میزان سود پرورش بلدرچین

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

میزان سود پرورش بلدرچین

یکی از بهترین مشاغل که سود بالایی به همراه دارد و همیشه تقاضای خرید آن بالاست پرورش بلدرچین است، این پرنده ریز جثه را می توان پرورش داد و از فروش تخم یا گوشت بلدرچین سود بالایی به دست آورد، عمده دلیل افزایش سود پرورش بلدرچین بلوغ زودرس، کاهش طول دوره جوجه کشی بلدرچین و همچنین خواص بالای تخم و گوشت بلدرچین است.

بلدرچین جزو راسته ماکیان است که جثه ای کوچکتر نسبت به کبک دارد و یکی از فواید و خصوصیات بارز پرورش بلدرچین بلوغ زود رس آنهاست که در سن 40 الی 50 روز قادر به تخمگذاری و جفت گیری هستند. یکی از فواید پرورش بلدرچین کاهش ابتلا به انواع بیماری های طیور است و به دلیل عدم استفاده از هورمون رشد و داروهای آنتی بیوتیک در پرورش این پرندگان گوشت بلدرچین خواص زیادی دارد که باعث می شود شما با فروش بلدرچین به کشتارگاه ها سود بالایی به دست آورید. انواع نژاد بلدرچین در دنیا وجود دارد که به صورت کلی به سه دسته وحشی، اهلی و تخمگذار تقسیم می شوند که معمولا در ایران بلدرچین ژاپنی یا نژاد معمولی پرورش داده می شود. اگر قصد ورود به شغل پرورش بلدرچین دارید قطعا باید بتوانید سن و جنسیت بلدرچین را تشخیص دهید چون با شناخت بلدرچین در فصل جفت گیری باید به ازای هر سه بلدرچین ماده یک بلدرچین نر نگهداری کنید و مابقی را به کشتارگاه بفرستید.

فروش بلدرچین و سایر پرندگان

برای خرید هر نوع پرنده اعم از بلدرچین، عروس هلندی، قناری، مرغ عشق و ... کافیه روی عکس زیر کلیک کنید.

خواص تخم بلدرچین

تخم بلدرچین با اینکه خیلی کوچک است اما خواص زیادی در آن وجود دارد که می تواند به انواع مواد معدنی چون فسفر، روی، آهن و حتی ویتامین های ب 12 و ب 6 اشاره کرد که خیلی بیشتر از مقدار مواد معدنی و ویتامین تخم مرغ دارد.

  1. افزایش اشتهای کودکان
  2. افزایش هوش جنین به هنگام مصرف تخم بلدرچین در زمان بارداری
  3. افزایش توان جنسی و بهبود سیستم قوای بدن
  4. کاهش فشار خون
  5. پاکسازی روده
  6. تقویت بینایی و تنظیم سطح کلسترول بدن
  7. افزایش سوخت و ساز و سطح انرژی بدن با مصرف تخم بلدرچین

با خواص تخم بلدرچین آشنا شوید

خواص گوشت بلدرچین

به دلیل عدم استفاده از انواع هورمون رشد و داروهای آنتی بیوتیک در پرورش بلدرچین گوشت این پرنده خواص زیادی دارد و کاملا خوشمزه است و دارای درصد بالایی پروتئین، کالری و همچنین کاهش مقدارچربی  است.

  1. مصرف گوشت بلدرچین برای ورزشکاران خوب است چون یک ماده غذایی عضله ساز است.
  2. درمان افسردگی
  3. افزایش مقاومت بدن به خاطر وجود انواع ویتامین های A و E داخل گوشت بلدرچین
  4. تقویت استخوان های بدن

خواص و مضرات گوشت بلدرچین برای افراد بزرگسال و کودکان

شرایط لازم برای پرورش بلدرچین

  1. دانش بالا در زمینه نحوه تغذیه و غذای بلدرچین
  2. شناخت انواع بیماری های بلدرچین شامل بیماری مارک، نیوکاسل، آبله، آنفولانزا
  3. شناخت انواع نژاد بلدرچین در دنیا و خصوصیات ظاهری و ویژگی های آن
  4. محل نگهداری حتما باید به دور از محل زندگی افراد باشد چون بوی مدفوع بلدرچین حاوی برای سلامت افراد مضر است.
  5. تعیین هدف خود از پرورش بلدرچین، اینکه  قصد پرورش بلدرچین گوشتی دارید یا تخمگذار
  6. خرید بهترین نژاد بلدرچین تخمگذار و گوشتی
  7. نحوه تشخیص سن و جنسیت بلدرچین
  8. خرید قفس های مکانیزه به منظور پرورش بلدرچین تخمگذار

سود حاصل از پرورش بلدرچین

با توجه به خواص تخم و گوشت بلدرچین که سرشار از انواع ویتامین، مواد معدنی و درصد بالای پروتئین، کالری و همچنین میزان درصد پایین گوشت بلدرچین امروزه تقاضای خرید تخم و گوشت بلدرچین بالاست از این رو شما با نگهداری و پرورش این پرنده می توانید سود بالایی به دست آورید.

پرورش کبک بهتر است یا بلدرچین

قطعا نوع پرورش هر کدام از این  پرندگان متفاومت است و خصوصیات ظاهری و تولید مثل آنها نیز متفاوت است از این رو نمی توان اطلاع دقیقی از سود حاصل پرورش کبک یا بلدرچین دارد و برتری هر کدام نسبت به دیگری را در نظر گرفت.

قطعا گوشت کبک خواص بیشتری از گوشت بلدرچین دارد از این رو تقاضای خرید گوشت کبک بیشتر از بلدرچین است اما به غیر از آن می توان به بلوغ زودرس بلدرچین اشاره کرد که در 40 الی 50 روزگی قادر به تخمگذاری و جفت گیری هستند در صورتی که کبک در سن 7 ماهگی به بلوغ می رسد از این رو شما با پرورش بلدرچین می توانید خیلی سریع به سود بالا دست پیدا کنید هر چند که سوددهی کبک در طولانی مدت نسبت به بلدرچین بیشتر است.

ویژگی های بلدرچین نسبت به سایر طیور و پرندگان

  1. بلوغ زودرس
  2. کاهش ابتلا به انواع بیماری های طیور
  3. خواص بالا در تخم و گوشت بلدرچین
  4. کاهش دوره جوجه کشی بلدرچین
  5. حجم و فضای کمی برای نگهداری بلدرچین نیاز است.
  6. سرمایه گذاری کمتری نسبت به کبک و به خصوص مرغ زنده نیاز دارد.

برآورد هزینه پرورش بلدرچین

اولین مرحله برای پرورش بلدرچین محل و نگهداری آنهاست که شما به راحتی برای تعداد کم می توانید آنها را داخل زیرزمین منزلتان، انباری روی پشت بام یا هر مکان سر پوشیده دیگری قرار دهید. البته چنانچه قصد پرورش بلدرچین به تعداد زیاد دارید حتما باید از یک سوله یا مینی سوله استفاده کنید که بهتر است در بافت روستایی شهرتان باشد که باعث کاهش هزینه پرداخت اجاره و رهن مکان می شود.

در مرحله دوم باید تجهیزات لازم را برای پرورش این پرنده فراهم کنید و چنانچه قصد پرورش بلدرچین تخمگذار دارد به منظور افزایش تولید تخم بلدرچین بهتر است از قفس های مکانیزه استفاده کنید که باعث عدم دردسر برای شما هنگام چیدن تخم بلدرچین می شود. به واقع شما قابلیت نگهداری هر 1000 بلدرچین در فضای 25 متری را دارید.

مهمترین عاملی که در خرید قفس باید به آن توجه داشته باشید جنس قفس می باشد ; جنس قفس ها باید از ورق و مفتول های گالوانیزه گرم کششی و ضد زنگ باشند، قفس هایی با جنس آهن و مسوار به راحتی زنگ زده و علاوه بر پوسیدگی، بیماری های زیادی را برای بلدرچین ها ایجاد می کنند.

 استاندارد لازم برای قفس بلدرچین

اگر می خواهید تعداد زیاد بلدرچین را پرورش دهید بهتر است از قفس های مکانیزه و چند طبقه استفاده کنید که به عنوان مثال در یک قفس پنج طبقه قابلیت نگهداری 164 عدد بلدرچین را دارید.

حتما برای خرید قفس بلدرچین به کارخانه هایی مراجعه کنید که تبدیل به برند شده باشند در غیر اینصورت شک نکنید که کارگاههای زیر زمینی قفس سازی در صنعت بلدرچین به منظور افزایش سود خالصی خود کیفیت جنس قفس ها را کم می کنن که همین باعث می شود تنها یک دوره قابلیت استفاده از قفس های مکانیزه بلدرچین را داشته باشید و در طولانی مدت باز هم باید هزینه خرید قفس بلدرچین را پرداخت کنید.

 قیمت تجهیزات پرورش بلدرچین

در ابتدای کار باید هدف خود از پرورش بلدرچین را تعیین کنید که اگر قصد پرورش بلدرچین تخمگذار دارید قطعا با خرید قفس چند طبقه و مکانیزه کردن قفس ها قادر خواهید بود میزان تولید تخم بلدرچین را بالا ببرید و از فروش آن سود خوبی به دست آورید.

قیمت بلدرچین

برای خرید بلدرچین اولین نکته این است که حتما به خوبی سن و جنسیت بلدرچین را تشخیص دهید و  این نکته را دقت داشته باشید که قیمت جوجه بلدرچین نسبت به قیمت بلدرچین بالغ کمتر است.

شما علاوه بر پرورش بلدرچین تخمگذار و گوشتی که می توانید از فروش تخم و گوشت بلدرچین سود کنید می توانید به جوجه کشی بلدرچین روی بیاورید که با طی کردن دوره جوجه کشی و به دنیا آمدن جوجه بلدرچین قادر هستید آنرا در سن پایین بفروشید و یا اینکه آنها را با  غذای خوب بزرگ کنید تا به سن بلوغ برسند و سپس در سایتهای فروش بلدرچین چون سایت آگهی محور دامداری آگهی فروش بلدرچین را ثبت کنید.

جمع بندی و سود خالص حاصل از پرورش 2000 قطعه بلدرچین

هزینه مکان + خرید تجهیزات + خرید بلدرچین بالغ : حدود 45 میلیون تومان

هزینه تولید تخم اعم از آب و دان و… : به صورت تقریبی ماهیانه 15.840.000 هزار تومان که البته قیمت ها تغییر می کند.

سود حاصل از فروش تخم ها : ماهیانه 21 میلیون و 600 هزار تومان

سود پرورش بلدرچین بصورت خالص : ماهیانه 5 میلیون و 760 هزار تومان

توجه کنید که تمام قیمت های این بخش تقریبی است و آمار دقیقی از سود خالص بابت پرورش بلدرچین نمی توان گفت چون هر روز قیمت ها بالا و پایین می شود.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است