای این منظور حتما باید اطلاعات کافی در زمینه بیماری های دام و طیور داشته باشید و به موقع اینکار را انجام دهید.

رعایت اصول بهداشتی شیر گاو به منظور کاهش بار میکروبی آن

گاو

رعایت اصول بهداشتی شیر گاو به منظور کاهش بار میکروبی آن

شیر تازه دوشیده شده دارای بار میکروبی زیاد است که می تواند باعث بیمار شدن انسانها به انواع عفونت ها، اختلالات دستگاه گوارشی شود از این رو باید مصرف شیر گاو به صورت پاستوریزه انجام شود، علاوه بر این باید حتما نکات بهداشتی هنگام دوشیدن شیر گاو و حمل و نقل آن و تحویل به مراکز جمع آوری شیر خام انجام شود تا باعث کاهش آلوده شدن آن شود.

تغذیه گوساله شیری

گاو

تغذیه گوساله شیری

گوساله تازه بدنیا آمده به معنای افزایش تولید مثل گله گاوداری است که با توجه به اینکه جفت گیری گاو و همچنین زایمان گاو آبستن در طول سال وجود دارد از این رو تغذیه گوساله شیری خیلی مهم است چون با مدیریت تغذیه مناسب برای آنها عملا امکان افزایش وزن و رشد گوساله ها بالا رفته و باعث کاهش مرگ و میر گوساله های تازه متوجه شده می شود بنابراین با شیر خشک، خوراک آغازین یا همان استارتر باید گوساله های شیری تغذیه شوند تا پس از شیرگیری آنها امکان مصرف هر گونه مواد غذایی داشته باشند.

درمان بیماری پوستی زگیل در گاو

گاو

درمان بیماری پوستی زگیل در گاو

یکی از بیماری های پوستی گاو که می تواند باعث بروز مشکلات حاد در گاوداری شیری شود بیماری زگیل است که به صورت توده های خشک، شاخ نباتی و گل کلم روی گردن، پوست دام و حتی جاهایی چون مخاط مثانه و پستان گاو مشاهده می شود و عملا باعث اذیت شدن دام می شود تا جایی که هنگام دوشیدن شیر گاوهای مبتلا به زگیل کاملا نا آرام و بی اب هستند.