دلایل مرده زایی گاوداری و نحوه کنترل آن

گاو

دلایل مرده زایی گاوداری و نحوه کنترل آن

افزایش درصد باروری گاوها و زایش گوساله یکی از عوامل افزایش سود پرورش گاو زنده است اما باید توجه داشت که در کنار استفاده از روش های تلقیح مصنوعی و وارد کردن اسپرم گاو خوب داخل واژن گاو ماده باید به خوبی تغذیه مناسب به آنها دهید و کارگران گاوداری را آموزش دهید تا در صورت سخت زایی گاو از عهده کار برآیند و درصد مرده زایی گاوداری ها و گوساله انداختن گاو را کاهش دهند.

بیماری تنفسی در گاوها و درمان پنومونی در گاو

گاو

بیماری تنفسی در گاوها و درمان پنومونی در گاو

تنگی نفس، نفس نفس زدن یکی از علائم و نشانه بیماری پنومونی گاو است که به دلیل وارد آمدن عوامل استرس زا چون حمل و نقل طولانی مدت، کاهش جیره غذایی، تهویه نامناسب ایجاد می شود و در صورت درمان نشدن سریع بیماری امکان ابتلا سایر دام ها به بیماری وجود دارد.

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

گاو

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

کله پاچه و احشام دام جزو مواد غذایی خوشمزه هستند که میزان درصد پروتئین و کالری زیادی دارند و امروزه کمتر کسی است که عاشق خوردن کباب جگر، کله پاچه نباشد، هر چند که به خاطر خاصیت و خواص زیاد سیرابی خیلی ها اقدام به خوردن این قسمت می کنند بنابراین خرید کله پاچه و احشام دام خیلی زیاد است بنابراین باید مواظب باشید که از طریق رنگ، بو، ظاهر آن اقدام به خرید کله پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان سالم کنید و اینکه عاری از هیچ گونه خرابی و فاسد بودن باشد.

خواص شیر گاو

گاو

خواص شیر گاو

یکی از دلایل پرورش گاوهای شیری قطعا تولید شیر گاو است که به خاطر وجود پروتئین، کالری، انواع ویتامین ها و مواد معدنی پر مصرف ترین شیر خوراکی در جهان محسوب می شود که میزان مصرف آن به 85 درصد می رسد و نوشیدن آن برای سلامت بدن افراد مناسب است.

تاریخ انقضای روغن حیوانی

گاو

تاریخ انقضای روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی و گوسفندی دو تا از روغن های حیوانی خوب در کل کشور هستند که به دلیل داشتن اسیدهای چرب و ویتامین مصرف آن برای سلامت بدن مفید است و بعنوان ماده ضد سرطانی محسوب می شود و در صورتی که داخل ظرف هیزه قرار داده شود حتی تا سالیان دراز می توانید آنرا مصرف کنید، یک نکته مهم این است که برای خراب نشدن روغن حیوانی آنرا در معرض نور خورشید و هوا قرا ندهید و در صورت گذاشتن داخل ظروف شیشه آنرا حتما داخل یخچال بگذارید.

آشنایی با نژاد گاو مونت بیلیارد

گاو

آشنایی با نژاد گاو مونت بیلیارد

اگر قصد پرورش گاوهای شیری را با نرخ سوددهی بالا دارید ما به شما نژاد مونت بیلیارد را توصیه می کنیم که دو منظوره است یعنی هم نژاد گوشتی و شیری محسوب می شود و با وجود میزان درصد تولید شیر نسبت به گاوهای هلشتاین اما درصد پروتئین بالایی دارد و برای ساخت انواع پنیر از این شیر با کیفیت استفاده می شود و به شدت در برابر بیماری ورم پستان و سخت زایی مقاوم است.

انواع واکسن و برنامه واکسیناسیون گاو

گاو

انواع واکسن و برنامه واکسیناسیون گاو

یکی از مشکلاتی که ممکن است باعث بروز انواع بیماری های گاوی شود رعایت نکردن بهداشت جایگاه دام است که می تواند باعث کاهش میزان درصد باروری و همچنین میزان تولید شیر شود از این رو بهتر است با واکسیناسیون به موقع گاو عملا باعث کاهش ابتلا دام زنده به بیماری شوید.

دلایل جابجایی شیردان گاو و نحوه درمان

گاو

دلایل جابجایی شیردان گاو و نحوه درمان

شیردان و سیرابی یکی از غذاهای مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین است که به عنوان معده اصلی گاو زنده محسوب می شود و در صورتی که مدیریت مناسب در تغذیه گاو آبستن انجام نشود ممکن است با افزایش یا کمبود کنسانتره یا خرد شدن بیش از حد مواد خوراکی عملا باعث خالی شدن شکمبه شود که همین عملا باعث جابجایی شیردان گاو از سمت راست به سمت چپ می شود و عملا بیماری را شکل می دهد که از علائم آن کاهش مصرف خوراک، کاهش تولید شیر پس از زایمان می توان اشاره کرد.

خواص قلم گاو و آب قلم

گاو

خواص قلم گاو و آب قلم

یکی از مواد غذایی پر مصرف که امروزه خیلی نادیده گرفته می شود آب قلم گاو، گوساله و گوسفند است که پس از پخت آن مقدار ژلاتین تولید می شود و این ماده غذایی سرشار از انواع مواد معدنی خوب چون کلسیم، سدیم ،ویتامین آ و همچنین کالری است که می تواند باعث کاهش درد، استحکام دندان و استخوان ها، کاهش درد استخوان و رماتیسم، بهبود سلامت پوست و مو و... در بین کودکان و زنان باردار و شیرده شود.

فواید و مضرات کله پاچه

گاو

فواید و مضرات کله پاچه

کله پاچه یک غذای سنتی در خاورمیانه، کشورهای عربی و منطقه قفقاز است که حاوی پروتئین، آهن و انواع ویتامین ب است که به طور کلی طبعی گرم دارد البته قسمت های مختلف کله پاچه خواص و مضرات و طبع متفاوتی دارند و برای هضم راحت آنها و خوشمزه کردن آن از مصلحاتی چون دارچین، آبلیمو، گشنیز، سویق، زیره استفاده می شود و به طور کلی مصرف کله پاچه برای بیماران نقرس، قلبی-عروقی و کسانی که چربی خون دارند و همچنین زنان باردار توصیه نمی شود.

فرق جگر گوسفندی با گوساله

گاو

فرق جگر گوسفندی با گوساله

کباب جگر یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدارا ما ایرانی هاست که حتی مشهورترین نوع کباب جگر در ایران جگروز لرستان است که ثبت جهانی شده است و انواع غذاهایی دیگر با این قسمت گوساله و گوسفند به نام جغور بغول درست می شود و مصرف آن برای درمان کم خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن و بینایی و همچنین رشد کودکان توصیه می شود البته که یک غذای پر چرب و کالری است و مصرف آن برای بیماران قلبی و عروقی و کسانی که چربی خون دارند توصیه نمی شود.

گاوداری گوشتی بهتر است یا شیری

گاو

گاوداری گوشتی بهتر است یا شیری

انواع روش های پرورش گاو چون پرورش گوساله پرواری، تولید اسپرم گاو و همچنین پرورش گاوهای شیری وجود دارد بنابراین باید توجه کنید که هدف شما از پرورش گاو زنده چیست و با توجه به هدف شما میزان سرمایه لازم برای تاسیس گاوداری را در نظر بگیرید البته که گاوداری شیری هزینه بیشتری نسبت به گاوداری گوشتی دارد اما در طولانی مدت سوددهی بیشتری در این صنعت وجود دارد.