علت گاز گرفتن عروس هلندی و نحوه رفع آن

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

علت گاز گرفتن عروس هلندی و نحوه رفع آن

عروس هلندی یکی از پرندگان خانگی مطیع و آرام است که با انجام یک سری حرکات و حتی سوت زدن، صحبت کردن بعنوان دومین پرنده محبوب بعد از عروس هلندی در بین ایرانیان شده است اما گاز گرفتن آن می تواند آزار دهنده باشد، در این مواقع علت گاز گرفتن عروس هلندی را پیدا کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید و از فریاد زدن و تنبیه کردن پرنده واقعا اجتناب کنید چون تنها باعث تشدید این رفتار پرنده خواهد شد.

عروس هلندی یک پرنده مطیع و آرام است که به راحتی با انسان ارتباط برقرار می کند اما برخی اوقات ممکن است شما را گاز بگیرد در این مواقع از فریاد کشیدن سر پرنده اجتناب کنید چون باعث ترس بیشتر عروس هلندی خواهید شد. در زمان گاز گرفتن عروس هلندی شما باید به دنبال دلیل این کار پرنده باشید ممکن است چندین هفته طول بکشد اما باید صبور باشید و علت را پیدا کنید، برخی اوقات ممکن است به خاطر این باشد که در زمان خواب مزاحم پرنده شده اید یا اینکه می خواهد به شما بگوید که قفس آنها کوچک است. تنها راه ارتباط عروس هلندی و گفتن یک سری چیز ها به صاحبان خود گاز گرفتن است برخی اوقات گاز گرفتن عروس هلندی می تواند نشانه نارضایتی از قفس، مزاحم شدن شما زمان خواب پرنده و حتی فصل تابستان و پاییز برای تولید هورمون تولید مثل باشد.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

فروش پرنده عروس هلندی لوتینو تخمگذار

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

دلایل اصلی گاز گرفتن عروس هلندی

به طور کلی عروس هلندی در طبیعت برای مراقبت از جفت خود یا حفاظت از لانه خود گاز می گیرد و سریعا پرواز می کند اما اگر در خانه پرورش یابد و در قفس نگهداری شود ممکن است یکی از دلایل آن رام نبودن و دستی نبودن عروس هلندی باشد که همین باعث پرخاشگری پرنده خواهد شد. شما با پیدا کردن دلایل گاز گرفتن این پرنده باید سریع نسبتا به درمان و رفع آن ها کاری کنید تا این نحوه رفتار پرنده کاملا از بین برود.

  1. ممکن است به نشانه کوچک بودن فضای قفس دست صاحب خود را گاز بگیرد.
  2. ممکن است به خاطر اینکه در زمان خواب پرنده مزاحم آن شده اید شما را گاز بگیرد.
  3. رام نبودن و دستی نبودن عروس هلندی
  4. شروع تولید هورمون های تولید مثل در فصل تابستان و پاییز
  5. خسته شدن از اینکه شما مدام بدن پرنده را نوازش می کنید و به نوعی به شما می گوید که از این کار دست بکشید.
  6. ممکن است در زمان وارد کردن دست خود داخل قفس شما را گاز بگیرد که نشانه این است که دیگر این کار را نکنید.
  7. درک نکردن شرایط زندگی در قفس و نگهداری در خانه
  8. اجتماعی نبودن پرنده
  9. ممکن است دلیل گاز گرفتن عروس هلندی ترسیدن از شما باشد و با فریاد کشیدن سر آن بدتر شما را گاز بگیرد.

بهترین کارها هنگام گاز گرفتن عروس هلندی

به طور کلی زمانی که پرنده خانگی چون عروس هلندی شما را گاز می گیرد با وجود درد و آسیب جدی که می بینید باید کاملا صبورانه رفتار کنید و از فریاد زدن سر پرنده اجتناب کنید چون تنها باعث وحشت و ترسیدن پرنده خواهید شد و بدتر این کار را تکرار خواهد کرد.

پیدا کردن علت و دلیل گاز گرفتن عروس هلندی نیمی از مشکل شما را برطرف می کند تنها کافیست دنبال پیدا کردن علت باشید  و سپس آنرا برطرف کنید.

عصبانی نشوید و سر پرنده فریاد نکشید

باوجود درد و آسیب شما از گاز گرفتن پرنده به هیچ وجه عصبانی نشوید چون فریاد زدن شما سر پرنده تنها آنرا می ترساند و باعث تشدید این رفتار می شود.در هنگام گاز گرفتن عروس هلندی تنها کلمه " نه" را بکار ببرید تا بعد از چندین بار تکرار این رفتار توسط پرنده و تکرار کلمه " نه " توسط شما پرنده این کار را ترک کند.

در هنگام استراحت مزاحم پرنده نشوید

برخی اوقات ممکن است صاحبان پرنده متوجه نباشند که این پرنده خانگی نیاز به استراحت کافی و خواب کافی دارد از این رو مزاحمت شما می تواند با ناراحتی پرنده روبرو شود. این پرنده برای نشان دادن عدم رضایت خود به شما تنها به گاز گرفتن شما روی می آورد.

تعویض قفس عروس هلندی

برخی اوقات کوچک بودن قفس می تواند دلیل گاز گرفتن و اذیت شدن پرنده باشد از این رو با این واکنش و پرخاشگری عدم رضایت از محل نگهداری خود را اعلام می کند، در مواقعی که قفس کوچک است اقدام به خرید قفس بزرگ برای عروس هلندی کنید.

کوتاه کردن پرهای پرنده

برخی اوقات بلند شدن پرهای عروس هلندی نر می تواند باعث پرخاشگری آن شود از این رو کوتاه کردن پرهای نوک بال عروس نر می تواند باعث کاهش این پرخاشگری و رفع رفتار گاز گرفتن پرنده شود. درصورتی که تا به حال پر عروس هلندی کوتاه نکرده اید بهتر است این کار توسط دامپزشک انجام شود.

تنها گذاشتن عروس هلندی

با وجود اینکه عروس هلندی پرنده ای مطیع و آرام است و با انسان صمیمی می شود اما برخی اوقات نوازش کردن پرنده باعث خسته شدن آن می شود به همین دلیل ممکن است با گاز گرفتن به شما بفهماند که آنرا تنها بگذارید و دست از نوازش کشیدن و لمس آن بردارید.

نشانه تولید هورمون تولید مثل

عروس هلندی نر و ماده در فصل تابستان و پاییز شروع به تولید هورمون های تولید مثل می کنند تا به جفت گیری به همدیگر بپردازند و باعث تخمگذاری و تکثیر شوید از این رو باید حتما در این مواقع دمای اتاق را چک کنید تا موجب سرمازدگی عروس هلندی نشود.

از تنبیه کردن بپرهیزید

برخی اوقات شاید شما فکر کنید که با دادن زدن سر پرنده می توانید مانع از گاز گرفتن آنها شوید اما در واقع نتیجه عکس دارد از این رو سعی کنید که صبور باشید و تنها زمان گاز گرفتن عروس هلندی نسبت به آن بی اعتنا باشید. بی اعتنایی شما به این حرکت عروس هلندی می تواند به آن بفهماند که این کار بدی است و نباید این کار را انجام دهد.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

Donya_tatoooo 1400-09-27

سلام خواهش میکنم یکی ب من بگه چیکار کنم عروس هلندیم چندروزه صداش ضعیف شد حالا اصلا صداش در نمیاد تورو خدا یکی بگه بخاطر چیه؟دامپزشک نداریم جایی ک زندگی میکنم داریم اما واس عروس هلندی ن

فاطمه واحدی 1400-10-23

سلام خسته نباشید من عروس هلندی ماده دارم یه جفت هم داره از کنار قفس دارم رد میشم بالشو باز کرده دهنشم باز کرده اینور اونور قفس میره دستی هستش تاحالا اینکار رو نکرده بود یهو اینجوری شد از بیرون قفس لبمو بردم جلوش تا بوسش بکنم محکم لبمو گاز گرفت الان کل لب من خون هست هیچ وقت همچین کاری نمیکرد چرا یهو اینجوری میکنه؟؟!!! لانه هم تازه براشون گرفتیم گذاشتیم هنوز جفتگیری نکردن به نظر شما چرا اینجوری میکنه لطفا زود پاسخ بدید