با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید

قطعا به دلیل خواص تخم بلدرچین پرورش این پرنده به تعداد زیاد در کل جهان انجام می شود به خصوص اینکه این پرنده بدنی مقاوم دارد و به خاطر استفاده نکردن از داروهای آنتی بیوتیک در پرورش بلدرچین از گوشت و تخم آن استفاده می شود که سود بالایی دارد و دلیل آن خواص بالا و همچنین ارگانیک بودن گوشت بلدرچین است.

بلدرچین پرنده ای از راسته ماکیان سانان است که در انواع نژآدهای مختلف در جهان موجود است و بیشتر در اروپا، آفریقای شمالی و قسمت هایی از جنوب ایالات متحده آمریکا این پرنده پرورش داده می شود. در واقع از خصوصیات بارز پرورش بلدرچین کاهش ابتلا این پرنده به انواع بیماری ها نسبت به مرغ زنده است و همچنین به دلیل عدم استفاده از داروهای آنتی بیوتیک عملا گوشت بلدرچین و همچنین تخم بلدرچین کاملا ارگانیک و سالم است و یک ماده غذایی پر ارزش محسوب می شود. جالب است بدانید که با افزایش سن و رسیدن به سن بالای 40 سال عملا جذب انواع ویتامین و مواد معدنی بسیار کم می شود که با مصرف تخم بلدرچین می توانید باعث جذب مواد معدنی و ویتامین های بدن و جلوگیری از پیر زودرس و ابتلا به سرطان شوید. با وجود اینکه تخم بلدرچین نسبت به تخم اردک و تخم مرغ خیلی کوچک است اما زرده آن بیشتر است و ۵ برابر فسفر، ۷ برابر آهن، ۶ برابر ویتامین B12 و ۱۵ برابر ویتامین  B2 نسبت به تخم مرغ خاصیت دارد و خوردن تخم بلدرچین باعث تقویت حافظه می شود.

فروش پرنده زینتی و خانگی

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

 

سود پرورش بلدرچین

شاید در نگاه اول با دیدن تخم بلدرچین در فروشگاه های زنجیره ای فکر کنید که تنها یک نوع بلدرچین در جهان وجود دارد اما باید به شما بگوییم که انواع نژاد بلدرچین در جهان وجود دارد که معروف ترین و  بهترین آنها برای پرورش نژاد ژاپنی است که در ایران آنرا پرورش می دهند.

در واقع سود پرورش بلدرچین بیشتر از فروش تخم بلدرچین به دلیل وجود انواع ویتامین ، مواد معدنی و خواص دارویی زیاد است و حتی به دلیل عدم استفاده از انواع داروهای آنتی بیوتیک از گوشت بلدرچین به عنوان یک گوشت سالم و ارگانیک استفاده می شود که با مطالعه خواص گوشت بلدرچین قطعا به خوردن آن روی خواهید آورد.

خواص تخم بلدرچین

  • مصرف تخم بلدرچین باعث ایجاد متابولسیم بهینه در بدن می شود که به نوعی بهترین پروتئین و چربی را به همراه دارد.
  • مصرف تخم مبلدرچین باعث افزایش هوش جنین در زمان بارداری می شود.
  • مصرف تخم بلدرچین باعث افزایش اشتهای اطفال و کودکان می شود.
  • به نوعی باعث بهبود سیکل خواب شما می شود.
  • افزایش مقاومت کلی بدن به همراه دارد.
  • بهترین درمان برای بیماری تشنج محسوب می شود و مصرف تخم بلدرچین باعث تنظیم سیستم عصبی، قلبی و گوارشی هر فرد می شود.
  • مصرف آن برای افراد بزرگسال باعث استحکام عضلات و استخوان های شخص می شود.
  • بهبود میل و توان جنسی در افراد
  • هیچ گونه حساسیتی برای افراد به همراه ندارد.

خواص دارویی تخم بلدرچین

  • بهترین درمان برای بیماری های کبدی، کلیوی، کم خونی،آسم، سل، ناتوانی جنسی، استرس و حتی بازسازی بدن پس از جراحی و زایمان محسوب می شود.
  • مصرف آن توسط مادران شیرده باعث نظم بخشیدن به سیستم عصبی، قلبی و گوارشی بدن و افزایش تولید شیر مادر می شود.
  • به دلیل حجم کم و همچنین میزان بالای پروتئین در تخم بلدرچین مصرف آن برای ورزشکاران به خصوص بدنسازان توصیه می شود.
  • ماسک سفیده تخم بلدرچین همراه با عسل باعث طراوت و شادابی و همچنین رفع چین و چروک و لکه های پوست خواهد شد.

فواید مصرف تخم بلدرچین برای افراد

۱. تقویت بینایی

به دلیل وجود ویتامین آ در تخم بلدرچین مصرف آن می تواند برای سلامتی چشم و حتی باعث کاهش تباهی لکه ی زرد چشم (شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن) و همچنین باعث پیشگیری از آب مروارید شود.

۲. تنظیم سطح کلسترول

در تخم بلدرچین اسیدهای چرب مفید زیادی وجود دارد که این دسته از چربی ها برای بدن و سلامت قلب مفید است و به نوعی بیش از 60 درصد چربی داخل تخم بلدرچین کلسترول خوب است هر چند کسانی که مشکل کلسترول دارند بهتر است از مصرف تخم بلدرچین اجتناب کنند زیرا هر وعده از تخم بلدرچین در حدود ۱٫۶ گرم چربی‌های اشباع‌شده دارد.

۳. تحریک رشد

تخم بلدرچین سرشار از پروتئین است که به تشکیل و ترمیم سلول ها، بافت ها و حتی عضلات و استخوان های بدن کمک می کند.

۴. کاهش فشار خون

به دلیل وجود پتاسیم در تخم بلدرچین عملا مصرف آن می تواند باعث کاهش فشار خون شود، در واقع پتاسیم یک ماده معدنی است که توانایی اتساع عروق و دور کردن فشار و تنش از سرخ رگ ها و عروق خونی را به همراه دارد.

۵. پاک‌سازی بدن

مصرف تخم بلدرچین می توان به منظور سم زدایی بدن و همچنین کاهش اندازه سنگ کلیه و سنگ مثانه به افراد انجام شود.

۶. پیشگیری از بیماری‌های مزمن

به دلیل وجود انواع ویتامین C و A داخل تخم بلدرچین عملا مصرف تخم بلدرچین باعث آزادسازی رادیکال ها و حفظ سلامت بدن شما می شود.

۷. درمان حساسیت

اگر به انواع حساسیت فصلی و... دچار هستید عملا مصرف تخم بلدرچین می تواند به درمان این حساسیت ها کمک کند و دلیل اصلی آن وجود پروتئینی به نام اووموکوئید است که به مانند یک ماده ضد حساسیت طبیعی در بدن عمل می کند.

۸. افزایش سوخت‌وساز

ویتامین B داخل تخم بلدرچین باعث می شود که سوخت و ساز بدن افزایش یابد.

۹. افزایش سطح انرژی

به دلیل اینکه داخل تخم بلدرچین انواع ویتامین، مواد معدنی وجود دارد و مقدار 6 گرم پروتئین در هر وعده غذایی دارد همین باعث می شود که تخم بلدرچین یک وعده صبحانه خوب و سالم محسوب شود.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است