ناهنجاری سر بزرگ در کُره اسب‌ها

اسب

ناهنجاری سر بزرگ در کُره اسب‌ها

ناهنجاری سر بزرگ، که به نام‌های “بیماری میلر” و “ناهنجاری هاپرتیروئیدیسم دوم تغذیه‌ای” بیماری سبوس” “بیماری بزرگ سرطان” و … نیز شناخته می‌شود، بیش‌تر در کُره اسب‌ها بروز یافته و به تغذیه‌ی بیش از حد با فسفر مربوط است.

اصول‌ و قواعد كلي‌ تربيت‌ اسب‌

اسب

اصول‌ و قواعد كلي‌ تربيت‌ اسب‌

هدف‌ اين‌ است‌ كه‌ اسب‌ بتواند پس‌ از طي‌ اين‌ دو دوره‌ به‌ اثرها و فشار جواب‌ داده‌، راحت‌ و سبكبال‌ حركت‌ كند. مربي‌ بايد در تربيت‌ اسب‌ حوصله‌ به‌ خرج‌ داده‌ با زياده‌ خواهي‌ اسب‌ را خسته‌ و مفلوك‌ نكند. در ابتدا بايد اثرها هرچه‌ ساده‌تر و روش‌ كار و شرائط‌ حاكم‌ بر آن‌ مشابه‌ باشد تا، اسب‌ هرچه‌ بيشتر با خواسته‌هاي‌ مربي‌ آشناتر شده‌ خود را با او هماهنگ‌ كند.

اسب در فرهنگ و تمدن ایران باستان

اسب

اسب در فرهنگ و تمدن ایران باستان

ایرانیان از دیرباز با اسب آشنایی داشتند و در باورهای ریشه‌دار و زندگی روزمرۀ خود آن را چنان پذیرفته بودند که چهره‌های گوناگون فرهنگ آنان با یاد اسب همراه بوده است. حضور عنصر اسب همه‌جا ــ از جای جای اوستا گرفته تا سنگ‌نبشته‌های شاهان هخامنشی، و از داستانهای فراموش‌شدۀ آفرینش تا افسانه‌های هزاران ساله و هنوز زندۀ سیاوش و شبدیز ــ دیده می‌شود...

نکاتی برای آموزش سوارکاری به مبتدی‌ها

اسب

نکاتی برای آموزش سوارکاری به مبتدی‌ها

اگر علاقمند به رشته سوارکاری هستید و تا به الان سوار اسب نشده اید ابتدا باید به یک مرکز یا باشگاه اسب سواری بروید و حتما به کمک مربی آموزش های لازم را فرا گیرید، دقت کنید که نترسیدن مهمترین فاکتور برای یادگیری اسب سواری است.

نعل اسب و خوشبختی

اسب

نعل اسب و خوشبختی

یکی از مواردی که هر سوارکار و صاحب اسب باید بداند این است که برای جلوگیری از آسیب و ساییدگی سم اسب نعل فولادی نصب کند و کار را به شخص ماهر بسپارد، هر چند که امروزه خیلی از مردم از نعل اسب به عنوان نماد خوشبختی و چشم زخم به اشکال مختلف سر در خانه آویزان می کنند و حتی آنرا در اشکال مختلف گردنبند طلا خریداری می کنند و معتقدند یک وسیله برای کسب رزق و روزی و خوشبختی ومحافظت از آنها در برابر نیروهای شیطانی است.

تربیت و رفتار با کره اسب ها

اسب

تربیت و رفتار با کره اسب ها

کره اسب سه ساله یا چهار ساله برای مربیان سوارکاری و خبره یک گزینه خوب است که بتوانند اسب سوارکاری خوب و آینده داری را تربیت کنند، قطعا تربیت اسب وحشی بسیار سخت تر از تربیت کره اسب است و از خوبی های کره اسب این است که به راحتی آموزش می بیند و قابلیت یادگیری بالایی دارد.

خوراک و تغذیه اسب

اسب

خوراک و تغذیه اسب

هر اسب از بدو تولد که به آن کره اسب می گویند تا زمانی که بزرگ می شود و به منظور مسابقات اسبدوانی، اسب سواری، افزایش تولید مثل نگهداری می شود برای تامین میزان پروتئین، مواد معدنی، ویتامین، انرژی بدن این حیوان زنده باید انواع مواد خوراکی چون علوفه، پس مانده، تفاله ها و مکمل ها به آنها داده شود و دقت داشته باشید که جیره غذایی اسب طوری باشد که بصرفه باشد و کل مواد مورد نیاز بدن حیوان را تامین کند.

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

اسب

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

پنی سیلین دامی یکی از مهمترین داروهای آنتی بیوتیک برای انسان ها، دام ها و حیواناتی چون سگ، گربه، اسب است که برای درمان بیماری های عفونتی مورد استفاده قرار می گیرد، که نحوه تزریق پنی سیلین به دو صورت عضلانی، زیر پوستی روی بروشور محصول درج شده است.

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

اسب

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای رشد گیاهان، گل ها قطعا کود است که در دو نوع حیوانی و شیمیایی استفاده می شود. علاوه بر تقویت زمین های زراعی،برای باغات میوه نیز از کود استفاده می شود که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را به همراه دارند و اطلاع از آنها می تواند به شما کمک کند که بهترین کود را بخرید و استفاده کنید.

نحوه صحیح زین کردن اسب

اسب

نحوه صحیح زین کردن اسب

زین اسب وسیله ای است که باعث می شود هم سوارکار روی اسب به راحتی بنشیند و هم اینکه فشاری به مهره ها و پشت اسب وارد نشود که علاوه بر درست نشستن روی اسب باید به درستی زین کردن اسب را یاد بگیرید.

نحوه نشستن و سوار شدن بر اسب

اسب

نحوه نشستن و سوار شدن بر اسب

قبل از شروع کار حتما باید اسبی را که می خواهید سوار بر آن شوید تمیز کنید با برس یال و موهای آنرا برس بکشید و سپس به سراغ بدن اسب بروید این کار باعث ایجاد ارتباط بین شما و اسب خواهد شد. نحوه صحیح بستن زین اسب هم جزو الزامات کار است که باید هر کسی برای شروع کار آنرا فرا گیرد حال این موضوعات برای زمانی اسب که چند جلسه در کلاس های اسب سواری گذرانده باشید.

درمان بیماری بابزیوز یا پیروپلاسموز دام

اسب

درمان بیماری بابزیوز یا پیروپلاسموز دام

انگل بابزیا از طریق کنه ها وارد خون دام و حیوانات می شود و باعث پاره شدن گلبول های قرمز خون می شود که باعث تب شدید، بی اشتهایی و به موجب آن لاغری و یبوست گوسفندان، گاو و بز و دیگر حیوانات می شود.