انواع لاک پشت های خشکی در ایران

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

انواع لاک پشت های خشکی در ایران

یکی از حیوانات کمیاب لاک پشت های خشکی هستند که در ایران دو گونه مهمیزدار و لاک پشت آسیایی وجود دارد و به طور کلی نگهداری طولانی مدت از این حیوان جایز نیست و باید در محیط طبیعی زندگی کنند و از انواع سبزی های نرم تغذیه کنند.

لاک پشت های خشکی جزو گونه هایی از جانوران هستند که همانطور که از نام آنها پیداست در خشکی زندگی می کنند و زیستگاه اصلی آنها جزایر گالاپاگوس و ماداگاسکار است. به طور معمول این جانوران پس از رسیدن به سن بلوغ جثه ای بزرگ حتی به ارتفاع 70 سانتی متر خواهند داشت و بهترین محل زندگی برای آنها طبیعت است اما اگر قصد دارید مدت کوتاهی آنرا در حیاط خانه یا آپارتمان نگه دارید باید غذای لاک پشت را به صورت مرتب به آنها بدهید و پس از چند مدت آنها را به دل طبیعت ببرید و رها کنید. در ایران دو نوع لاک پشت خشکی وجود دارد که یکی نژاد مهمیزدار و دیگری نژاد لاک پشت آسیایی است.

فروش سایر حیوانات

برای مشاهده آگهی های این بخش روی عکس زیر کلیک کنید.

فروش سایر حیوانات

نحوه نگهداری از لاک پشت خشکی در خانه

به طور کلی لاک پشت های خانگی را نباید در خانه و آپارتمان نگه دارید و جزو دسته حیوانات خانگی نیستند مگر اینکه به مدت کوتاهی آنها را نگه دارید و سپس در طبیعت رها کنید. البته نگهداری از این حیوانات کار سختی نیست و باید غذای آنرا تامین کنید و مراقب باشید تا باغچه شما را ویران نکنند.

شما می توانید لاک پشت های خشکی را داخل تراریوم‌های بدون آب یا در باغچه‌ها نگهداری کنید و حتما یک ظرف آب برای آنها تهیه کنید و تنها چند ساعت در روز آنها را در حیاط خانه و آپارتمان بذارید در غیر این صورت ممکن است تمام  سبزیجات و علوفه ها را نابود کند.

غذای لاک پشت های خشکی چیست؟

سبزی های نرم بهترین نوع غذا برای این دسته از لاک پشت های خشکی که در ایران دو نوع مهمیزدار و آسیایی است می باشد. در واقع سبزیجات، کاهو، هندوانه، میوه و سایر سبزیجات و صیفی‌جات جزو غذاهای مورد علاقه این حیوان به شمار می آید ودر کنار آن از حشراتی چون سوسک، سوسک جالوت و لاشه پرندگان نیز تغذیه می کنند.

نگهداری از لاک پشت خانگی به مدت طولانی ممنوع

این حیوان باید در محیط طبیعی زندگی کند پس هنگام خرید آن تنها چند مدت کوتاه از آن مراقبت کنید و به آن غذا دهید و سپس به دل طبیعت رها کنید تا سالم تر زندگی کند.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است