درمان فوری اسهال عروس هلندی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

درمان فوری اسهال عروس هلندی

یکی از باهوش ترین طوطیان، عروس هلندی است که ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد از این رو می توانید آنرا بخرید تنها باید توجه داشته باشید غذا و وقت کافی برای آن بگذارید و از دادن غذاهای فاسد و آب کثیف به پرنده خودداری کنید چون دچار اسهال می شوند.

عروس هلندی، پرنده ای خانگی و کاملا محبوب در بین ایرانیان است از این جهت خرید و فروش عروس هلندی به وفور انجام می شود اما در هنگام خرید این پرنده اطلاعات کافی در مورد نوع غذا و حتی انواع بیماری های پرنده داشته باشید در غیر این صورت به مشکل می خورد. این پرنده زینتی و خانگی به مانند انسان ها و سایر حیوان ها نیاز به خوردن غذاهای خوب و با کیفیت دارد تا پروتئین، ویتامین ها و انواع مواد معدنی بدن آن تامین گردد و در صورت دادن آب کثیف یا سبزیجات ترشیده امکان اسهال عروس هلندی وجود دارد. سرماخوردگی شایع ترین نوع بیماری در بین عروس های هلندی است که یکی از شناخته ترین علائم آن اسهال است که با آبکی بودن مدفوع به طور کامل قابل تشخیص است. اسهال پرنده می تواند به دلایل مختلف رخ دهد و در این بین با کثیف شدن پرهای دور مقعد آن همراه شود از این رو باید نسبت به درمان سریع بیماری اقدام کنید.

انواع بیماری های رایج عروس هلندی

یکی از روش های تشخیص بیماری عروس هلندی بررس کردن نوع مدفوع آن است که به راحتی با شل بودن و آبکی بودن آن می توانید از اسهال پرنده مطلع شوید که خود آن می تواند عاملی اصلی بر بروز بیماری سرماخوردگی باشد. در این بین انواع بیماری های دیگر چون چاقی کوکاتیل، عفونت روده، آسم؛ پر کندن رواج دارد که در این بین مهمترین بیماری مربوط به اسهال عروس هلندی است.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

نحوه نگهداری عروس هلندی

غذا مهمترین کار است باید به هنگام نگهداری از پرنده انجام دهید و تنها شامل دانه ارزن نمی شود بلکه انواع میوه ها و سبزیجات می توانید به پرنده بدهید، هر چند که غذای عروس هلندی بالغ با غذای جوجه عروس هلندی کاملا متفاوت است. بغیر از غذا باید نکات بهداشتی را رعایت کنید.

  1. فراهم کردن شرایط خواب برای پرنده
  2. خرید قفس مناسب و بزرگ
  3. گذاشتن جا پای چوبی
  4. گذاشتن انواع اسباب بازی در قفس
  5. گذاشتن وقت کافی برای بازی کردن با عروس هلندی
  6. غذای مناسب و با کیفیت
  7. آب تمیز و حفظ نکات بهداشتی

علائم اسهال در عروس هلندی :

این بیماری کاملا جدی می تواند باعث به خطر افتادن جان پرنده شود بنابراین دمای محل نگهداری پرنده و قفس آن باید مناسب باشد و در عین حال هنگام حمام دادن عروس هلندی مواظب باشید که سرما نخورد چون با اسهال همراه خواهد بود.

  1. فضله آبکی
  2. کثیف بودن اطراف مخرج
  3. کم اشتهایی
  4. بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف.

علل بیماری:

  1. ترس
  2. هیجان
  3. جریانات متغییر هوا
  4. تغییرات شدید دما
  5. خوراک فاسد

بغیر از موارد بالا خوردن غذاهای فاسد شده، کثیف توسط پرنده به مانند دانه های کپک زده، آب کثیف و همچنین سبزیحات ترشیده و یا مرطوب می تواند باعث بیمار شدن عروس هلندی شود.

درمان فوری و خانگی :

بهترین و سریعترین راه حل برای درمان اسهال عروس هلندی استفاده از یک قطره روغن کرچک یا روغن زیتون است که با استفاده از قطره چکان باید به داخل دهان پرنده ریخته شود. پس از بهودی حال پرنده باید تا چند روز به آن زرده تخم مرغ سفت شده و رنده شده به همراه بیسکویت کوبیده شده بدهید تا روند بهبودی به سرعت انجام شود.

بغیر از حال خراب پرنده در هنگام اسهال قطعا مقعد پرنده پر از فضولات آلوده خواهد بود و همین باعث می شود که پرهای آن به هم بچسبد به همین جهت باید پرهای موضع را بچینید و محل آنرا با روغن ضد سوزش به خوبی چرب کنید. توصیه می شود که قبل از انجام این کار حتما پرنده را با آب نیم گرم حمام دهید.

در صورتی که حال پرنده شما پس از خوراندن روغن کرچک یا روغن زیتون خوب نشد سریعا آنرا پیش دامپزشک ببرید.

آی بک امداد
آماده سرویس و پشتیبانی سریع خدمات و تعمیرات سیار در محل و منزل شماست . هر گونه تعمیرات یخچال و تعمیرات ماشین لباسشویی و ظرفشویی و تعمیرات تلویزیون ، تعمیرات کولر های آبی و گازی ، و لوازم خانگی برقی و تعمیرات لوازم برقی و تاسیساتی منزل ، و خدمات لوله کشی و سایر خدمات و تعمیرات برقی و مکانیکی منزل و محل کار خود را به ” آی بک امداد ” بسپارید . به منظور تماس و ارتباط با کارشناسان و تعمیرکاران و ارائه راهنمایی و مشاوره و اعزام‌ تعمیرکار فوری ، با شماره تماس فوری ☎️   ۰۹۱۲۰۲۸۳۴۲۲ و سایر شماره های درج شده در وبسایت تماس حاصل نمایید .

 

hosein slami 1400-03-28

برای درمان اسهال وعفونتهای روده ایی عروس هلندی چکارباید بکنم وچه دارویی بهش بدم

سید علی موسوی 1400-07-16

سلام برادر عروس پاریس زرد لوتبنو دارم الان این مدتی خیلی بی حاله و همیشه پرهاش پف میکنه و فضلش ابکی در ضمن داروی انروفلوکساسین ۱۰٪ دادم به مدت ۵ روز تو ابخوریش ریختم ولی هیچ اثر نکرد لطفا و خواهشن راهنمایی کنید تا پرنده از بین نره ممنون این هم موبایلم ۰۹۰۱۶۲۹۴۹۱۳

Ali 1400-08-13

سلام عروس هلندی من حالش خوب نیس و همش میخواد بخوابه و بی حاله و مدفوعشم سیاهه و یه مایه ی سفید مانند سفیده ی تخم مرغ داره و میلرزه یکم و نمیخواد از قفسش بیاد بیرون و تا تا دو هفته ی پیش دوتا تخم هرزه گذاشته و شما میتونید بگید چش شده؟

حسام وهابیان 1400-09-10

سلام من چند بار پبش دامپزشک بردم خوب نشده چیکار کنم واقعا روغن زیتون خوب می کنه؟

داریوش خان 1400-11-10

سلام استاد جوجه عروس سرلاکی های ما اسهال دارن مدفوع پرنده ها رنگ سرلاک است ولی اب هم داخلشون وجود داره زبرشون ابکی میشه چه داروی بدم بهتره ممنون میشم راهنمای کنید

اسی نیک 1401-02-14

سلام عروسم یهوی احساس میکنم حالش خوب نیست چکار کنم

الهه پیرجمالی 1401-03-10

سلام عروس هنلدیمان البینو صبح اسهال گرفته اما الان کم تر شده اما بی حال و بی اشتها است چه کار کنم که خب بشود

Ze 1401-04-01

سلام عروس هلندیه من چند روزه اسهال داره چگونه انرا درمان کنم

زینب یونسی 1401-04-10

سلام جوجه طوطی عروس من از دیروز حالش خوب نیست اسهال داره و بی حاله غذا میخوره ولی دفعش زیاده همش هم ابکیه چیکار کنم زود خوب بشه خیلی نگرانم

فاطمه میریان 1401-05-03

سلام عروس هلندی من ۷ روزه اسهالی شده و یکمی بیحاله آیا روغن زیتون یا کرچک خوبش میکنه؟؟