گاوداری بهتر است یا مرغداری

گاو

گاوداری بهتر است یا مرغداری

پرورش مرغ به منظور تولید گوشت و تخم مرغ انجام می شود که دو ماده غذایی اصلی در بین ایرانیان هستند و همین باعث شده است که تاسیس مرغداری نسبت به گاوداری بیشتر شود اما حساسیت بالا مرغ زنده به انواع بیماری ها هم یکی از مشکلات اساسی مرغداری است البته در این بین گاوداری هم یک سری مشکلات دارد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با نژاد گاو آیرشایر

گاو

آشنایی با نژاد گاو آیرشایر

آشنایی با انواع نژاد گاوهای شیری و گوشتی جهان به شما کمک می کند که در تاسیس گاوداری و همچنین خرید گاوهای شیری و گوشتی هیچ گونه مشکلی نداشته باشید که البته در این بین نژاد آیرشایر یکی از بهترین نژاد گاوهای شیری جهان است که با وجود خوردن علوفه کم اما شیر با کیفیت با درصد چربی متوسط و پروتئین بالا دارد و همچنین زایمان راحت و طول عمر بالا از سایر ویژگی های این گاو انگلیسی محسوب می شود که امروزه در سراسر دنیا پرورش آن انجام می شود و خرید و فروش آن رواج دارد.

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

گاو

داروی جین آمین بعنوان درمان جفت ماندگی

برخی از بیماری های دامی چون جفت ماندگی ممکن است به خاطر بروز انواع بیماری های دیگر چون سقط جنین، سخت زایی و حتی کمبود انواع ویتامین و سلنیوم انجام شود در صورتی که دامدار یا گاودار اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشد و با انواع داروهای دامی آشنا نباشد امکان تلف شدن و مرگ دام و حیوانات خانگی بر اثر این بیماری وجود دارد.

نحوه درست کردن سیرابی خوشمزه

گاو

نحوه درست کردن سیرابی خوشمزه

اگر تابه حال سیرابی و شیردان نخورده اید بهتر است بدانید که خوردن این ماده غذایی باعث افزایش کلسترول بدن نمی شود و حتی دارای انواع ویتامین های A و B است و حتی میزان پروتئین آن به اندازه گوشت قرمز و ماهی است که تنها با خواندن این مقاله می توانید دستور پخت آنرا یاد بگیرید و یک سیرابی خوشمزه تهیه و نوش جان بفرمایید.

نحوه استفاده از شیر دوش برقی گاو

گاو

نحوه استفاده از شیر دوش برقی گاو

اگر با تاسیس گاوداری شیری و پرورش این گاوها قصد فروش شیر گاو دارید شما بهتر است برای پیشرفت کار و دوشیدن شیر گاو از ماشین شیردوش برقی استفاده کنید که البته باید نظافت پستان گاو و همچنین تمیز کردن دستگاه پس از دوشیدن شیر گاو را در نظر بگیرید.

آشنایی با نژاد گاو براهمن

گاو

آشنایی با نژاد گاو براهمن

در جهان انواع نژاد گاوهای شیری و گوشتی وجود دارد که در این بین برخی از آنها چون نژاد هلشتاین، سمینتال، گرنزی، شورت هورن جزو نژادهای مشهور و اصیل دنیا هستند که در این بین نژاد براهمن را نیز جزو بهترین گاوهای گوشتی جهان می شمارند که بلوغ زودرس، کیفیت گوشت بالا و حتی مقاومت بالای آن در برابر انواع بیماری های انگلی کاملا زبان زد و معروف است.

روش نگهداری و حمل و نقل اسپرم منجمد در گاوهای صنعتی

گاو

روش نگهداری و حمل و نقل اسپرم منجمد در گاوهای صنعتی

امروزه با توجه به فواید تلقیح مصنوعی گاو نسبت به جفت گیری گاو به صورت سنتی و همچین افزایش درصد باروری و آبستنی گاو در این روش عملا خرید اسپرم منجمد گاو بیشتر شده است اما باید دقت کنید که حتما به خوبی از آن نگهداری کنید و زمان خارج کردن پایوت های اسپرم نظافت را رعایت و تنها 8 الی 10 ثانیه بعد از خارج کردن پایوت اسپرم درب تانک ازت را ببندید و حتما زمان انجام تلقیح مصنوعی گاو نظافت را رعایت کنید.

مراحل شیردهی گاو  و مدیریت دوران شیردهی

گاو

مراحل شیردهی گاو و مدیریت دوران شیردهی

به طور کلی شما با پرورش گاوهای شیری می توانید علاوه بر تولید مثل و گوساله زایی با تغذیه مناسب و نگهداری از آنها باعث افزایش تولید شیر شوید که به آن طول دوره شیردهی گاو می گویند و مسلما اگر جزو بهترین نژاد گاوهای شیری جهان باشند اوج شیردهی آنها بیشتر است در غیر این صورت کمتر است و حتی در گاوهای تلیسه با کاهش اوج شیردهی گاو و افزایش روند شیردهی گاو همراه است.

انواع سالن شیردوشی در گاوداری

گاو

انواع سالن شیردوشی در گاوداری

یکی از اهداف پرورش گاو زنده تولید شیر است که به همین منظور گاوداری شیری تاسیس می گردد و با خرید بهترین نژاد گاوهای شیری و همچنین مجهز کردن به انواع قسمت های مختلف و به خصوص سالن شیردوشی قابلیت تولید روزانه شیر گاو وجود دارد.

آشنایی با نژاد گاو هرفورد

گاو

آشنایی با نژاد گاو هرفورد

اگر قصد پرواربندی گاو و گوساله دارید بهتر است گاوهای گوشتی چون هرفورد را خریداری کنید که بیشترین بازدهی و لاشه گوشت را دارد و جالب است بدانید که خوراک 50 راس گاوهای نژادهای دیگر را می توانید به 70 راس گاو هرفورد دهید که علاوه بر این ویژگی، بلوغ زود رس و همچنین میزان میل جنسی بالا دارد.

درمان عفونت بند ناف گوساله

گاو

درمان عفونت بند ناف گوساله

با وجود اینکه بدنیا آمدن گوساله با وجد و خوشحالی گاودار همراه است اما در صورتی که بستر مناسب و تمیز برای زایمان گاو در نظر گرفته نشود و همچنین ضدعفونی بند ناف گوساله به موقع انجام نشود حتی امکان عفونت بند ناف و مرگ گوساله وجود دارد بنابراین باید سعی کنید که حتما با محلول الکل ید دار باعث ضدعفونی بند ناف گوساله و خشک شدن آن در طول 7 الی 8 روز شوید و دقت کنید که خود مایع ضدعفونی پستان حاوی غلظت بسیار پایینی از ید است که از خشک شدن مورد نظر ممانعت می نماید بنابراین در این زمینه به کار برده می شود.

نحوه اصلاح سم در گاو شیری

گاو

نحوه اصلاح سم در گاو شیری

نگهداری از گاوهای شیری قطعا به منظور تولید شیر و همچنین افزایش تولید مثل است بنابراین تغذیه مناسب و همچنین مراقبت لازم از آنها می تواند باعث کاهش ابتلا به انواع بیماری های دامی شود، دقت کنید که چک کردن سم گاو و در صورت وجود نیاز به اصلاح سم و سمچینی گاو باید حتما انجام شود، سالیانه حداقل دو بار باید سم چینی شود تا باعث کاهش ابتلا گاوهای شیری به انواع بیماری های سم و بروز ضرر و زیان اقتصادی در اثر لنگش گاوهای شما شود.