تعبیر خواب طوطی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

تعبیر خواب طوطی

طوطی جزو پرندگان خوب و سرگرم کننده برای انسان هاست که عروس هلندی، کاسکو، ملنگو جزو بهترین نوع طوطیان هستند و هوش بالایی دارند و به راحتی قادر به تقلید صداها و کلمات هستند اما دیدن آن در خواب تعبیر خوبی ندارد و نماد افراد پرگو و وراج هستند.

طوطی ها جزو پرندگان باهوش در دنیا هستند که انواع مختلفی از آن وجود دارد و حدود 393 گونه از این پرنده در جهان وجود دارد که بیشترین آنها در آمریکای جنوبی، استرالیا، اندونزی قرار دارد. در زبان فارسی طوطی را به نام توتی پارسی می‌نامند که در اصل یک پرنده سبز رنگ است که به خاطر خوردن توت آنرا توتی نامیده اند البته در زبان عربی به این معنا نیست. این پرنده در کنار زاغ، کلاغ و غراب جزو باهوش ترین پرندگان به شمار می‌آید که در بین آنها کاسکو، عروس هلندی بهترین است و به راحتی بدون درک کلمات قابلیت تقلید صداها را دارند و بعنوان یک پرنده خانگی و زینتی خوب خرید و فروش می‌شود. طوطی در خواب نمایانگر افرادی پر حرف هستند که گاهی با سخنان خود باعث خوشحال کردن انسان ها می‌شوند البته تعابیر مختلفی از طوطی نوشته شده است که به آن خواهیم پرداخت.

دیدن طوطی در خواب چه تعبیری دارد؟

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

چنانچه شما در خواب ببینید که یک طوطی خوش رنگ و سخنگو در قفس دارید تعبیرش این است که در شرایطی قرار خواهید گرفت که جرات ابراز عقیده خود را نخواهید داشت و در مواجه با رئیس خود دستوری انجام خواهید داد که باب میل شما نیست.

معبرین غربی گویند:

  • دیدن طوطی در خواب به این معناست که توسط یک فرد پر حرف و وراج برای شما شایعاتی به وجود خواهد آمد.
  • در صورت دیدن طوطی در خواب مراقب باشید چون فردی با خوشرویی به شما نزدیک می‌شود و سعی در بهم زدن زندگی شما دارد از این رو باید به هر کسی اعتماد نکنید.

 محمدبن سیرین گوید:

  • از دیدن محمدبن سیرین دیدن طوطی در خواب به معنای آن است که صاحب فرزند یا غلامی خدمتگذار خواهید شد.
  • در صورتی که در خواب از دست شما طوطی بپرد نشان از این دارد که فرزند شما به سفر خواهد رفت.
  • دیدن طوطی ماده در خواب به معنای ازدواج با دختر دوشیزه است و دیدن طوطی نر به معنای ازدواج با مردی خوب و پاکدل است.

حضرت امام جعفر صادق(ع) فرماید:

تعبیر خواب طوطی بر سه وجه باشد.

  • فرزند.
  • دختری دوشیزه.
  • شاگردی جلد و زرنگ و چابک.

یوسف نبی علیه السلام گوید: از دید این حضرت دیدن پرندگانی چون فاخته، قمری و طوطی در خواب به معنای مردی شایسته در زندگی شماست.

آنلی بیتون: این معبر خارجی دیدن طوطی در خواب را نشانه تنها ماندن در اجتماع می‌داند.

تعبیر خواب هدیه گرفتن طوطی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: چنانچه شما در خواب از کسی طوطی هدیه گرفتید به معنای آن است که برایتان مهمانی خواهد آمد که هم می‌تواند عزیز باشد و هم مزاحم. و اگر شما در خواب به کسی طوطی هدیه دادید دو معنی دارد: اگر طوطی را دوست داشتید به واقع به کسی که هدیه دادید آزار خواهید رساند و چنانچه پرنده را دوست نداشتید به آن شخص محبت خواهید کرد.

 تعبیر خواب طوطی‌های رنگی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید: از دید این معبر ایرانی دیدن طوطی به طور کلی تعبیر بدی ندارد هر چند که نقش و نگار بیشتری داشته باشد تعبیرش بهتر است.

تعبیر خواب طوطی سبز

معبرین غربی:

  • دیدن طوطی سبز چون ملنگو به معنای هشدار دادن به بیننده خواب است که در رابطه با افراد مواظب باشد.
  • طوطی سبز در خواب شما می‌تواند نشان از خاطرات کودکی باشد.

تعبیر خواب طوطی سفید

معبرین غربی: دیدن طوطی سفید در خواب به این معناست که شما سردرگم هستید و به واقع نمی‌دانید به چه کسی اعتماد کنید.

تعبیر خواب طوطی سخنگو

آنلی بیتون می‌گوید:

  • چنانچه در خواب طوطی ها تند تند در حال حرف زدن باشند نشان از آن است که در زندگی خود کارهای بیهود و عبث زیادی خواهید داشت و عملا اطراف شما پر از دوستان بدگو خواهد بود.
  • چنانچه در خواب به دنبال آموزش حرف زدن به طوطی هستید به این معناست که در مسائل خصوصی زندگی خود دچار مشکل خواهید شد.

معبرین غربی: طوطی های سخنگو در خواب نماد افراد نادان هستند که اطراف شما وجود دارند.

محمدبن سیرین گوید: چنانچه در خواب طوطی به دنبال سخن گفتن با شما باشد نشان آن است که کاری خواهد کرد که باعث تعجب همگان می شود.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است