نحوه جفت گیری کاسکو نر و ماده

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

نحوه جفت گیری کاسکو نر و ماده

چنانچه قصد جوجه کشی از کاسکو دارید و می خواهید با جفت زدن کاسکو نر و ماده، تخم کاسکو یا جوجه کاسکو را به قیمت مناسب بفروشید کافیست که یک جفت کاسکو نر و ماده بالغ را بخرید و شرایط لازم برای آنها را مهیا کنید.

طوطی کاسکو جزو دسته پرندگان زینتی و باهوش است که خرید و فروش آن زیاد انجام می شود و دلیل اصلی آن قابلیت آموزش و سخنگو کردن کاسکو است. خیلی از سایت های خرید و فروش پرندگان و حیوانات همچون سایت دامداری به فروش جوجه کاسکو می پردازند چون قیمت بالایی دارد، همین باعث می شود که پرورش دهندگان به جوجه کشی این پرنده روی بیاورند. دقت داشته باشید که به منظور جوجه کشی کاسکو شما می توانید از طریق خرید کاسکو نر و ماده این کار را انجام دهید یا با خرید تخم کاسکو و گذاشتن داخل دستگاه جوجه کشی آنرا تبدیل به جوجه کاسکو کنید. تنها زمانی جفت زدن و جفت گیری کاسکو با موفقیت انجام می شود که حتما پرنده به سن بلوغ رسیده باشد و شرایط لازم چون قفس بزرگ، غذای مناسب را برای آنها مهیا کنید.

فروش کاسکو

برای مشاهده آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.

فروش کاسکو

سود جوجه کشی کاسکو چقدر است؟

خب به دلیل اینکه کاسکو جزو پرندگان خانگی پرطرفدار است از این رو خیلی های با خرید کاسکو سرگرم می شوند اما در این بین افرادی هستند که با پرورش یک جفت کاسکو به دنبال تولید تخم از این پرنده هستند تا بتوانند با جفت زدن این پرنده و طی دوره جوجه کشی یعنی 28 الی 30 روز آنها و غذا دادن به جوجه کاسکو آنها را بزرگ کننده و با قیمت بالایی بفروشند.

آموزش شیوه جفت انداختن کاسکو ها و کسب درآمد از آن

اگر می خواهید از پرورش کاسکو سود خوبی به دست آورید بهترین راه حل خرید کاسکو نر و ماده بالغ است که سن آن حداقل 3 و حداکثر 4 سال باشد و با فراهم کردن شرایط لازم باعث جفت گیری آنها شوید. البته در این بین برخی هستند که با خرید تخم نطفه دار کاسکو و گذاشتن داخل دستگاه جوجه کشی این کار را انجام می دهند.

علت جفت انداختن کاسکو ها

خب با  شنیدن اسم پرنده کاسکو به ذهن هر کسی خطور می کند که هدف از خرید کاسکو تنها آموزش دادن و سخنگو کردن آن است در صورتی که دسته از افراد هستند که می دانند خرید و فروش کاسکو بالغ و جوجه کاسکو با قیمت زیاد انجام می شود از این رو به دنبال جوجه کشی از این پرنده هستند.

به دست آوردن مولدهای مناسب

کوتاهترین راه برای اینکه به درآمد برسید این است که تخم کاسکو بخرید و آنرا داخل دستگاه جوجه کشی بذارید اما شما با خرید یک جفت کاسکوی جوان هم که تازگی به سن بلوغ رسیده اند قادر به جوجه کشی از این پرنده هستید، دقت داشته باشید که از یک پرورش دهنده مطمئن خرید کنید یا با نکات مهم چون ظاهر و ...سن و جنسیت کاسکو را تشخیص دهید.

معمولا افرادی که به دنبال تولید تخم از کاسکو هستند، کوتاه ترین راه را انتخاب می کنند تا به نتیجه برسند. خرید یک جفت

هر کاسکو نر و ماده در سن 4 سالگی به بلوغ می رسد و قادر به جفت گیری و تخمگذاری هستند. به دلیل اینکه قیمت کاسکو دستی و آموزش دیده گران تر از نوع وحشی آن است پیشنهاد می کنیم که یک جفت کاسکو وحشی بخرید هر چند که در اوایل جیغ و داد پرنده شما را اذیت می کند اما به محیط عادت می کنند و سر و صدای آنها کمتر خواهد شد.

آماده کردن محیط مناسب برای زندگی کاسکوها

به منظور جفت زدن و جفت گیری این پرنده زینتی باید قفس و ملزومات مناسب را برای زندگی آنها فراهم کنید.

  1. به دلیل اینکه کاسکو بدن بزرگی دارد از این رو نیاز به یک قفس بزرگ دارند تا به خوبی پرواز و جفت گیری کنند.
  2. چنانچه دارای اتاق بلا استفاده هستید کافیه آنها را داخل آن اتاق بذارید و یک قفس به اندازه یک متر به بالاتر برای آنها فراهم کنید.
  3. فراموش نکنید که باید محل پرورش این پرنده یک فن مناسب باشد تا هوای تازه به داخل اتاق بیاید و به هیچ وجه داخل اتاق نباید هیچ عطر و اسپری خوشبو کننده ای باشد چون کاسکو به مواد شیمیایی حساس هستند و امکان مسمومیت آنها وجود دارد.
  4. از در دسترس دادن وسایل شکستنی، تیز و برنده و قابل جویدن داخل قفس کاسکو خودداری کنید چون این پرنده به شدت کنجکاو هستند و ممکن است آنرا امتحان کنند.
  5. جنس میله های قفس، دانخوری، آبخوری باید از نوع فلز استیل باشد تا مانع از جویدن آنها توسط پرنده شود.
  6. دمای اتاق و محل نگهداری کاسکو باید حتما بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد و رطوبت 30 الی 50 درصد باشد که برای اینکار می توانید از دماسنج و رطوبت سنج استفاده کنید.
  7. به منظور جلوگیری از سرماخوردگی کاسکو در فصل های سرد سال حتما تجهیزات گرمایشی چون بخاری برقی و گازی استفاده کنید.
  8. کاسکو ها باید در محلی آرام و بدون سر و صدا زندگی کنند تا به راحتی در آرامش به جفت گیری بپردازند، بنابراین باید محل آنها جایی باشد که صدای بوق خودرو، گریه بچه، صدای افتادن ظرف و.... شنیده نشود چون باعث استرس دادن به پرنده می شود.
  9.  بهتری است محل زندگی کاسکو به دور از هر نوع حیوان یا پرنده ای دیگر باشد.
  10. میله مناسبی داخل قفس پرنده نصب کنید تا به راحتی روی آن بنشیند.
  11. امکان نگهداشتن چند جفت کاسکو در اتاق وجود دارد چون هر کدام تنها با معاشقه خود به جفت گیری می پردازند.

آماده سازی کاسکوها برای جفت گیری و تولید مثل

بغیر از محل نگهداری و قفس پرنده باید حتما غذای مناسب به کاسکو ها بدهید که شامل انواع دانه ها، میوه و سبزیجات و پلت مخصوص است.

به منظور تخمگذاری  راحت کاسکو ماده حتما داخل لانه آن کاه و یا پوشال های نرم بذارید و از کف دریا و پودر پوسته تخم مرغ و یا پورد استخوان به آنها دهید تا هنگام تخمگذاری دچار مشکل  نشوند.

نحوه مست کردن کاسکوی نر

در صورتی که محیط و غذای مناسب به کاسکو نر داده شود احتمال تحریک آن برای جفت گیری با کاسکو ماده وجود دارد.

دقت داشته باشید تنها زمانی از داروهای تقویتی و افزایش میل جنسی به کاسکو بدهید که تحت نظر دامپزشک این کار انجام شود.

میزان تخم گذاری کاسکوی ماده و طول دوره جوجه کشی آن

هر کاسکو ماده تنها یک الی دو هفته بعد از جفت گیری شروع به  تخمگذاری می کند که 2 الی 5 تخم دارد و طول دوره جوجه کشی آن نیز به 28 الی 30 روز  می رسد.

 

نظری برای این مقاله ثبت نشده است