حیوان خانگی همستر را بیشتر بشناسید

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

حیوان خانگی همستر را بیشتر بشناسید

زادگاه اصلی همستر را کشور سوریه می دانند که اولین بار توسط دانشمند آلمانی «جان فیشر وان والدهایم» در سال ۱۸۱۷ میلادی شناسایی شد و جزو حیوانات خانگی است که با تربیت آن در سیرک مشغول به کار می شوند و باعث خنداندن شرکت کنندگان سریک خواهند شد.

همستر یکی از حیوانات خانگی است که امروزه خرید و فروش آن در سایت های مختلف مشاهده می شود و جزو حیواناتی محسوب می‌شود که می تواند باعث سرگرم کردن شما شود. یکی از ویژگی های با مزه ای که موش همستر دارد جیب ( کیسه ) دهانی است که به راحتی قادر است مقداری مواد غذایی را داخل آن جای دهد. اگر به دنبال خرید حیوانات خانگی هستید که هزینه کمتری داشته باشند و به طور کلی کمترین دردسر را در نگهداری آن برای شما داشته باشند قطعا همستر می تواند گزینه خوبی باشد.

 زادگاه اصلی همستر را کشور سوریه می دانند که اولین بار توسط دانشمند آلمانی «جان فیشر وان والدهایم» در سال ۱۸۱۷ میلادی شناسایی شد و جزو حیوانات خانگی است که با تربیت آن در سیرک مشغول به کار می شوند و باعث خنداندن شرکت کنندگان سریک خواهند شد.

آگهی فروش همستر خانگی

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

برای خرید همستر به نکات زیر توجه کنید

این حیوان جزو حیواناتی است که بیشترین فعالیت را در طول شب دارد از این رو بیشتر در طول روز می خوابد پس بهترین زمان برای خرید موش همستر قطعا غروب و شب است که باید به فروشگاه مراجعه کنید و به نکات دیگری که هنگام خرید آن توجه کنید.

  1. خرید در ساعات آخر فروشگاه
  2. به همستر از نزدیک نگاه کنید و توجه کنید که دم خیس نداشته باشد و پوشش روی بدن آنها از بین نرفته باشد.
  3. تمیز و بدور از بیماری باشند.
  4. حتما همستری را خریداری کنید که در محیط تمیز بزرگ شده باشند.
  5. هر سوالی که در ذهن دارید از فروشنده بپرسید نگران نباشید پرسیدن عیب نیست.

خوراک و غذای همستر چیست؟

این حیوان همه چیز خور هستند و تقریبا هر چیزی که دم دستشان برسد می خورند و علاقه زيادي به تخم‌مرغ، برنج، گوشت و سيب‌زميني دارند و علاوه بر این حیوان پرخوری نیستند و می توانند مواد غذایی را در کیسه دهانی خود ذخیره کنند.

انواع نژاد همستر

تقریبا 25 گونه از این حیوان در جهان موجود است که بهترین آنها همستر طلایی و سوری است و قیمت آنها نسبت به دیگر نژادها بیشتر است.

  1. همستر روبوسفکی
  2. همستر سوری
  3. همستر طلایی
  4. همستر کوتوله روسی سفید زمستانی
  5. همستر چینی
  6. همستر ارمنی
  7. همستر مغولی
  8. همستر رومانی
  9. همستر قفقازی
  10. همستر کره ای
  11. همستر گانسو

طول بارداری همستر

این گونه جوندگان جزو پستاندارانی هستند که کوتاهترین طول بارداری را دارند که تنها دو هفته طول می کشد تا نزدیک به 5 تا 18 بچه به دنیا بیاورند و البته تا چند روز توانایی بینایی و شنوایی ندارند از این رو بهتر است به آنها دست نزنید و تا یک ماه پیش مادرشان بزرگ شوند و در سن 2 تا 4 ماه به سن بلوغ خواهند رسید.

همستر جی پی اس بو

شاید جالب باشد بدانید که یک سری غده روی شکم و ران همستر وجود دارد که هنگام راه رفتن روی محیط پیرامون می مالند تا بتوانند هنگام بازگشت مسیر خود را پیدا کند از این رو به آنها همستر جی پی اس بو یا مسیریاب گفته می شوند.

نحوه تربیت کردن همستر

اگر میخواهید همستر خود را دست آموز کنید اولین نکته اینکه به هیچ وجه در طول روز مزاحم آن نشوید چونکه به شدت عصبانی می شوند و اینکه برای ارتباط برقرار کردن با حیوان کافیه به آن غذا بدهید و کم کم بدن آنرا لمس کنید و تا سه روز این کار را مداوم انجام دهید.

حتی شما می توانید با گذاشتن ظرف مخصوص به همستر کمک کنید که داخل آن دستشویی کند و برای اینکار کافیه از کلیکر یا همان دستگاه تولید صدا استفاده کنید تا هنگام وارد شدن داخل ظرف دکمه آنرا بزنید و به همستر جایزه دهید تا متوجه شود که این کار و نحوه دستشویی کردن آن خوب است.

مزایا و محاسن نگهداری از همستر

  1. هزینه نگهداری کمتر نسبت به دیگر حیوانات
  2. فضای کمتری نیاز دارد از این رو می توانید از آن بعنوان حیوان خانگی در آپارتمان استفاده کنید.
  3. مراقبت های بهداشتی کمتری نسبت به دیگر حیوانات چون سگ و گربه نیاز دارد.
  4. به راحتی قابل حمل است.

معایب نگهداری از همستر

  1. طول عمر کوتاهی دارند و نهایتا با تغذیه مناسب و حتی با توجه به نژاد آن تا 2 سال و نیم عمر می کنند از این رو می تواند ضربه سختی به صاحب حیوان دهد زیرا همین که به حیوان عادت کند می میرد.
  2. امکان انتقال بیماری از طریق حیوان به انسان وجود دارد البته با درصد خیلی کم
  3. نگهداری حیوان برای خانه هایی که کودکان زیر پنج سال دارند توصیه نمی شود.
  4. برخلاف کاسکو امکان تقلید صدا و یا برخلاف سگ امکان تکان دادن دم ندارد و تنها می تواند روی دو پای خود بایستد.
  5. در طول روز کاملا در حال چرت زدن و خوابیدن هستند.

نحوه تشخیص جنسیت همستر نر و ماده

همستر به مانند انسان پنج دست دارد و عملا جنسیت نر آن دارای آلت تناسلی است و به خوبی می توانید با دست زدن به بیضه های آن از جنسیت آن مطلع شوید و علاوه بر آن فاصله بین مقعد ودستگاه تناسلی همستر نر بیشتر از همستر ماده است که در حالی که در ماده مجرای خارجی ادرار، دهانه واژن و مقعد دیده می‌شوند.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است