سندروم گاوهای زمین گیر و نحوه درمان آن

گاو

سندروم گاوهای زمین گیر و نحوه درمان آن

زمین گیر شدن گاو پس از زایمان شاید مهمترین مشکل باشد که اکثر گاوداری ها پس از زایمان گاو با آن مواجه هستند البته یک سری عوامل دیگر چون جراحات، شکستگی پا، ابتلا به ورم پستان، التهاب رحم و حتی کمبود کلسیم و ابتلا به بیماری کزاز علفی می تواند تاثیر گذار باشد اما در این مواقع مدیریت درست و نحوه حمل گاوهای زمین گیر و طول درمان آن مهم است که تمام گاوداران باید به خوبی رعایت کنند.

تعبیر خواب کله پاچه گوسفند و گاو

گاو

تعبیر خواب کله پاچه گوسفند و گاو

کله پاچه گوسفند و گاو یک غذای سنتی و لذیذ است که پر از پروتئین و کالری است و به مانند تعبیر خواب گوسفند دیدن آن در در خواب نشانه نعمت و افزایش رزق و روزی و ثروت است، البته تعابیر مختلفی از خوردن کله پاچه و خرید و فروش کله پاچه وجود دارد.

آشنایی با نژاد گاو آبی بلژیکی

گاو

آشنایی با نژاد گاو آبی بلژیکی

گاو عضلانی و ماهیچه ای جهان به نام نژاد آبی بلژیکی است که به خاطر تغییر ژن جهش یافته و جلوگیری از کنترل رشد ماهیچه ای باعث بروز چنین هیکل و ظاهری شده است که با خوراک کم عملا میزان افزایش وزن بالایی دارد، با وجود اینکه نژاد بلژین بلو دارای میزان درصد لاشه گوشت 80 درصد است اما مهمترین مشکل آن سخت زایی و عمل سزارین گاو است که باعث افزایش هزینه گاوداری ها می شود.

معرفی گاو نژاد براون سوئیس

گاو

معرفی گاو نژاد براون سوئیس

اگر به دنبال خرید گاوهای شیری هستید که بیشترین میزان تولید شیر را آنها داشته باشید نژاد براون سوئیس جزو نژادهای خوب گاو شیری دنیا محسوب می شود که با تغذیه مناسب و نگهداری خوب می توانند هر راس سالیانه 9535 لیتر شیر تولید کنند.

انواع روش های پرواربندی گاو و گوساله

گاو

انواع روش های پرواربندی گاو و گوساله

با وجود قیمت ارزان گوشت گوساله و گاو نسبت به گوشت گوسفندی اما به نوعی می توان گفت میزان پروتئین، مواد معدنی،ویتامین گوشت گوساله و گوسفند به صورت یکسان است تنها هضم گوشت گوسفند و خوشمزگی آن نسبت به گوشت گوساله ارجعیت دارد اما به دلیل افزایش جمعیت جهان و نیاز به مصرف گوشت قرمز مصرف گوشت گوساله بیشترین میزان را دارد از این رو پرواربندی گاو و گوساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استفاده از اوره در جیره غذایی گاو‏

گاو

استفاده از اوره در جیره غذایی گاو‏

تامین میزان پروتئین، مواد معدنی، ویتامین بدن دام های سنگین و سبک وزن می تواند باعث جلوگیری از انواع بیماری های تب شیر، زمین گیر شدن، ریزش پشم گوسفندان شود از این رو با توجه به افزایش قیمت مکمل های پروتئینی برای کاهش هزینه خوراک دامی می توانید از اوره در جیره غذایی گاو استفاده کنید.

بیماری های شایع در گاوها

گاو

بیماری های شایع در گاوها

گاو زنده جزو دام های سنگین محسوب می شود که هدف از پرورش آن تولید گوشت، شیر است و با وجود اینکه مقاومت بدنی بالاتری نسبت به دام های سبک یعنی گوسفند و بز در برابر بیماری های دامی دارند اما از بدو تولد گوساله تا بزرگ شدن امکان ابتلا به انواع بیماری های شایع گاو چون تب مالت، تب برفکی، طاعون، زردی دارند که هر کدام از آنها می تواند به خاطر عدم تغذیه مناسب دام، عدم رعایت نکات بهداشتی و سمپاشی ساختمان گاوداری انجام شود.

علائم بیماری کزاز گاو و نحوه درمان آن

گاو

علائم بیماری کزاز گاو و نحوه درمان آن

کزاز یکی از بیماری های خطرناک عفونتی است که جزو بیماری های مشترک انسان و دام است و با وجود اینکه گاو زنده نسبت به انسان، اسب، خوک و گوسفند کمتر به بیماری مبتلا می شود اما در صورت مشاهده علائم بیماری کزاز در گاو چنانچه سریعا درمان نشود امکان مرگ دام وجود دارد و متاسفانه امکان همه گیر شدن بیماری در بین گاوداری شما نیز به همراه دارد.

علل و نحوه درمان پرولاپس رحم گاو

گاو

علل و نحوه درمان پرولاپس رحم گاو

یکی از بیماری های رایج گاوی که می تواند بیشتر در گاوهای چند شکم زایید رخ دهد بیرون زدگی رحم به صورت کامل از مهبل است که به خاطر خوردن مواد استروژن دار، سخت زایی، زور زدن زیاد دام هنگام زایمان و زایش گوساله به وجود می آید که در صورت درمان سریع آن عملا مشکل برطرف خواهد شد.

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

گاو

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

پنی سیلین دامی یکی از مهمترین داروهای آنتی بیوتیک برای انسان ها، دام ها و حیواناتی چون سگ، گربه، اسب است که برای درمان بیماری های عفونتی مورد استفاده قرار می گیرد، که نحوه تزریق پنی سیلین به دو صورت عضلانی، زیر پوستی روی بروشور محصول درج شده است.

خواص سنگ نمک برای گاو

گاو

خواص سنگ نمک برای گاو

نمک یکی از قدیمی ترین و ارزان ترین مکمل های غذایی دامی محسوب می شود که باعث افزایش نوشیدن آب توسط دام و به موجب آن افزایش اشتهای گاوهای شیری و گوشتی و افزایش تولید شیر و وزن دام می شود از این رو حتما سنگ نمک دامی را در گاوداری استفاده کنید و توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد سنگ نمک هم باعث بروز انواع بیماری های آماس مغزی، اختلال در سیستم عصبی و حتی مرگ گاو خواهد شد بنابراین مصرف سنگ نمک باید با دستور کارشناس تغذیه دام و طیور انجام شود.

تعبیر خواب گاو

گاو

تعبیر خواب گاو

دیدن گاو در خواب به طور کلی به معنای رزق و روز است البته تعبیر خواب گاو وحشی، شاخ دار و حتی فروش گاو یا پیاده شدن از آن تعابیر بدی دارد و حتی در صورتی که شما گاو داشته باشید اما لاغر باشد نشان از دست دادن رزق و روزی شماست.