بهترین نژاد مرغ های گوشتی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

بهترین نژاد مرغ های گوشتی

اگر قصد خرید بهترین مرغ گوشتی را دارید بهتر است ابتدا با انواع نژاد مرغ گوشتی چون راک، راس، برهما، نیوهمشایر و... آشنا باشید و بر طبق خصوصیات و ویژگی هایی که دارند بهترین نژاد مرغ را انتخاب کنید، البته این نکته را فراموش نکنید که انتخاب نژاد تنها یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت شماست و باید حتما تغذیه مناسب مرغ را در دستور کار خود قرار دهید.

مرغ زنده جزو ماکیان سانان است که با پرورش آن می توانید از تخم و گوشت آن بهره مند شوید البته در این بین برخی از نژادهای مرغ در دنیا بیشتر به جهت افزایش تولید تخم و فروش آن پرورش داده می شوند که در شامل انواع نژاد مرغ لگهومن و مرندی و... هستند و از آن طرف برخی از نژادهای مرغ و خروس تنها به جهت پرورش در مرغداری به منظور افزایش وزن و تولید گوشت انجام می شوند که می توان به انواع نژاد مرغ کوشین، برهما، راک، کورنیش، راس، فاورولس اشاره کرد. شما حتی با خرید مرغ محلی و معمولی می توانید با تغذیه مناسب به آنها باعث افزایش وزن مرغ زنده شوید اما به دلیل افزایش رشد در بین مرغ و خروس گوشتی به واقع پرورش آنها برای مرغداری گوشتی مناسب است. توجه داشته باشید که تنها انتخاب نژاد یکی از فاکتورهای مهم برای تاسیس مرغداری گوشتی است و در کنار انتخاب نژاد باید حتما تغذیه مناسب را برای مرغ گوشتی در نظر بگیرید تا در پایان دو الی سه ماه به بیشترین وزن رسیده و آنها را روانه کشتارگاه کنید.

پرورش مرغ تخمگذار بهتر است یا گوشتی

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم از پرورش مرغ زنده می توان به تولید تخم و گوشت رسید که در واقع اگر به دنبال سوددهی در کوتاهترین زمان ممکن هستید قطعا پرورش مرغ تخمگذار سود بالاتری دارد و شما با پرورش مرغ گوشتی در عرض سه الی چهار ماه می توانید به سوددهی برسید.

فروش مرغ تخمگذار

برای خرید هر نژادی از مرغ زنده کافیه روی عکس زیر کلیک کنید.

معرفی نژاد های مرغ گوشتی

اگر قصد تاسیس مرغداری گوشتی دارید بهتر است آشنایی کامل با انواع نژاد مرغ گوشتی داشته باشید و با توجه به خصوصیات و ویژگی های هر کدام از نژاد مرغ های گوشتی بهترین نژاد را انتخاب کنید تا در پایان دوره سه الی چهار ماه با تغذیه مناسب باعث افزایش وزن مرغ گوشتی شده و آنها را روانه بازار و کشتارگاه کنید تا به سوددهی برسید.

دقت داشته باشید که انتخاب نژاد تنها بخشی از موفقیت شما در تاسیس مرغداری گوشتی است و حتما باید تغذیه مناسب برای مرغ های گوشتی را در دستور کار خود قرار دهید.

مرغ نژاد پلیموث راک

مرغ راک جزو دسته مرغهایی است که توانایی بالایی در تخمگذار و همچنین افزایش وزن دارد. این نژاد با رسیدن به سن بلوغ به وزن حدودا 3 الی 4 کیلوگرم می رسد و در سال توانایی تولید 200 عدد تخم دارد که از این جهت آنرا جزو دسته پرنده گان دو منظوره می نامند. البته هویت و زادگاه اصلی مرغ راک به صورت دقیق مشخص نیست اما تحقیقات نشان می دهد که از ترکیب دو نژاد دومینیکو و کوشین سیاه به دست آمده اند.

مرغ گوشتی کورنیش

مرغ انگلیسی کورنیش جزو آن دسته از مرغ های گوشتی است که وزن گیری خوبی دارد و در کنار آن قد بلند، رنگ های سفید، سیاه و قرمز جزو خصوصیات ظاهری آن است که از ترکیب نژادهای سل، مالای و خروس جنگی انگلیسی و هندی به دست آمده اند.

مرغ نژاد کوشین

اگر به دنبال خرید مرغ چینی هستی یکی از بهترین نژاد مرغ های گوشتی دنیا را نژاد کوشین شامل می شود که به مرغ شانگهای نیز شهرت دارد و وزن سنگینی دارد. از خصوصیات ظاهری این نژاد می توان به دم کوتاه،وجود پر در ساق پاهای خود اشاره کرد. وزن مرغ کوشین بین 4 الی 5 کیلوگرم می رسد و سالانه 120 عدد تخم می گذارند و بیشتر به منظور پرورش مرغ گوشتی از این نژاد استفاده می کنند.

هر مرغداری می تواند با خرید مرغ کوشین و دادن غذا و نگهداری به موقع از آنها به بیشترین وزن  در پایان دوره برسد و با سود بالا آنرا روانه بازار و کشتارگاه کند.

مرغ گوشتی نژاد  راس

یکی از بهترین نژاد مرغ های گوشتی که بیشتر در مرغداری صنعتی استفاده می شود نژاد راس است که یک نژاد هیبریدی است که دوره زمانی 45 روزه می تواند به وزن چند کیلوگرم برسد و سپس روانه کشتارگاه شود. البته در این بین عامل اصلی رشد سریع مرغ راس به تغذیه صحیح و استفاده از جیره غذایی مقوی و استاندارد آن بر می گردد که باید به دستور کارشناس جیره نویسی تهیه شود.

مرغ نژاد برهما

یکی دیگر از مرغ های دو منظور نژاد برهما است که می تواند تا وزن 4 الی 5 کیلوگرم برسد و از میزان تخمگذاری خوبی هم برخوردار است از این جهت آنرا مرغ دو منظوره تخمگذار و گوشتی می نامند. اجداد مرغ برهما به هند بر می گردد که تحمل بالایی در برابر سرما و شرایط آب و هوایی سخت دارند از این جهت پرورش مرغ گوشتی برهما در نقاط جغرافیایی سرد نیز انجام می شود و برای این آب و هوا بهترین انتخاب است.

مرغ نژاد فاورولس

مرغ فرانسوی فاورولس که جزو دسته پرندگان گوشتی و تخمی است که وزن آن به 4 الی 5 کیلوگرم می رسد و در سال بالغ بر 160 عدد تخم می گذارد، البته امروزه پرورش مرغ فاورولس بیشتر به عنوان مرغ های زینتی و نمایشی انجام می شود.

مرغ رود آیلند

مرغ آمریکایی نژاد رود آیلند که میانگین وزن آن به 3 الی 4 کیلوگرم و میزان تولید تخم آن به 180 عدد در طول سال می رسد که از نکات جالب آن رنگ قهوه ای تخم مرغ رود آیلند است. رنگ مرغ های رود آیلند در دو نوع سفید و قهوه ای تیره وجود دارد.

مرغ نیوهمشایر

مرغ نیوهمشایر جزو دسته مرغ های خوب گوشتی در دنیاست که وزن آن به 3 الی 4 کیلوگرم می رسد و در سال توانایی تولید 250 عدد تخم دارد که جزو مرغ های بومی آمریکاست و آنرا مرغ دو منظور می نامند یعنی جزو دسته بهترین نژاد مرغهای تخمگذار و گوشتی در دنیا شمرده می شود.

نژاد های معروف خروس گوشتی کدام ها هستند؟

به طور حتم اگر به دنبال خرید خروس گوشتی هستید تنها کافیست با انواع نژاد مرغ گوشتی آشنا باشید چون معمولا خروس آنها از وزن بالاتری نسبت به مرغ برخوردارند. بعنوان مثال مرغ کوشین به وزن 4 کیلوگرم می رسد در صورتی که خروس کوشین نیز به وزن 5 کیلوگرم می رسد.

چند نوع مرغ گوشتی وجود دارد؟

در دنیا انواع نژاد مرغ و خروس وجود دارد که برخی از آنها وزن بالایی به خود می گیرند اما برخی نیز وزن پایینی دارند اما تخمگذاری آنها بهتر است و برخی نیز وزن گیری بیشتی دارند.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است