نحوه دستی کردن مرغ عشق

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

نحوه دستی کردن مرغ عشق

مرغ عشق یک پرنده خانگی عالی و درجه یک در بین ما ایرانیان است که یکی از دغدغه های فکری صاحبان آن دستی کردن و رام کردن مرغ عشق است که البته با خرید آن و آوردن به خانه به دلیل اینکه به مکان جدید هنوز عادت نکرده تا چند روز افسردهاست اما با توجه کردن به پرنده و صحبت کردن با آن و به صورت مرتب غذا دادن به آن باعث می شوید که از شما نترسد و به شما اعتماد کند و همین باعث می شود که به نوعی دستی شود، البته نگهداشتن و بزرگ کردن جوجه مرغ عشق باعث می شود که سریعتر به شما وابسته و دستی شود.

مرغ عشق یکی از پرندگان خانگی زیبا و عالی در ایران است که به عنوان بهترین پرنده خانگی خرید و فروش می شود. مرغ عشق در صورتی که به خوبی با صاحب خود عجین شود آنرا دیگر بعنوان عامل خطرناک و محرک خطرناک نمی شناسد وحتی پس از چند هفته غذا دادن به آن و توجه کردن به مرغ عشق به راحتی دستی و رام شده و حتی روی دست شما قرار می گیرد. در واقع بهترین حالت برای دستی کردن مرغ عشق از بدو تولد آن است که با جدا کردن جوجه مرغ عشق و نگهداری آن و غذا دادن به آنها به صورت کامل به شما وابسته می شود هر چند که کار سختی است. البته مرغ عشق بالغ هم در زمانی که بفهمد شما به آن توجه کافی می کنید و به صورت مرتب به آن آب و دان می دهید به شما وابسته می شود وحتی پس از چند هفته روی دست شما می آید و با در آوردن برخی از صداها از خود باعث می شود به آن صدا عکس العمل نشان دهد.

فروش جوجه مرغ عشق

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

وقت کافی برای مرغ عشق بگذارید

قبل از خرید مرغ عشق این را باید بدانید که این پرنده نیاز به توجه کافی دارد و حتی تا دو هفته اول با خرید آن و آوردن به مکان جدید دچار افسردگی و استرس می شود و اگر شما به خوبی به آن توجه نکنید تا آخر عمر ساکت می ماند. بنابراین حتما در صورتی که وقت کافی برای نگهداری از پرنده دارید و می توانید روزانه به صورت مرتب به آن آب و دان بدهید در غیر این صورت خودتان را اذیت نکنید و همچنین باعث اذیت شدن این پرنده زیبا نشوید.

انواع روش های دست آموز کردن مرغ عشق

بهترین روش برای دستی کردن و رام کردن مرغ عشق نگهداری جوجه آن از بدو تولد است که البته سخت است و حتما باید با نحوه سرلاک دادن به جوجه مرغ عشق کاملا آشنایی داشته باشید. یک جوجه مرغ عشق زمانی که از بدو تولد تا رسیدن به سن بلوغ با شما باشد قطعا خیلی راحت به شما وابسته می شود و همین باعث می شود به راحتی رام و دستی شود.

نحوه دستی کردن مرغ عشق به روش پرورش جوجه

به طور کلی جوجه پرنده به دو صورت  آلتریشیال و پروکوشیال هستند که جوجه مرغ عشق و گنجشک به صورت آلتریشیال است یعنی تا چند وقت چشمان جوجه بسته و بدن آن بدون پر است در صورتی جه جوجه مرغ یا قرقاول در همان بدون تولد دارای چشمان باز با وجود پر است که به آنها پروکوشیال گفته می شود.

شما می توانید با خرید جوجه مرغ عشق یا حتی تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی باعث بدنیا آمدن جوجه مرغ شوید و سپس با نگهداری خوب از آن و سرلاک دادن به جوجه مرغ عشق باعث بزرگ شدن و رشد آن شوید. قطعا یک جوجه مرغ عشق که ازبدو تولد که توسط شما بزرگ شده باشد به راحتی رام و دستی می شود.

دستی کردن مرغ عشق با حذف محرک خطرناک

مرغ عشق یک پرنده حساس است که خیلی سریع می ترسد از این رو با توجه کردن و صحبت کردن با آن و مرتب دادن غذای آن می توانید باعث احساس آرامش آن شوید. پس از چند هفته که شما به خوبی به مرغ عشق توجه می کنید و به آن آب و دان می دهید کم کم متوجه خواهید شد که حتی با گذاشتن دست خود روی قفس هیچ مشکلی نخواهد داشت.

دقت کنید که در صورتی که حیوانات خانگی دیگر در خانه دارید بهتر است آنها را از مرغ عشق دور کنیدو باعث کاهش میزان استرس مرغ عشق شوید. این پرنده را بیشتر در کنار پنجره می گذارند که بهتر است فاصله آن با شما طورری باشد که با چشم بصورت مستقیم آنرا نگاه کنید و باعث ارتباط بین شما و مرغ عشق و وابستگی بین شما گردد.

نحوه رام کردن مرغ عشق با چیدن پر بال پرنده

یکی دیگر از روش هایی که برخی از پرورش دهندگان مرغ عشق انجام می دهند چیدن شاه پرهای بال مرغ عشق است که پس از چند هفته مجدد رشد می کند و با چیدن مجدد آن مانع از فرار کردن مرغ عشق و پرواز آن خواهید شد. دقت کنید که در هنگام چیدن پر بال پرنده موجب آسیب زدن به این پرنده خانگی نشوید.

البته بغیر از چیدن شاه پر بال مرغ عشق شما می توانید با گرسنه نگهداشتن پرنده باعث شوید که به سمت شما بیاید و به نوعی باعث شوید که کم کم برای غذا خوردن به شما نزدیک شود.

هر پرنده ای برای تامین میزان مواد معدنی،ویتامین، پروتئین بدن خود نیاز به خوردن مواد غذایی دارد از این رو با گرسنه نگهداشتن آن کاری می کنید که به سمت شما بیاید نگران نباشید این یک روش خوب و عالی است.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است