نحوه رام کردن عروس هلندی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

نحوه رام کردن عروس هلندی

اگر می خواهید که عروس هلندی را اهلی و دستی کنید ابتدای کار باید ترس، استرس و بیقراری را از پرنده دور کنید و حتما با فراهم کردن قفس بزرگ، خرید اسباب بازی، گذاشتن زیرپایی داخل قفس باعث شاد شدن عروس هلندی شوید و در عین حال برای رام کردن عروس هلندی چندین روز دست خود را به مدت ده دقیقه کف قفس بگذارید و پس از عادت کرن عروس هلندی به دست شما فرمان"بپر بالا" را استفاده کنید.

عروس هلندی جزو بهترن پرندگان خانگی در دنیا محسوب می شود که ایرانیان نیز بعد از مرغ عشق به نگهداری از عروس هلندی خیلی علاقمند هستند به خصوص اینکه عروس هلندی قابلیت سخن گفتن دارد. عروس هلندی جزو دسته طوطیان است که باید حتما زمان کافی برای نگهداری از آن کنار بگذارید در غیر اینصورت از خرید عروس هلندی منصرف شوید. غذای عروس هلندی باید کاملا سرشار از انواع ویتامین ها و مواد مغذی باشد که یبشتر شامل دانه ها می باشد اما در کنار آن می توانید به پرنده انواع دانه، غلات، میوه و حتی سبزیحات دهید هر چند غذای جوجه عروس هلندی با عروس بالغ و حتی در زمان های مختلف فرق دارد، بعنوان مثال برای افزایش تولید مثل پرنده و افزایش تحریک عروس هلندی باید به آنها دانه ها و مواد غذایی گرم مانند شاهدانه ، تخم ارزن، آفتابگردان، کافشه و...بدهید. بنابراین شما باید علاوه بر داشتن وقت کافی برای نگهداری از عروس هلندی، باید اطلاعات کافی در مورد این پرنده داشته باشید و غذای عروس هلندی را با توجه به سن و شرایط به آنها بدهید. فرای همه این حرفها اگر دوست دارید که پرنده خود را اهلی کنید بهتر است این مقاله را تا آخر مطالعه کنید.

فروش عروس هلندی

برای خرید جوجه و پرنده بالغ عروس هلندی کافیه روی عکس زیر کلیک کنید.

نحوه رام کردن و اهلی کردن عروس هلندی

برای اینکه پرنده خود را دستی کنید و به آن بیاموزید که روی دست شما بپرد باید ابتدا ترس، استرس، بی قراری پرنده را کم کنید که برای اینکار حتما یکسری موارد را باید رعایت کنید. در واقع هنگام ورود به اتاق عروس هلندی به صورت ناگهانی به سمت قفس پرنده نروید و قبلش بهتر است آنرا صدا بزنید و سپس دستان خود را به پشت ببرید تا احساس امنیت کند. سکوت و آرامش در اطراف عروس هلندی باعث می شود که پرنده راحت باشد و آرامش داشته باشد.

وارد کردن دست خود داخل قفس عروس هلندی

پس از اینکه عروس هلندی با شما راحت بود هر روز با آن صحبت کنید و همچنین روزانه دست خود را وارد قفس پرنده کنید حتی اگر پرخاشگری و جیغ زدن عروس هلندی شروع شد نگران نباشید، بذارید به دست شما عادت کند، البته فراموش نکنید که دست خود را کف قفس بذارید.

پس از چند روز ابتدا درب و پنجره ها را ببنیدد و قفس را باز کنید و دست خود را داخل قفس ببرید تا پرنده احساس امنیت کند و روی دستان شما بیاید.

فرمان دادن به عروس هلندی برای اهلی کردن آن

یکی دیگر از روش های اهلی کردن و رام کردن پرنده، بکار بردن فرمان هاست، شما پس از برقراری ارتباط با عروس هلندی وقتشه که دست خود را نزدیک پرنده کنید و به آن بگویید " بپر بالا" دقت کنید که دست شما نزدیک باشد که پرنده به خوبی بالای دست شما بیاید و زمانی که به این حرکت عادت کرد شروع کنید و فرمان" پایین" را استفاده کنید تا پرنده پایین بیاید.

دستی کردن عروس هلندی با نوازش عروس هلندی

عروس هلندی زمانی که از شما نترس و احساس امنیت کنید شما به خوبی می توانید با انگشت دست خود روی قسمت های سر، پشت، بال های آن بکشید و به آن فرمان" بپر بالا" را بدهید تا روی دست شما بیاید.

تشویقی به عروس هلندی را فراموش نکنید

برای اینکه از طریق فرمان به پرنده بیاموزید که روی دست شما بپرد باید حتما باعث جلب توجه پرنده به خود شوید که برای اینکارا می توانید با انجام هر فرمانی به عروس هلندی تشویقی دهید. البته اگر شما به عروس هلندی با دست غذا بدهید کم کم به دست شما عادت می کند.

حرف زدن با عروس هلندی

یکی از نکات مهم که برای این پرنده خانگی باید استفاده کنید حرف زدن با پرنده است، عروس هلندی سخنگو است و شما می توانید چند کلمه به آن بیاموزید و در عین حال برای اینکه فرمان شما را اجرا کند با آن صحبت کنید و در کنار این مورد حتما نوازش عروس هلندی را فراموش نکنید.

شاد بودن عروس هلندی

عروس هلندی زمانی به شما گوش می دهد که داخل قفس خود راحت باشد و از شما نترسد و شما با انجام یک سری نکات باعث آرامش و شاد بودن پرنده شوید.

  1. خرید قفس با ابعاد بزرگ و گذاشتن چوبهای زیر پایی داخل قفس
  2. با گذاشتن اسباب بازی داخل قفس عروس هلندی باعث سرگرم کردن پرنده و افزایش هوش آن شوید.
  3. سلامت عروس هلندی را در نظر بگیرید و حتما به آن غذای مناسب دهید.
  4. شرایط خواب عروس هلندی را فراهم کنید چون این پرنده باید در طول شبانه 10 الی 12 ساعت بخوابد و همچنین در طول روز چرت بزند.
  5. نوازش کردن عروس هلندی
  6. بازی کردن با عروس هلندی
  7. آوردن جفت برای کوکاتیل
نظری برای این مقاله ثبت نشده است