با خواص و مضرات سیرابی در دوران بارداری

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

با خواص و مضرات سیرابی در دوران بارداری

با وجود اینکه دوران بارداری یکی از بهترین دوران برای هر خانواده است که پس از 9 ماه با به دنیا آمدن بچه همراه است اما ویار بارداری هر زنی را کلافه می کند به خصوص اینکه در هفته هشتم تا شانزدهم بیشتر می شود بنابراین شما می توانید با خوردن زنجبیل و سیرابی باعث کاهش ویار بارداری شوید.

زنان باردار علاوه بر اینکه باید مراقبت سلامتی خود و جنین باشند باید انواع غذاهای مقوی را به اندازه  و به صورت استاندار بخورند چون کاهش مواد معدنی، ویتامین و پروتئین باعث ضعیف شدن جنین و از آن طرف خوردن بیش از حد مواد غذایی پروتئین دار، کالری می تواند باعث چاقی مفرط در دوران بارداری و به موجب آن باعث زایمان سخت شود. سیرابی یکی از انواع غذاهای بد بو و چندش آور است که بر خلاف بوی آن سرشار از پروتئین، کالری، مواد معدنی و ویتامین است که مصرف آن برای رشد کودکان، درمان بیماری های عصبی، تقویت اسپرم و حتی کاهش ویار بارداری توصیه می شود. در واقع از هفته هشتم تا شانزدهم ویار بارداری ادامه دارد و شدت و کاهش آن به نوع جنسیت جنین هیچ ربطی ندارد از این رو شما می توانید با خوردن زنجبیل یا سیرابی باعث کاهش ویار بارداری شوید. ویار بارداری در پایان هفته شانزدهم تمام می شود اما برای برخی از زنان ادامه خواهد داشت که با مراجعه به پزشک و تجویز داروهای شیمیای حاوی ویتامین ب باعث کاهش ویار خواهند شد و به خاطر وجود انواع ویتامین گروه B در سیرابی از این جهت یکی از مواد غذایی برای کاهش ویار بارداری محسوب می شود.

سیرابی چیست؟

به لایه داخلی معده گاو و گوسفند سیرابی گفته می شود که در هنگام ذبح گاو و گوسفند و سلاخی آن باید حتما محتویات داخل سیرابی دور ریخته و شسته شود. به دلیل اینکه سیرابی بوی بدی دارد از این رو برای از بین بردن بوی سیرابی باید در هنگام شستن سیرابی از قرص آسپرین، جوش شیرین یا آب جوش استفاده کنید.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

خرید سیرابی تازه گوسفند زنده

برای خرید یک سیرابی تمیز و تازه کافیه گوسفند زنده را از دامدار بخرید که برای اینکار کافیه روی عکس زیر کلیک کنید.

خواص سیرابی

پروتئین زیاد، وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی و همچنین کلسترول پایین نسبت به کله پاچه از جمله خواص سیرابی محسوب می شود که مصرف آن برای رشد کودکان، تقویت حافظه، درمان بیماری های عصبی و تقویت اسپرم مفید است که با توجه به خواص سیرابی مصرف 3 الی 4 بار آن در یک ماه توصیه می شود.

  1. درمان کم خونی
  2. مفید در رشد و تقویت کودکان
  3. تقویت و کمک به تولید اسپرم سالم
  4. بهترین برای تقویت معده و روده
  5. کمک در درمان بیماری های عصبی و افسردگی
  6. مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS
  7. درمان زخم معده و اثنی عشر
  8. تقویت و درمان ریزش مو
  9. تقویت سیستم ایمنی بدن
  10. ضد سرطان

ویار حاملگی چیست و به چه علت است

در واقع زمان بارداری یکی از مراحل خوش هر خانواده است که پس از 9 ماه با بدنیا آمدن نوزاد همراه است اما از هفته  هشتم تا شانزدهم ویار بارداری شروع می شود که در این زمان ممکن است زنان باردار هوس خوردن یک غذا، میوه بکنند یا از خوردن برخی از غذاها متنفر شوند و عمده ترین مشکل ویار حاملگی حالت تهوع آن است که در صورت تشدید بیماری پزشک داروهای شیمیایی حاوی ویتامین ب را تجویز می کند که سیرابی یکی از مواد غذایی که داخل آن انواع ویتامین گروه ب قرار دارد و خوردن آن می تواند باعث کاهش ویار بارداری شود.

فواید مصرف سیرابی در دوران بارداری

سلامتی مادر و جنین

به دلیل وجود انواع مواد مغذی داخل سیرابی، جزو مواد غذایی خوب و عالی است که برای سلامتی بدن مادر و جنین مفید است.

کاهش تهوع و ویار

در سیرابی انواع ویتامین A و ویتامین B وجود دارد که به خاطر ویتامین ب خوردن سیرابی برای زنان باردار باعث کاش ویار و تهوع آنها خواهد شد.

زیبایی جنین

یکی از باورهایی که در بین مردم وجود دارد این است که با مصرف سیرابی قبل و در طول بارداری، باعث افزایش زیبایی جنین خواهید شد.

سایر خواص سیرابی

  1. سلامت پوست و عملکرد بهینه مغز و تولید گلبول های قرمز خون
  2. درمان کم خونی
  3. تقویت بینایی
  4. تقویت و بلندی قد مو
  5. پیشگیری از سرطان ها
  6. تقویت معده و روده
  7. درمان زخم معده و اثنی عشر
  8. تقویت سیستم ایمنی بدن
  9. سرشار از زینک
  10. حاوی کلسیم، آهن و فسفر

مضرات مصرف سیرابی در بارداری

  1. به دلیل اینکه مقدار زیادی نمک در هنگام پخت سیرابی استفاده می شود از این رو خوردن آن باعث افزایش فشار خون می شود.
  2. به خاطر بهداشتی نبودن سیرابی، خراب یا خوب شسته و تمیز نشدن آن می تواند باعث به خطر افتادن سلامتی جنین و مادر در طول دوران بارداری شود.
  3. سیرابی غذایی چرب است و باید در مصرف سیرابی احتیاط لازم را در نظر بگیرید.

شرایط مصرف سیرابی در بارداری

نکات مهم خرید سیرابی

  1. به خاطر اینکه دام های زنده در زمان زمستان و بهار علوفه خشک مصرف می کنند از این رو رنگ سیرابی تیره است.
  2. در فصول تابستان و پاییز به خاطر مصرف علوفه تازه توسط دام رنگ سیرابی سفید و روشن است.
  3. دقت داشته باشید که سیرابی را از فروشگاه های معتبر و به صورت بسته بندی شده و بهداشتی خریداری کنید.

نکات پخت سیرابی

  1. قبل از پخت سیرابی حتما از هر جهت آنرا بررسی کنید که بوی بد، تعفن و ماندگی ندهد.
  2. قبل از پخت و طبخ سیرابی به منظور از بین بردن بوی سیرابی باید آنرا به صورت کامل شسته و تمام زواید اطراف آنرا دور بیندازید.
  3. دقت داشته باشید که مدت زمان پخت سیرابی نزدیک به 12 ساعت است.

میزان مصرف سیرابی در بارداری

سیرابی جزو مواد غذایی چندش آور و بد بو در ایران است که برخلاف بو و ظاهرش دارای خواص زیادی دارد و شامل پروتئین، کالری زیاد و انواع مواد معدنی، ویتامین و کلسترول کم نسبت به کله پاچه است که توصیه می شود در ماه، سه الی چهار بار این غذا مصرف شود و از خوردن بیش از حد سیرابی به خصوص در دوران بارداری اجتناب کنید تا از خطرات احتمالی آن اجتناب شود.

روش مصرف سیرابی برای زن باردار

سیرابی همراه با آب لیمو و نمک را بخورید چون به شدت خوشمزه می شود و شما می توانید در ساده ترین دستور پخت برای سیرابی، آنرا به همراه پیاز خام به صورت سوپ درست کنید.

موارد منع مصرف سیرابی در بارداری

زنان بارداری که فشار خون دارند یا به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند از مصرف این غذای چرب پرهیز کنند.

فشار خونی ها

به خاطر اینکه برای افزایش طعم سیرابی مقدار زیادی نمک در آن ریخته می شود از این رو مصرف سیرابی برای افرادی که مبتلا به فشار خون هستند به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بیماران قلبی

با وجود اینکه مقدار درصد کلسترول سیرابی کمتر از کله پاچه است اما کسانی که سطح کلسترول خون بالایی دارند و افرادی که دچار بیماری قلبی هستند از خوردن سیرابی باید پرهیز کنند چون کلسترول موجود در خون عملا باعث مسدود شدن رگ ها، عروق بدن و افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را بالا می برد از این رو از مصرف بیش از حد سیرابی امتناع کنید.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

☎️ زنگ بزن ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲

نظری برای این مقاله ثبت نشده است