قیمت کنجاله سویا

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

قیمت کنجاله سویا

کنجاله سویا یکی از مواد خوراکی و مغذی برای گوسفندان پرواری،پرندگان و طیور محسوب می شود که حاوی درصد بالایی از پروتئین است و هضم آن راحت تر از دیگر مواد پروتئینی است که بعنوان یک مکمل پروتئینی محسوب می شود.

برای چاق کردن گوسفندان در دوره پرواری بهتر است از لحاظ تغذیه به خوبی به آنها رسیدگی شود، مواد معدنی، ویتامین و همچنین پروتئین به اندازه کافی باید به گوسفندان و دیگر دام ها داده شود تا دچار کمبود کلسیم، فسفر نباشند و به بیماری های مرتبط به آن مثل تب شیر مبتلا نشوند. علاوه بر اینکه علوفه دام می‌تواند باعث شادابی و سرزندگی دام شود باید برای افزایش وزن گوسفند زنده به آنها درصدی کنسانتره و انواع مواد خوراکی دیگر چون تفاله، کنجاله و دانه جو داده شود. کنجاله سویا به همراه پودر ماهی، کنجاله پنبه دانه یکی از مهمترین مواد پروتئینی غنی است که برای تغذیه گوسفندان پرواری مناسب است.

لوازم حیوانات

برای مشاهده تمام آگهی ها روی عکس زیر کلیک کنید.

کنجاله چیست؟

به مواد جامدی که از باقی مانده دانه های روغنی چون سویا، کرچک، پنبه دانه، کنجد، انگور؛ آفتاب گردان، کلزا، هسته زیتون به دست می آید کنجاله گفته می شود که حاوی درصد زیادی از مواد پروتئینی است که برای تغذیه گوسفندان و دیگر دام ها مناسب است.

کنجاله سویا بیشترین درصد پروتئین را دارد

دانه های سویا جزو دانه های روغنی هستند که در فرآیند روغن کشی باقی مانده دانه ها به صورت کنجاله جمع آوری می‌شود یکی از بهترین مواد خوراکی برای گوسفندان همین کنجاله سویا است چونکه نسبت به دانه های روغنی دیگر درصد کمتری روغن دارد و در عوض کنجاله و آرد سویا آن درصد بالایی پروتئین دارد که برای تغذیه دام ها مناسب است.

مواد خوراکی مقوی برای گوسفندان پرواری

امروزه بر خلاف گذشته که مدام گوسفندان به چرا برده می شد و به آنها علوفه، یونجه تازه داده می شد گوسفند داری به صورت مدرن و صنعتی شده است و باید در تغذیه گوسفندان علاوه بر علوفه،کاه، جو انواع مواد مغذی چون کنجاله، تفاله و همچنین درصد کنسانتره داده شود تا باعث افزایش وزن گوسفند زنده در دوره پرواربندی شود.

جدول قیمت کنجاله سویا در تاریخ 6 بهمن 1399 روز دوشنبه

استان / نام محصول کلهر نابدانه
حداقل حداکثر حداقل حداکثر
سمنان     35,700 35,800
کرمانشاه 34,700 34,800    
بندر امام 33,000 33,100    
میانگین 33,900 35,750
نام محصول تاریخ حداقل حداکثر میانگین میزان تغییر میانگین ماه جاری میانگین ماه قبل میانگین 6 ماه قبل میانگین سال جاری میانگین سال قبل
کنجاله سویا ۹۹/۱۱/۰۵ 33000 35800 34517 0 34517 34517 26712 28606 26190

کنجاله سویا ماده پروتئینی برای پرورش پرندگان

کنجاله سویا علاوه بر اینکه جزو مواد خوراکی و مغذی تغذیه گوسفندان و دیگر دام ها قرار دارد بلکه جزو دسته مواد مغذی محبوب برای پرندگان است که حاوی کربوهیدرات ها و چربی ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آب و ترکیباتِ هستند.

کنجاله سویا پس از ذرت جزو مواد غذایی پر مصرف طیور است که صرفه اقتصادی دارد و همچنین یک غذای بهداشتی است که تمامی مواد لازم برای پرورش طیور را دارد.

فواید کنجاله سویا

برای تهیه پلت و همچنین تغذیه مرغ تخمگذار و گوشتی از کنجاله سویا استفاده می شود و وجود درصد بالای پروتئین در آن از دلایل استفاده زیاد از آن برای تغذیه پرندگان و مرغ و خروس است. با وجود اینکه پروتئین های حیوانی نسبت به گیاهی ارجحیت دارند اما به دلیل قیمت بالای پروتئین حیوانی بهتر است از پروتئین های نباتی چون دانه کنجاله در تغذیه طیور و پرندگان استفاده شود که حاوی  اسیدهای آمینه لازم است.

تاثیر کنجاله سویا در رشد جوجه مرغ های گوشتی

یکی از شش ماده مغذی جهان برای تغذیه طیور را کنجاله سویا در بر می گیرد که یک منبع غنی از پروتئین است وجود ماده پروتئینی در کنجاله سویا و همچنین هضم راحت آن در بین پرندگان و طیور باعث شده است که به عنوان یک مکمل غذایی مناسب برای پرندگان و طیور به خصوص جوجه مرغ های گوشتی در نظر گرفته شود.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است