آموزش حرف زدن به عروس هلندی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

آموزش حرف زدن به عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرندگان باهوش و در راسته طوطیان است که بعد از کاسکو، طوطی اسکندر و ماکوئو جزو باهوش ترین طوطی ها است که به راحتی امکان یاد گیری چند کلمه ساده و سخنگو شدن آن وجود دارد، البته عروس هلندی نر و جوان و رام شده و تنها می تواند آموزش ببیند و حتما باید این کار با صبر و حوصله زیاد انجام شود.

عروس هلندی بعد از مرغ عشق در ایران جزو محبوب ترین پرندگان خانگی محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد و خیلی باهوش هستند. به نوعی عروس هلندی که به نام کاکاتیل(cockatiel) شناخته می شود جزو دسته طوطیان است که بعد از کاسکو، طوطی اسکندر، ماکوئو جزو باهوش ترین طوطی ها محسوب می شود که با تمرین و آموزش امکان حرف زدن آنها وجود دارد. در واقع سخنگو کردن عروس هلندی تنها نیاز به صبر و حوصله شما دارد و به راحتی با انس گرفتن با پرنده می توانید طی چند جلسه چند کلمه ساده به آن نشان دهید تا تکرار کند. دقت کنید که عروس هلندی استعداد زیادی در سوت زدن دارند و شما می توانید نحوه سوت زدن و یاد دادن چند کلمه ساده چون سلام، خوبی و نام پرنده را به آن آموزش دهید.

فروش عروس هلندی سخنگو

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

بهترین عروس هلندی برای حرف زدن

اینکه بعضی از فروشندگان می گویند که این نوع عروس هلندی زودتر می تواند صحبت کند کاملا دروغ است پس گول تبلیغات را نخورید. البته در این بین یک سری نکات وجود دارد و اینکه مثلا عروس هلندی دستی و رام باشد، در محیط آرام و ساکت به آن آموزش دهید و حتما سن عروس هلندی نهایتا 3 الی 7 ماه باشد چون سخنگو کردن عروس هلندی سه ساله و مسن کار خیلی سختی  است.

  1. عروس هلندی دستی و رام باشد.
  2. با پرنده تون رابطه خوبی داشته باشید.
  3. مریض و کسالت نداشته باشد.
  4. زمان تمرین دادن به پرنده پر انرژی باشد و در صورتی که پرنده شما خسته است آموزش ندهید.
  5. سن پرنده بین 3 الی 7 ماه باشد.
  6. عروس هلندی نر و تنها بهترین گزینه برای آموزش دادن است.

خرید عروس هلندی نر و جوان

دقت کنید که در ابتدای کار بگوییم که عروس هلندی نیاز به نگهداری و گذاشتن وقت کافی دارد در غیر این صورت بهتر است قبل از نابودی پرنده از خرید آن منصرف شوید. اگر قصد آموزش حرف زدن به عروس هلندی دارید حتما جنسیت نر و جوان آنرا انتخاب کنید و اینکه حتما تنها باشد. عروس هلندی نر اگر در کنار جفت خود در قفس باشد عملا به شما توجه نمی کند و دوست ندارد که حرف بزند یا سوت بکشد.

جلب توجه عروس هلندی

یکی از فاکتورهای مهم برای سخنگو کردن عروس هلندی این است که حتما به شما اعتماد کند، پس به فکر راه حلی برای جلب اعتماد آن باشید. قطعا یک عروس هلندی رام شده و دستی بهتر به شما اعتماد می کند پس سعی کنید چند وقت به صورت مرتب به آن غذا دهید،قفس آنرا همیشه تمیز کنید در کنار قفس بنشینید باهاش صحبت کنید تا با شما انس پیدا کند و شما را همدم خود بداند.

برای عروس هلندی وقت کافی بذارید

عروس هلندی پرنده حساسی است و حتما باید وقت کافی برای آن بگذارید تا پر انرژی و شاداب باشد. اگر به عروس هلندی توجه نکنید و وقت نگذارید شک نکنید امکان افسردگی پرنده وجود دارد.

جذب عروس هلندی به خود

این پرنده باهوش زمانی شروع به یادگیری کلمات می کند که به شما اعتماد داشته باشد از این رو حتما با یک سری رفتارها باعث جلب توجه آن به خود شوید. به موقع غذای عروس هلندی را بدهید، حتما سر ساعت ده شب بخوابد و صبح ساعت هشت بیدار شود. گذاشتن یک سری وسایل و اسباب بازی چون تیله، توپ، نردبان و زنگوله در قفس باعث بازی کردن پرنده می شود البته دقت کنید که به هیچ وجه آینه و عروسک شبیه خودش را داخل قفس نگذارید چون به آن عادت می کند و دیگر با شما همکاری نمی کند.

آموزش حرف زدن به عروس هلندی

توجه کنید که صبر و حوصله باید داشته باشید و به هیچ وجه عصبانی نشوید و با پرنده پرخاشگری نکنید چون بدتر می شود. اگر فکر می کنید که حوصله این کار را ندارید بهتر است قبل از نابودی عروس هلندی از این کار منصرف شوید.

یک نکته دیگر که باید انجام دهید این است که حتما باید کلمه ای ساده مثلا "سلام" " خوبی" به آن آموزش دهید  و تا یک کلمه یاد نگرفته است سراغ کلمه جدید نروید. در صورتی که کلمه سلام یاد گرفت سراغ کلمه مثلا " خوبی " بروید و حین یاد دادن کلمه جدید حتما کلمه قدیمی را تکرار کنید تا عروس هلندی فراموش نکند.

  1. به غیر از خود شما کسی زمان آموزش حضور نداشته باشد.
  2. اتاق پرنده کاملا ساکت و آرام باشد تا تنها حواس پرنده به شما جلب شود.
  3. در صورتی که پنجره باز است آنرا ببندید و پرده پنجره را بکشید.
  4. تلویزیون و هر چیزی یا موزیک پلیر را خاموش کنید.
  5. یک کلمه خاص را در نظر بگیرد و مدام تکرار کنید تا یاد بگیرد.
  6. حتما هنگام یاد دادن کلمه مورد نظر پر انرژی باشید و پس از هر بار گفتن به مدت 5 ثانیه مکث کنید.
  7. پس از دو الی سه بار گفتن کلمه اگر پرنده واکنشی نشان داد حتما به آن جایزه دهید در غیر این صورت دلسوزی نکنید.
  8. سعی کنید آموزش هر روز سر ساعت و تنها به مدت زمان نیم ساعت انجام شود تا عروس هلندی خسته نشود.
  9. در زمانی که خودتان در منزل نیستید می توانید صدای ضبط شده خود را به سایر اعضای خانواده بدهید تا با پرنده کار کنند.
نظری برای این مقاله ثبت نشده است