تعبیر خواب جوجه تیغی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

تعبیر خواب جوجه تیغی

جوجه تیغی به دلیل داشتن خارهایی که دارد به خوبی از خود در برابر انسان ها و سایر حیوانات محافظت می‌کند از این جهت دیدن آن در خواب نمایانگر مراقبت از خود در برابر دشمنان است و در صورت کشتن جوجه تیغی شما بر دشمنان خود پیروز خواهید شد.

جوجه تیغی جزو دسته جانوران راسته خارپشت است که 17 گونه دارد و غذای اصلی آنها را حشرات، لاروها، حلزون ها و کرم خاکی تشکیل می‌دهد؛ البته در این بین برخی اوقات قورباغه، موش، مارمولک، تخم پرندگان و حتی میوه ها، قارچ را می‌خورند. دقت داشته باشید که این جانوران اکثر روزها را می‌خوابند و تنها در شب به دنبال غذا می‌گردند که در این بین ممکن است که حتی برخی اوقات نیم فرسنگ به دنبال غذا باشند. اکثر معبرین جوجه تیغی را بیانگر رفتارهای دفاعی هر شخص می‌دانند که دیدن آن به نوعی هشداری است به بیننده خواب که در نوع رفتارهای خود با دیگران بیشتر دقت کنند.

دیدن جوجه تیغی در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب جوجه تیغی (روانشناسی)

از دید روانشناسی دیدن حیوانات در خواب به معنای هشداری به شماست که غرایز طبیعی خودتان را بدانید و هر نوع حیوانات تعبیر مختلفی دارد که البته تعبیر آن به نوع خوابی که شما می‌بینید بستگی دارد.

  1. به دلیل وجود خارهای جوجه تیغی این حیوان به عنوان یک تهدید شناخته می‌شود که چنانچه آنرا در خواب ببینید به این معناست که یک سری رفتارهای دفاعی خود در برابر دیگران را باید تغییر دهید.
  2. در صورتی که شما در خواب ببینید که یک جوجه تیغی به دنبال آزار رساندن به شما باشد در واقع باید در برابر دوست و اطرافیان خود محافظه کار باشید.
  3. چنانچه این حیوان در حال زاد و ولد باشد به این معناست که مسئولیت های شما در زندگی جدی تر خواهد شد.

تعبیر خواب جوجه تیغی (معبرین غربی)

لوک اویتنهاو می‌گوید:

دیدن جوجه تیغی از دید این معبر به معنای حسادت تعبیر شده است.

آنلی بیتون می‌گوید:

  1. چناچه شما در خواب  یک جوجه تیغی ببینید به معنای آن است که هنگام برخورد با دوست و آشنایان جدید با سردی با آنها رفتار خواهید کرد.
  2. چنانچه دختری در خواب یک جوجه تیغی ببینید به معنای آن است که تمام احساسات و تاثیرات منفی که در طول زندگی دارد را از خود دور می‌کند.

در سرزمین رویا‌ها آمده:

  • خواب یک جوجه تیغی: ناکامی و شکست برای دشمنان شما.
  • کشتن جوجه تیغی: به معنای آن است که تمام ضرر و زیان هایی که در زندگی شما وجود دارد برطرف می‌شود.
  • جوجه تیغی‌های بسیار: خطر و ناکامی در عشق.

کارل گوستاو یونگ می‌گوید:

  1. دیدن یک جوجه تیغی در خواب از دید این معبر به معنای حساس بودن بیش از حد بیننده خواب است و همین باعث شده است که تمام حرفها و رفتارهای دیگران را به صورت شخصی برداشتت کنید که این شما  را آزار خواهد داد.
  2. جوجه تیغی حیوانی است که با خارهایش خود را در برابر آسیب ها مصون می‌کند بنابراین در صورت دیدن آن باید خود را از آسیب های احساسی و عاطفی که در زندگی دارید دور کنید.

تعبیر خواب جوجه تیغی (معبرین اسلامی)

ابن سیرین می‌گوید:

  • محمد بن سیرین دیدن خارپشت را به داشتن دشمن زشت و بد اخلاف تعبیر کرده است.
  • در صورتی به کشتن خارپشت در خواب مشغول باشید در واقع در زندگی واقعی بر دشمنان خود پیروز خواهید شد.
  • در صورتی که در خواب در حال خوردن گوشت جوجه تیغی باشید به معنای آن است که به همان اندازه از مال و اموال دشمنان خود مصرف می‌کنید.
  • چنانچه در خواب ببینید که خارپشت شما را گاز گرفت و از زخم خون آمد در واقع دشمنان به آزار و اذیت شما خواهند پرداخت بنابراین مواظب خود باشید.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است