راهنمای خرید مرغ عشق

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

راهنمای خرید مرغ عشق

قبل از اینکه به فکر خرید مرغ عشق باشید حتما به این فکر کنید که آیا وقت کافی برای نگهداری از این پرنده خانگی دارید یا نه، پس از آن از پرنده فروشی های معتبر خرید کنید و حتما به خوبی ازآنها مراقبت کنید.

مرغ عشق از دسته پرندگان طوطی سانان است که به مانند کاسکو و طوطی قابلیت یادگیری کلمات را دارند و به عنوان بهترین پرنده سخنگو شناخته می شوند که نزدیک به 1700 کلمه را می توانند یاد بگیرند. مرغ عشق یکی از حیوانات اهلی است که به دلیل اینکه نخستین بار در استرالیا پیدا شده است آنرا مرغ عشق استرالیایی می نامند که در سال 1840 میلادی به انگلستان برده شده اند و پس از آن به شمار زیادی تکثیر یافته و سایر کشورهای جهان صادر شده است. این پرنده زیبا و سخنگو نزدیک به دوازده سال عمر مفید دارد و بعنوان یک پرنده خوب و عالی که میتواند ساعات زیادی شما را سرگرم کند شناخته می‌شود البته که باید وقت کافی برای نگهداری آن بگذارید و بدانید که به جفت عاطفی نیاز دارند در غیر اینصورت کاملا افسرده و پژمرده می‌شوند.

جوجه مرغ عشق تهران

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

قیمت مرغ عشق

این پرنده خانگی جزو پرندگان سخنگو است که قیمت آن نسبت به کاسکو و عروس هلندی ارزان تر است و به راحتی نزدیک به 12 سال عمر دارد اما شرط لازم این است که به خوبی از آن نگهداری شود و نسبت به تغذیه آن ها رسیدگی شود. اگر به فکر تکثیر و پرورش مرغ عشق هستید بهتر است یک جفت مرغ عشق خریداری کنید تا در کنار اینکه برای شما آواز بخوانندو بعنوان یک پرنده سرگرم کننده باشند  بعنوان یک کسب درآمد به آن نگاه کنید.

توانایی نگهداری از مرغ عشق را دارید؟

برخی از افراد فکر می کنند که مرغ عشق یک پرنده آواز خوان است که باید تنها آنها را سرگرم کنند اما باید به شما بگوییم که مراقبت و نگهداری از مرغ عشق کاملا ضروری و حیاتی است. شما نه تنها وقت کافی برای این پرنده باید کنار بذارید بلکه باید به اندازه کافی از لحاظ تغذیه، دارو و دکتری به این پرنده رسیدگی کنید.

مرغ عشق پرنده ای حساس است که به جفت عاطفی نیاز دارد اگر قصد خرید تنها یک مرغ عشق دارید باید حتما خود شما بعنوان جفت عاطفی با پرنده ارتباط برقرار کنید تا احساس تنهایی نکند و باید وقت کافی برای اینکار داشته باشید در غیر اینصورت بهتر است به فکر خرید یک جفت مرغ عشق باشید فرقی نمی کند که یک جفت مرغ عشق نر و ماده خریداری کنید یا یک جفت نر و یک جفت ماده خریداری کنید فقط باید تنها نباشند.

سوالاتی که قبل از خرید مرغ عشق باید از خود بپرسید

  1. مرغ عشق نزدیک به 12 سال عمر می کند ببینید آیا وقت کافی برای نگهداری آنها دارید.
  2. مکان مناسب برای قرار دادن قفس آنها دارید؟
  3. وقت کافی برای سرگرم کردن مرغ عشق دارید؟
  4. افراد خانواده به بوی پر پرنده حساس نیستند؟
  5. هنگام رفتن به مسافرت کسی را دارید که از مرغ عشق نگهداری کند و مراقب آن باشد؟
  6. بغیر از مرغ عشق حیوانات خانگی چون سگ و گربه دارید؟ آنها پرنده را اذیت نمی کنندبه طور حتم شاید سگ مشکلی نداشته باشد اما بعید می دانیم که یک گربه در کنار مرغ عشق سازگار باشد.
  7. هدید دادن این پرنده به بچه ها کار معقولی نیست چون آنها توانایی مراقبت از آنها ندارند.

مرغ عشق نر بخریم یا ماده؟

شاید یکی از کلمات عامیانه ای که بین مردم باب است که پرندگان نر بهتر آواز می خوانند اما این کاملا اشتباه است ابتدا این را در نظر بگیرید اگر به فکر پرورش یا تکثیر مرغ عشق حتما یک جفت مرغ عشق نر و ماده بخرید که برای تشخیص جنسیت مرغ عشق کافیه به توده مومی موجود روی منقار پرنده نگاه کنید هر چند اگر از فروشگاه های معتبر خرید کنید آنها به خوبی تشخیص می دهند که کدامیک نر و ماده است.

  1. مرغ عشق نر : اسفنجی به رنگ آبی میباشد .
  2. مرغ عشق ماده : اسفنجی آبی بسیار کم رنگ ، قهوه ای یا بژ میباشد .

بهترین سن مرغ عشق برای خرید

معمولا مرغ عشق هایی که 5 هفته سن دارند بهتر تعلیم داده می شوند و به راحتی تربیت و دستی می شوند که برای تشخیص سن مرغ عشق کافیه به موهای سیاه روی پیشانی آن توجه کنید.

خصوصیات و نشانه های مرغ عشق جوان و سالم

  1. چشمانی براق دارد و در عنبیه آن هیچ لکه سفیدی وجود ندارد و کل مردمک چشم سیاه است.
  2. مرغ عشقی که اطرف مردمک چشمش، سفید است.
  3. اگر توده مومی رنگ بالای منقار مرغ عشق آبی رنگ باشد نشان دهنده این است که  پرنده نر است و در آن‌هایی که این توده مومی شکل به رنگ بژ یا مایل به قهوه‌ای باشد، ماده هستند.
  4. توده مومی مرغ عشق جوان هنوز به رنگ آبی یا بژ تغییر رنگ نداده است.

نشانه های یک مرغ عشق سالم و عاری از بیماری

  1. پرهای مرغ عشق سالم کاملا صاف و شفاف است در صورتی که پف بودن پرهای پرنده نشان از بیمار بودن آن است.
  2. پرهای اطراف مقعد پرنده کثیف نیست چونکه در صورت کثیف بودن آن نشان از اسهال پرنده است.
  3. چشم ها و بینی پرنده آبریزش ندارد.
  4. یک مرغ عشق سالم کاملا پر جنب و جوش است در صورتی که مرغ عشق بیمار کز کرده و گوشه گیر است.

مرغ عشق را از پرنده فروشی های معتبر خریداری کنید

اگر هیچ تخصصی در زمینه خرید این پرنده آپارتمانی و خانگی ندارید و دوستی دارید که این نوع پرنده را نگهداری می کند و اطلاعات  کافی در این زمینه دارد آنرا به همراه خود ببرید و حتما از پرنده فروشی های معتبر خرید کنید.

قفس مرغ عشق

هر پرنده نیاز به یک قفس دارد البته به جثه مرغ عشق نگاه نکنید که کوچک است بنابراین قفس کوچک نیاز دارد حتما یک پرنده با ابعاد مناسب خریدارید کنید و در کنار آن حتما محل قرار دادن قفس مرغ عشق را یک جای خوب در نظر بگیرید.

  1. میله های قفس
  2. آبخور
  3. نشیمنگاه
  4. ظرف آبتنی و اسباب بازی
  5. سنگریزه مخصوص پرندگان

مکان های نامناسب که قفس مرغ عشق نباید آنجا قرار گیرد

  1. در زمستان قفس را کنار پنجره قرار ندهید زیرا سرمای زمستان باعث سرماخوردگی و بیمار شدن مرغ عشق خواهد شد.
  2. در تابستان با روشن شدن کولر حتما باید قفس را در جایی قرار دهید که شدت باد کولر به آن نرسد.
  3. آشپزخانه محلی خطرناک برای پرندگان است که بوی سرخ کردنی آنها را اذیت می کند.
  4. اتاق بچه ها نیز برای گذاشتن قفس مرغ عشق مناسب نیست چونکه بچه ها معمولا به مدرسه می روندو با همبازی های خود بازی می کنند و در کسی را نمی توانند ببینند که با آنها ارتباط برقرار کنند.
نظری برای این مقاله ثبت نشده است