چه پرنده ای در آپارتمان می‌توانیم نگهداری کنیم؟

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

چه پرنده ای در آپارتمان می‌توانیم نگهداری کنیم؟

داشتن یک باغ بزرگ پر از پرندگان آواز خوان و درختان سرسبز جزو رویاهای هر شخصی است که البته به ندرت دست یافتنی است اما شما می‌توانید با خرید پرنده خانگی در آپارتمان حداقل شنیدن صدای آوازه پرنده را تجربه کنید.

اهلی کردن حیوانات و سرگرم بودن انسان ها با پرندگان به سالیان دراز برمی‌گردد جایی که در اکثر فیلمهای قدیمی شاهد نگهداری طوطی، عقاب، کبوتر در خانه هستیم و جزو حیوانات خانگی محسوب می‌شوند. با اینکه خیلی از مردم به دنبال حفظ و نگهداری از گربه و سگ هستند اما حساسیت خانم ها به مدفوع این حیوانات باعث شده است که به فکر نگهداری پرندگانی چون عروس هلندی، فنج، کاسکو، مرغ عشق و قناری باشند. صدای دلنوازی که از قناری و مرغ عشق به گوش می‌رسد باعث می‌شود هر شخصی به فکر نگهداری یکی از پرندگان آواز خوان باشد. در این مقاله پرندگان خانگی که می ‌توانید به راحتی آنرا در آپارتمان نگهداری کنید به شما معرفی می‌کنیم تا در انتخاب و خرید پرنده خانگی کار مشکلی نداشته باشید.

ملنگو، کاسکو، طوطی برزیلی، کاکادو، فنچ، قناری، مرغ عشق و عروس هلندی جزو پرندگان خانگی هستند که هر کسی می‌تواند آنها را در آپارتمان نگهداری کند و با داشتن اطلاعات کافی حتی قادر به جوجه کشی از پرنده نیز می‌باشد.

فروش انواع پرنده زینتی و خانگی

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

هدف شما از خرید پرنده خانگی چیست؟

قبل از هر چیزی به این نکته توجه داشته باشید که پرنده ها نیز به مانند دیگر حیوانات احساسات دارند و تنها به دید یک اسباب بازی به آنها نگاه نکنید، یک پرنده خانگی به مانند سگ و گربه نیاز به مراقبت دارد. شما می‌توانید با خرید پرنده خانگی علاوه بر سرگرم شدن از آواز خواندن، تقلید صدای کاسکو و طوطی حتی اقدام به جوجه کشی و پرورش پرنده و به خصوص فروش پرنده کنید. بنابراین در نگاه اول بهتر است هدف خود را از خرید پرنده مشخص کنید.

با صدای دلنواز پرندگان آواز خوان خستگی شما از بین خواهد رفت

بعد از یک روز کاری خیلی سخت و فشرده تصور کنید که به خانه بیایید و با صدای دلنواز یک قناری بنشینید و چای بنوشید. این صدای پرنده زیبا می‌تواند خستگی را از تن هر کسی بیرون کند و شما را از حال و هوای روز کاری بیرون بیارد.

داشتن یک باغ بزرگ پر از پرندگان آواز خوان و درختان سرسبز جزو رویاهای هر شخصی است که البته به ندرت دست یافتنی است اما شما می‌توانید با خرید پرنده خانگی در آپارتمان حداقل شنیدن صدای آوازه پرنده را تجربه کنید.

چه پرنده هایی برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند؟

به خاطر کوچک بودن فضای آپارتمان ها و محدودیت هایی که مدیریت آپارتمان در نگهداری حیوانات ایجاد می‌کند مسلما حفظ و نگهداری حیواناتی چون گربه و سگ با اعتراض همسایگان همراه است در صورتی که می‌توانید با خرید یک پرنده خانگی خود را سرگرم کنید.

کاسکو پرنده ای که هوش بالایی دارد

پرنده کاسکو جزو راسته طوطی های می‌باشد که قادر است تقلید صدا کند و جزو پرندگان سخنگو محسوب می‌شود در بین تمامی پرندگان سخنگو مسلما کاسکو از هوش و ذکاوت بالایی برخودار است. فراموش نکنید که این پرنده نیاز به آموزش دارد بنابراین اگر زمان کافی جهت سرگرم نمودن و آموزش پرنده ، استفاده از غذای مخصوص کاسکو، تحمل سر و صدای بلند و قهر کردن پرنده و... ندارید قید این پرنده را بزنید.

در صورتی که صاحب کاسکو به آن توجه کند به شدت پرنده به او وابسته می‌شود اما بی توجهی حتی می تواند باعث قهر کردن کاسکو تا چند روز شود.

کاسکو

عروس هلندی عاشق بازی کردن است

این پرنده جزو راسته طوطیان کاکل دارد که بعد از مرغ عشق در بین ایرانیان محبوبیت بالایی دارد. هوش و ذکاوت مرغ عشق نسبت به کاسکو کمتر است اما در صورت تشویق و جایزه دادن به پرنده به راحتی می‌تواند یاد بگیرد صحبت کند و سوت بزند. این پرنده نیاز به هزینه زیادی برای نگهداری ندارد و به خیلی زیاد تکثیر می‌کند.

عروس هلندی

مرغ عشق قدرت یادگیری بالا

قیمت مرغ عشق نسبت به کاسکو و عروس هلندی ارزان تر است و قدرت یادگیری کلمات آن بسیار بالاست حتی مرغ عشق قادر است بیش از 1700 کلمه را پشت سرهم تکرار کند و جزو بهترین پرنده سخنگو محسوب می‌شود.

  1. ارزن جزو غذای اصلی مرغ عشق است.
  2. بهتر است برای نگهداری مرغ عشق حتما یک جفت از پرنده را خریداری کنید.
  3. مرغ عشق علاقه زیادی به همبازی شدن با آدمی دارد که او را اذیت نکند

مرغ عشق

قناری نر بیشتر آواز می‌خواند

قناری جزو پرندگان کوچک است که قادر است با آواز خواندن هر کسی را سرگرم کند. مواظب باشید در روزهای اول به هیچ وجه به قناری دست نزنید تا به محیط عادت کند. قناری نژادهای مختلفی دارد که بهتر است نژاد ایرانی آنرا خریداری کنید زیرا در تمامی پرنده فروشی  ها وجود دارد.

قناری

فنچ پرنده ای ای بازیگوش است

این پرنده ریز و کوچک جزو پرندگانی است که اگر به صورت تنهایی در قفس نگهداری شود معمولا افسردگی می‌گیرند بنابراین بهتر است چند تا فنچ بخرید. فنچ ها بر خلاف دیگر حیوانات به آب و هوا حساس هستند و نیاز به مراقبت ویژه دارند.

  1. آب را باید قبل از ریختن در آبخوری قفل بجوشانید و بگذارید خنک شود.
  2. هفته ای دو بار فنچ نیاز به حمام کردن دارد.
  3. حتما ماهی یکبار باید اجازه دهید که فنچ از قفس خارج شود و در محیط بسته پرواز کند.

فنچ

کاکادو پرنده ای با احساس و درک بالا

این پرنده گران قیمت جزو پرندگانی است که به خوبی قادر به یادگیری کلمات و صحبت کردن است و در کمال تعجب به راحتی غم و شادی شما را درک می کند و با باز و بستن کاکل خود با شما همدردی می‌کند.

  1. در صورت عدم توجه به کاکادو اقدام به پرکنی می‌کند.
  2. دانه ها، پسته،بادام و گردو جزو غذاهای موردعلاقه کاکادو است.

کاکادو

نظری برای این مقاله ثبت نشده است