بهترین و محبوب ترین نژادهای خرگوش خانگی

نوشته شده توسط

فرشاد ذوقی

بهترین و محبوب ترین نژادهای خرگوش خانگی

خرگوش جزو حیوانات خانگی است که خیلی بازیگوش و شیطون هستند از این رو شما می توانید آنرا بخرید و در قفس نگهداری کنید فقط باید بهترین نژاد خرگوش های خانگی چون مینی لوپ، مینی رکس، لوپ هلندی، خرگوش آلمانی و... را انتخاب کنید در غیر اینصورت شما توانایی نگهداری از خرگوش های وحشی را ندارید.

اگر قصد خرید خرگوش خانگی را دارید اولین نکته این است که حتما باید وقت کافی برای حیوان بگذارید و پول کافی داشته تا غذای خرگوش را تامین کنید و البته برای اینکه بتوانید بهترین و محبوب ترین خرگوش خانگی را بخوانید باید آشنایی کامل با انواع  نژاد خرگوش خانگی داشته باشید. در دنیا انواع نژاد خرگوش وجود دارد که از لحاظ شکل ظاهری، وزن با هم تفاوت هایی دارند و در این بین تنها چند نژاد خرگوش خانگی چون نژاد لوپ، هوت کوتوله، مینی ساتین، مینی رکس وجود دارد. هر نژاد خرگوش خانگی خصوصیات ظاهری متفاوتی دارد و میزان درصد شیطنت آنها باهم متفاوت است از این رو قیمت آنها نیز متفاوت است و شما باید قبل از خرید خرگوش خانگی ابتدا آشنایی کامل با نژاد خرگوش را داشته باشید.

نحوه نگهداری و پرورش خرگوش

دقت داشته باشید که خرگوش ها جزو دسته حیوانات خانگی هستند که در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرند که مهمترین آنها گلوله توپی است که به خاطر اینکه مدام خرگوش ها خودشان را تمیز می کنند این بیماری به وجود می آید. بنابراین شما باید حتما به خوبی از حیوان مراقبت کنید و با تغذیه مناسب باعث کاهش ابتلا خرگوش به انواع بیماری ها شوید.

با توجه به افزایش خرید و فروش خرگوش به طبع خیلی از افراد با نگهداری خرگوش و تغذیه مناسب باعث افزایش تولید مثل حیوان می شوند که باید حتما دقت داشته باشند که خرگوش ها تا قبل از جفت گیری تغذیه مناسب داشته باشند و البته برای اینکه جفت گیری به خوبی انجام شود شما باید با نحوه تشخیص سن و جنسیت خرگوش به خوبی آشنایی داشته باشید.

فروش محبوب ترین خرگوش های جهان

برای مشاهده تمام آگهی ها کافیه روی عکس کلیک کنید.

انواع نژاد خرگوش خانگی

در دنیا نزدیک به 44 نژاد خرگوش از نوع صحرایی و اهلی وجود دارد که تنها چندین نژاد به عنوان خرگوش خانگی شناخته می شود و شما می توانید آنرا بخرید و در خانه خود نگهداری کنید که در اینجا بهترین و محبوب ترین نژاد خرگوش های خانگی را معرفی خواهیم کرد.

1-خرگوش مینی رکس (Mini Rex)

خرگوش مینی رکس بومی کشور فرانسه است که در اواخر سال 1800 به وجود آمده است و از جمله ویژگی های این نژاد می توان به کوتاهی مو، پوست بسیار نرم آنها اشاره کرده که به خاطر وجود چنین ویژگی‌هایی به آن‌ها خرگوش مخملی (Velveteen Rabbits) نیز گفته می‌شود.

خرگوش خانگی مینی رکس خیلی کوچک هستند و وزن آنها به طور متوسط به 1.5 الی 2 کیلوگرم می رسند.

2-خرگوش لوپ هلندی (Holland Lop)

یکی از بهترین نژاد خرگوش های خانگی جهان را نژاد لوپ هلندی می دانند که در صنعت نمایش و فیلم طرفداران زیادی دارد. در واقع خرگوش لوپ هلندی جزو خانواده خرگوش های کوتوله است که جثه خیلی کوچکی دارد و وزن آن در حالت ایده آل به 1 الی 1.8 کیلوگرم می رسد. خرگوش لوپ هلندی همانطور که از اسم آن پیداست بومی کشور هلند است که اولین بار در سال 1979 شناسایی شد. خرگوش های لوپ هلندی خیلی پر جنب و جوش هستند و نگهداری آنها برای خانواده هایی که کودکان کم سن و سال دارند خوب نیست.

3- خرگوش آلمانی (Dutch)

یکی از محبوب ترین نژاد خرگوش های خانگی دنیا به نام نژاد خرگوش آلمانی است که البته در اصل زادگاه اصلی این خرگوش به انگلیس بر می گردد و جثه آن کمی بزرگتر از خرگوش های کوتوله است و وزن آن به 1.5 الی 2.5 کیلوگرم می رسد و به خاطر آرام و نجیب بودن خرگوش آلمانی می تواند انتخاب خوبی برای خانواده هایی باشد که بچه دارند.

4- خرگوش هوتوت کوتوله (Dwarf Hotot)

وجود رنگ خاصل خرگوش هوتوت باعث شده است که به مانند خرگوش آلمانی شهرت جهانی داشته باشند که در واقع خرگوش کاملا سفید است و فقط هاله کوچکی در اطراف چشمانش رنگی است.

خرگوش هوتوت را در گذشته به نام بلان دی هوت می شناختند که دارای خز سفید و چشمان مشکی بود و اولین بار این نژاد ددر سال 1900 شناسایی شد که به منظور استفاه از گوشت و پوستشان آنرا پرورش می دادند..شهرت نژاد هوتوت نیز مانند خرگوش های آلمانی، به رنگ خاص آنان باز می‌گردد. این خرگوش به طور کامل سفید می‌باشد و فقط هاله کوچکی در اطراف چشمانش رنگی است.

گوش های صاف و ایستاده جزو خصوصیات ظاهری خرگوش هوتوت کوتوله می باشد که وزن خرگوش هوتوت حتی کمتر از 1.5 کیلوگرم است. یکی از جالب ترین خصوصیات خرگوش هوتوت کوتوله این است که جزو دسته حیوانات معاشرتی هستند و برخی اوقات بدخلق می شوند که اگر با آن کنار بیاید بعدا عاشق خرگوش خواهید شد.

5- خرگوش مینی لوپ (Mini Lop)

نژاد مینی لوپ به مانند نژاد لوپ هلندی دارای جثه کوچکی با گوش های آویزان دارد و خیلی بازیگوش و پر جنب و جوش هستند از این رو به راحتی می توان آنرا تربیت کرد.

اگر به دنبال خرید نژادی از خرگوش خانگی می گردید که محل مدفوع و ادرار خود را یاد بگیرد نژاد مینی لوپ را انتخاب کنید و نکته آخر اینکه این نژاد به بازی های فکری علاقه زیادی دارد از این رو باید حتما اسباب بازی های زیادی در اختیارشان قرار دهید.

6- خرگوش مینی ساتین (Mini satin)

نژاد مینی ساتین جزو کوچکترین نژاد خرگوش های خانگی در دنیاست که خز آن خیلی نرم و لطیف است و در عین حال درخشندگی زیبایی دارد. در اوایل سال 1956 خرگوش مینی ساتین جثه بزرگی داشته که پس از آن پرورش دهندگان این خرگوش ها سعی کردند که آنها را با اندازه کوچکتر پرورش دهند.

خرگوش مینی ساتین جزو دسته خرگوش های خانگی است که خیلی دوست داشتنی هستند و کاملا خلق و خوی آرامی دارند از این رو امکان نگهداری از خرگوش مینی ساتین در خانواده های پر جمعیت که کودکان کم سن و سال دارند یا حیوانات خانگی دیگر را دارند یک انتخاب مناسب است.

7- خرگوش کوتوله هلندی (Netherland Dwarf)

خرگوش های نژاد کوتوله هندی جزو دسته خرگوش های خانگی معروف دنیا هستند که دارای جثه کوچک و ریزی دارند و به طور متوسط وزن آنها بین 0.5 الی 1 کیلوگرم می رسد، جنب و جوش بالایی دارد اما به طور کلی نگهداری آن برای خانواده هایی که بچه دارند مناسب نیست و اصلی ترین علت آن خاص بودن اخلاق این نژاد است، البته کسانی که معلول هستند می توانند با خرید خرگوش کوتوله هلندی سرگرم شوند.

8- خرگوش لهستانی (Polish)

یکی دیگر از انواع دسته خرگوش های کوتوله که جثه کوچک و ریزی دارد نژاد خرگوش لهستانی است که نسبت به سایر نژادهای دیگر فعالیت بدنی کمتری دارد در نتیجه کسانی که نمی توانند قفس بزرگ یا فضای بزرگی برای نگهداری خرگوش در نظر بگیرند انتخاب مناسبی است و از ویژگی های برجسته خرگوش لهستانی می توان به آرام بودن آن اشاره کرد و اینکه به خوبی می تواند محل دفع مدفوع و ادرار خود را یاد بگیرد.

نظری برای این مقاله ثبت نشده است