خواص و مضرات روغن شحم گاو

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

خواص و مضرات روغن شحم گاو

وجود اسیدهای چرب مفید داخل انواع روغن حیوانی و همچنین وجود انواع ویتامین ها باعث شده است که مصرف روغن حیوانی خیلی بهتر از روغن های امروزی باشد به خصوص اینکه در روایات زیادی مصرف روغن شحم گاو توصیه شده است که به چربی های قسمت قلوه گاه گاو گفته می شود.

در طب سنتی توصیه شده است که روغن حیوانی را برای درست کردن انواع غذاها مصرف کنید چون از خواص زیادی بهره مند هستند. روغن دنبه، پیه و شحم گاو جزو دسته روغن های حیوانی هستند که خواص زیادی دارند به خصوص روغن حیوانی گوسفندی که دارای انواع ویتامین های A، D و اسیدهای چرب است و مصرف آن می تواند باعث افزایش انرژی؛ کاهش وزن، سلامت چشم و پوست شما شود. در بین تمام روغن های حیوانی، روغن شحم گاو جزو روغن هایی است که در روایات و احادیث مصرف آن توصیه شده است البته برای سالمندان بالای پنجاه سال مصرف آن کاملا ممنوع است. در قسمت های مختلف بدن گاو چربی های زیادی وجود دارد که به آن "پیه" یا "پی" گفته می شود که بهترین نوع قسمت چربی قلوه گاه گاو است که آنرا روغن شحم گاو می نامند و برای درمان بیماری های زیادی استفاده می شود.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

روغن شحم گاو چیست؟

به روغنی که از چربی اطراف قلوه گاه گاو به دست می آید روغن شحم گفته می شود که یک روغن بسیار لطیف در عین حال بدون بو است که زود آب می شود و عطر و بوی خوشی دارد و شما می توانید از آن بعنوان یک روغن خوب برای تهیه انواع غذاها استفاده کنید تا از خواص بینظیرش بهره مند شوید.

روغن شحم گاو به مانند روغن دنبه گوسفندی خواص زیادی دارد و کاملا لطیف و بدون بو است و در عین حال در دمای پایین خیلی دیر سفت و با حرارت کم خیلی زود آب می شود. اگر به دنبال خرید بهترین روغن حیوانی هستید قطعا روغن شحم گاو را به شما توصیه می کنیم.

فروش گاو شیری

برای خرید انواع نژاد گاو شیری چون هلشتاین،براون سوئیس و حتی گاوهای ایرانی کافیه روی عکس زیر کلیک کنید.

روغن شحم گاو در روایات

در روایات زیادی از خاص روغن شحم گاو گفته شده است که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

  1. در روایاتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که گاو گوشت مرض، شیرش شفا و شحم آن دوا است (طبّ النبی، ص۲۷) که شحم گاو همان چربی اطراف قلوه گاو این دام زنده و سنگین وزن است.
  2. ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ(ع) ﺩﺭﺑﺎﺭه ﺍﻳﻦ ﺳﺨﻦ ﭘﻴﺎﻣﺒر(ص) ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩه ﺑﻮﺩ: هر کسی که یک لقمه از پیه (منظور پیه گاو است) بخور به همان اندازه بیماری از بدنش خارج می شود.
  3. در کتاب ﺍﻟﻜﺎﻓﻰ ﺑﻪ‌ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﺯُﺭﺍﺭه آمده است که از امام صادق (ع) پرسیدم: آن چه نوع پیه یا چربی است که با خوردنش هم اندازه آن بیماری از بدنمان خارج می شود که فرمودند: پیه گاو است و هیچ کس قبل از تو این سوال را از من نپرسیده بود.
  4. امام علی (ع) فرموده‌اند: پیه یا پی گاو به همان اندازه ی خود بیمار را از بدن ما خارج می کند و مردم با هیچ چیزی به اندازه روغن حیوانی و قرآن درمان نشده اند.
  5. در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که روغن پیه قلوه گاه گاو را اگر با برنج بخورید باعث رشد عضلانی و مطلوب بدن شما می شود.
  6. در کتاب محمدبن فیض آمده است که مردی نزد امام صادق (ع) رفتند و به امام گفتند که دخترم از بیماری شکم روش، تکیده و لاغر شده است چه دستور می دهید که امام فرمود: چه چیزی تو را از خوردن پلوی چرب باز می دارد؟ چهار یا پنج تکه سنگ بردار و کنار آتش بگذار و سپس دیگی پر از برنج روی آتش بگذارد و خوب بپز تا برنج آماده شود و سپس مقداری چربی تازه از قسمت قلوه گاه گاو در ظرفی بریز و از سنگ های داغ شده در آن قرار بده و ظرف دیگری روی آب بگذار و خوب هم بزن و مواظب باش تا بخاطر آن خارج نشود، زمانی که روغن ذوب شد و برنج به خوبی دم کشیده یا پخته شد، روغن آب شده را داخل برنج بریز و به بیمار که همان دختر است بخوران تا بیماریش درمان شود.

خواص روغن شحم گاو

۱. سوزاندن چربی‌های شکمی و حفظ تناسب اندام

خوردن برخی از مواد غذایی باعث کاهش وزن و حفظ تناسب اندام می شود اما جالب است بدانید که با مصرف روغن شحم گاو نه تنها چاق نمی شوید بلکه باعث سوزاندن چربی های زیر شکم می شوید و از عوارض چاقی به دور خواهید ماند.

۲. تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن از ویژگی های مصرف روغن شحم است که باعث می شود از یک سری بیماری های مهلک که عامل اصلی آن ویروس است در امان بمانید و مریض نشوید.

۳. تقویت عضلات و استخوان‌ها

به منظور تقویت استخوان ها و عضلات بدن خود می توانید روغن شحم گاو مصرف کنید چون حاوی انواع ویتامین ها، پروتئین های حیوانی است که برای رشد استخوان ها و عضلات مفید است، اگر جزو آندسته از افرادی هستید که به دنبال عضله سازی بدن خود هستید از روغن شحم گاو استفاده کنید.

۴. دفع سموم از بدن

سیگار کشیدن، آلودگی  هوا و حتی عادت های بد غذایی باعث می شود به مروز زمان یکسری سموم وارد خون شما شده و تجمع کند که شما با مصرف روغن شحمم گاو می توانید آنرا از بدن خود دفع کنید و باعث پاکسازی بدن خود شوید.

۵. تامین انرژی بدن

یکی از خواص مصرف روغن حیوانی داشتن انرژی زیاد است که با تامین انرژی بدن باعث می شود خسته نباشید و انرژی مورد نیاز بدن شما در فعالیت های روزمره تامین گردد.

۶. کاهش فشار خون

ابتلا به فشار خون برای خیلی ها رخ می دهد که مصرف روغن های نامرغوب و مضر یکی از دلایل اصلی بالا رفتن فشار خون است شما با مصرف روغن شحم گاو نه تنها باعث افزایش فشار خون نخواهید شد بلکه باعث کاهش فشار خون نیز می شوید.

۷. افزایش طراوت پوست

تمام روغن های حیوانی اعم از روغن حیوانی گوسفندی، گاوی، روغن دنبه و پیه گاو که به آن روغن شحم گاو می گویند دارای انواع مواد معدنی مورد نیاز برای تغذیه پوست هستند و بعنوان یک آبرسان قوی هستند که با استفاده از آن می توانید باعث شادابی و طراوت پوست خود شوید.

۸. درمان کبد چرب

اگر از بیماری کبد چرب رنج می برید شما می توانید با مصرف روغن شحم گاوی به درمان بیماری کمک کنید، چو.نکه این روغن حیوانی دارای اسیدهای چرب اشباع و مفید است و به درمان کبد چرب کمک می کند.

۹. بازگشایی عروق

نه تنها مصرف روغن شحم گاو باعث بستن رگ ها و عروق خونی نمی شود بلکه باعث باز شدن آنها و گردش بهتر خون در سطح بدن می گردد، که با مصرف این روغن و بازگشایی عروق عملا باعث پیشگیری از بروز سکته قلبی می شوید.

۱۰.  بهبود بیماری های التهابی

تمام بیماری های آرتروز، استئوآرتریت، روماتیسم مفصلی و ... همه با دردهای شدید همراه است که شما با مصرف روغن پیه قلوه گاه گاو یا روغن شحم می توانید باعث کاهش این دردها در بدن شوید.

۱۱. درمان غلظت و کلسترول خون

عادت های بد غذایی در سنین بالا باعث می شود که شما دچار غلظت خون و چربی خون شوید که به منظور درمان همه آنها می توانید از روغن شحم گاو استفاده کنید.

طرز تهیه روغن شحم گاو

  1. پیه یا پی قسمت قلوه گاه گاو را تهیه کرده و تمیز کنید و به قطعات کوچکتر خرد کنید.
  2. تمام مواد زائد داخل شحم گاو را جدا کرده و سپس به همراه آب، نمک، مقداری سرکه طبیعی چند ساعت بخیسانید و پس از این مدت زمان آنها را بشویید.
  3. به ازای پنج کیلو شحم گاو آنرا با نیم کیلو ماست مخلوط کرده و با یک لیوان آبلیموی تازه ترکیب کنید.
  4. همه ترکیبات بالا را با سه عدد سیب خرد شده، سه عدد پیاه خرد شده، 2 عدد سیر خرد شده، کمی گل محمدی، میخک، هل و البته زعفران ترکیب کنید.
  5. همه آنها را داخل یک ظرف ریخته و روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا به مرور روغن خارج شده را به ظرف دیگری منتقل کنید.
  6. تمام روغن را از صافی بگذرانید و در یخچال نگهدرای کنید.

طریقه مصرف روغن شحم گاو

شما می توانید از روغن پیه گاو به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنید و بعنوان یک جایگزین خوب و عالی برای کره و سایر روغن های سرخ کردنی استفاده کنید که باعث سلامتی بدن شما و همچنین پیشگیری از انواع بیماری های قلبی و عروقی می شود.

مضرات روغن شحم گاو

با افزایش سن و رسیدن به سن پنجاه سال به خاطر کاهش فعالیت های بدنی مصرف روغن شحم گاو ممنوع است مگر اینکه با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت روغن شحم گاوی اعلاء

روغن شحم گاو یکی از بهترین روغن های حیوانی مصرفی است که استفاده از آن در طب سنتی و روایات متعدد ذکر شده است و همین باعث شده است که تهیه آن بیشتر از قبل انجام شود، البته قیمت روغن شحم گاو به کیفیت، عطر و طعم آن بستگی دارد.

شناخت کم درباره روغن شحم گاو

متاسفانه برخی از افراد شاید با خواندن این مقاله اولین بار باشد که بداند روغن شحم گاو چیست از این رو به خاطر بی ارزش قرار دادن آن خیلی راحت و ارزان آنرا از کشور خارج می کنند ولی در عوض در کشور سوئیس از آن برای ساخت دارویی استفاده می شود که متخصصین روماتولوژیست و ارتوپد آنرا تجویز کرده و آنرا به نام سلدرین در بازار می توانید پیدا کنید.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است