خواص پنیر بز

بز

خواص پنیر بز

با وجود اینکه گوشت بز نسبت به گوشت گوسفند و گوساله درصد پروتئین و ویتامین کمتری دارد اما به دلیل کاهش چربی گوشت بز مصرف آن برای افرادی که بیماری دارند یا به دنبال کاهش وزن هستند مفید باشد و همچنین شیر بز به خاطر داشتن میزان چربی کمتر هضم راحت تری دارد وهمین باعث می شود که حتی مصرف پنیر بز از پنیر فتا یا پنیر گاو هم بیشتر باشد.

راه های کاهش هزینه تغذیه گوسفند و بز

بز

راه های کاهش هزینه تغذیه گوسفند و بز

تغذیه مناسب برای دام های سبک چون گوسفند و بز همیشه لازم و ضروری است چون برخی از بیماری های دامی چون تب شیر، ریزش پشم گوسفندان، وجود ادرار خونی همگی به خاطر کاهش و کمبود یک سری مواد معدنی رخ می دهد از این رو بهتر است با بالا بردن اطلاعات و دانش عمومی خود در شغل دامداری با دادن مواد غذایی مناسب با دوره باعث افزایش وزن دام زنده و تولید مثل گوسفند و بز شوید.

التهاب رحم در دام ها

بز

التهاب رحم در دام ها

به دنیا آمدن بره و گوساله زنده قطعا به معنای افزایش تولید مثل گوسفندان، گاوها است که می توانند با فروش آنها سود خوبی به دست آورند از این رو گاوداران و دامداران با انواع روش های تلقیح مصنوعی،هورمون تراپی سعی در افزایش درصد به دنیا آمدن گوساله، بره سالم هستند اما برخی اوقات نا آگهی در تغذیه و خوراک دام و کاهش و افزایش یکسری مواد معدنی باعث ناباروری و آبستن نشدن دام ها می شود که بیماری التهاب رحم یکی از بیماری های دامی است که باید به موقع تشخیص و درمان شود.

آیا خوردن جگر، دل و قلوه در دوران بارداری بی خطر است؟

بز

آیا خوردن جگر، دل و قلوه در دوران بارداری بی خطر است؟

بغیر از گوشت قرمز که حاوی درصد بالایی پروتئین، کالری، مواد معدنی،ویتامین است قسمت های مختلف دام ها چون جگر، دل، قلوه، سیرابی و حتی زبان و مغز کله پاچه جزو مواد غذایی مغذی محسوب می شوند که زنان باردار باید در میزان مصرف آنها دقت کنند و مصرف بخشی از قسمت ها چون جگر به خاطرداشتن ویتامین A جایز نیست.

سنگ های مجاری ادراری در گوسفند

بز

سنگ های مجاری ادراری در گوسفند

قطعا در هنگام پرورش گوسفند و بز زنده باید حتما به میزان جیره غذایی آنها توجه کنید و درصد فسفر و کلسیم به خوبی رعایت شود چون دادن مواد خوراکی چون غلات دانه جو، کنسانتره دامی و کاهش مواد علوفه خشبی عملا باعث افزایش فسفر بدن دام و ایجاد سنگ ادارای می شود که عملا باعث ادرار نیامدن و وجود خون در آن همراه است.

بیماری بروسلوز دامی

بز

بیماری بروسلوز دامی

تب مالت و بروسلوز گاو یکی از بدترین بیماری های مشترک انسان و دام است که می تواند با مصرف شیر، لبنیات و سایر فرآورده های لبنی آلوده باعث انتقال باکتری به بدن انسان شود، البته این بیماری در بین گوسفند،بز و حتی سگ و خوک نیز به اشکال مختلف وجود داردو مشهود ترین علائم بروز بیمار سقط جنین در دام هاست و علاو بر آن کاهش تولید شیر است.

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

بز

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای رشد گیاهان، گل ها قطعا کود است که در دو نوع حیوانی و شیمیایی استفاده می شود. علاوه بر تقویت زمین های زراعی،برای باغات میوه نیز از کود استفاده می شود که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را به همراه دارند و اطلاع از آنها می تواند به شما کمک کند که بهترین کود را بخرید و استفاده کنید.

عوارض و مضرات روغن حیوانی

بز

عوارض و مضرات روغن حیوانی

با وجود اینکه فواید و خواص روغن حیوانی بر کسی پوشیده نیست قطعا زیاده روی در مصرف روغن حیوانی می تواند باعث یک سری مشکلات و آسیب به سلامت بدن شما شود بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید و بیماران قلبی، افراد چاق و کسانی که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند به همراه زنان باردار از مصرف کره و روغن حیوانی اجتناب کنند.

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

بز

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

کله پاچه و احشام دام جزو مواد غذایی خوشمزه هستند که میزان درصد پروتئین و کالری زیادی دارند و امروزه کمتر کسی است که عاشق خوردن کباب جگر، کله پاچه نباشد، هر چند که به خاطر خاصیت و خواص زیاد سیرابی خیلی ها اقدام به خوردن این قسمت می کنند بنابراین خرید کله پاچه و احشام دام خیلی زیاد است بنابراین باید مواظب باشید که از طریق رنگ، بو، ظاهر آن اقدام به خرید کله پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان سالم کنید و اینکه عاری از هیچ گونه خرابی و فاسد بودن باشد.

فتوپریود مصنوعی روشی برای ایجاد آبستنی گوسفندان خارج از فصل

بز

فتوپریود مصنوعی روشی برای ایجاد آبستنی گوسفندان خارج از فصل

فصل جفت گیری گوسفندان از اواسط تابستان تا اواخر پاییز شروع می شود که با کوتاه شدن روزها و فحل شدن میش ها قابل انجام است و با طی کردن دوره پنج ماه آبستنی میش قطعا در فصل بهار و تابستان زایش انجام می شود اما برای ایجاد آبستنی گوسفندان در خارج از فصل می توانید از روش فتوپریود مصنوعی استفاده کنید که روشی کم هزینه تر از هورمون تراپی محسوب می شود.

خواص گوشت بز

بز

خواص گوشت بز

شاید گوشت بز یکی از کم مصرف ترین نوع گوشت قرمز در دنیا باشد اما اگر شما هم با خواص گوشت بز آشنا شوید قطعا همین الان به خرید گوشت بز و مصرف آن روی خواهید آورد، دریافت ۱٫۹ کیلو کالری انرژی، ۲۰.۶ گرم پروتئین، ۷۵.۸۴ گرم آب و ۱٫۱۱ گرم خاکستر است. چربی اشباع این میزان گوشت بز ۰.۷۱ گرم و کلسترول آن ۵٫۷ گرم در میزان صد گرم گوشت بز می تواند باعث رشد مغز، جنین در دوران بارداری و همچنین تقویت پوست و مو و همچنین کنترل وزن شما شود.

نکات مهم در جیره نویسی گوسفند و بز

بز

نکات مهم در جیره نویسی گوسفند و بز

با وجود اینکه قیمت گوسفند زنده بالاتر از قیمت گوساله و بز زنده است و می تواند شغل پر سودی محسوب شود اما به دلیل اینکه به بیماری های دامی حساس هستند از این رو باید به خوبی از آنها نگهداری کنید و برای جلوگیری از انواع بیماری های مرتبط به تغذیه دام جیره غذایی توسط کارشناسان تغذیه دام نوشته شود.