درمان فوری اسهال عروس هلندی

پرنده

درمان فوری اسهال عروس هلندی

یکی از باهوش ترین طوطیان، عروس هلندی است که ساعت ها شما را سرگرم خواهد کرد از این رو می توانید آنرا بخرید تنها باید توجه داشته باشید غذا و وقت کافی برای آن بگذارید و از دادن غذاهای فاسد و آب کثیف به پرنده خودداری کنید چون دچار اسهال می شوند.

انواع بیماری های عروس هلندی و نحوه درمان آن

پرنده

انواع بیماری های عروس هلندی و نحوه درمان آن

بعد از مرغ عشق یکی از بهترین پرندگان زینتی و خانگی که ایرانیان را سرگرم می کند عروس هلندی است که راحت 15 الی 20 سال عمر می کند و می تواند حرف بزند اما برای شاداب بودن باید تغذیه مناسب، حمام دادن به پرنده، استفاده از چوب قفس، بکار بردن اسباب بازی های فراوان داخل قفس را مد نظر قرار دهید و در صورت مشاهده علائم بیماری در عروس هلندی سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنید.

انواع بیماری های بلدرچین و نحوه درمان سریع آنها

پرنده

انواع بیماری های بلدرچین و نحوه درمان سریع آنها

تخم بلدرچین خواص زیادی دارد و در این بین گوشت بلدرچین به خاطر عدم استفاده از آنتی بیوتیک و هورمون در پرورش آنها دارای گوشتی ارگانیک است و امروزه مصرف آنها در بین مردم بالا رفته است از این جهت یکی از مشاغل پر سود پرورش بلدرچین است به شرط اینکه نکات مهم برای حفظ و نگهداری پرنده بدانید تا باعث کاهش ابتلا به انواع بیماری ها چون کوکسیدوز، برونشیت، مارک، زخم کف پای پرنده و... شود.

آشنایی با انواع داروهای پرندگان

پرنده

آشنایی با انواع داروهای پرندگان

انواع پرنده خانگی و دسته ماکیان سانان چون مرغ، خروس و جوجه پرنده ها ممکن است به انواع بیماری ها دچار شوند از این رو شما باید اطلاعات کافی در مورد انواع بیماری های پرندگان داشته باشید و با مشاهده علائم و نشانه های بیماری انواع داروهای پرندگان را با تجویز دامپزشک به آنها بدهید تا زودتر خوب شوند.

مصرف آنتی بیوتیک ها و ویتامین ها در قناری

پرنده

مصرف آنتی بیوتیک ها و ویتامین ها در قناری

یکی از بهترین پرندگان زینتی و خانگی که می تواند شما را ساعت ها سرگرم کند قناری است که منشاء اصلی آن به جزایر قناری بر می گردد، جایی که اولین بار اسپانیایی ها در قرن پانزدهم این پرنده را به عنوان پرنده زینتی ثبت کردند و به قاره های مختلف جهان صادر کردند، این پرنده به مانند ما انسانها، دام ها نیاز به مواد غذایی دارد تا بتواند ویتامین، مواد معدنی بدنش را تامین کند و کمبود هر کدام از آنها باعث بروز مشکلاتی می شود.

تعبیر خواب بوقلمون

پرنده

تعبیر خواب بوقلمون

بوقلمون جزو دسته پرندگان راسته ماکیان سانان دارد که گوشت آن درصد پروتئین و کالری بالایی دارد و خوردن آن می تواند برای بدنسازان مفید باشد و باعث حفظ تناسب اندام گردد، البته خواص بیشماری در گوشت بوقلمون است که به خاطر چربی زیاد جزو غذاهای چرب است اما با کندن پوست بوقلمون می توانید این مشکل را حل کنید و دیدن این پرنده در خواب خوب است مگر اینکه بوقلمون بیمار و مرده باشد که نشانه بدی است.

علائم و نشانه های بیماری در مرغ عشق

پرنده

علائم و نشانه های بیماری در مرغ عشق

دقت کنید که شما زمانی می توانید باعث سرحال شدن مرغ عشق و شادابی پرنده شوید که غذای مناسب به آنها دهید وحتما در صورت مشاهده علائم و نشانه هایی چون بی حالی، رنگی شدن فضله، چرت زدن مرغ عشق و... سریعا نسبت به درمان بیماری مرغ عشق اقدام کنید.

روش تهیه سرلاک برای جوجه طوطی ها

پرنده

روش تهیه سرلاک برای جوجه طوطی ها

قاعدتا به خاطر فروش پرنده زینتی چون کاسکو، ملنگو، عروس هلندی و مرغ عشق و مینا و محبوبیت بالای آن در بین مردم خیلی از افراد به دنبال تکثیر و پرورش این پرندگان هستند بنابراین باید به خوبی از جوجه پرنده مراقبت کنید و در صورتی که پرنده مادر به جوجه خود غذا ندهد باید سرلاک بخرید و آنرا به جوجه بدهید و دقت کنید که هنگام سرلاک دادن به جوجه نظافت و بهداشت رعایت کنید و در صورت نبود سرلاک اصل خودتان با موادی چون دانه ارزن، تخم کتان، آرد ذرت شروع به تهیه سرلاک برای جوجه طوطی ها کنید.

نحوه واکسن زدن به مرغ و خروس و انواع طیور

پرنده

نحوه واکسن زدن به مرغ و خروس و انواع طیور

با وجود سود بالای پرورش مرغ و خروس زنده و البته پرورش جوجه گوشتی یکی از مشکلات عمده ابتلا به انواع بیماری های مرغی است که به منظور کاهش تلف شدن آنها و انواع طیور باید واکسیناسیون آنها را به موقع انجام دهید که با توجه به نوع واکسن به چند روش آشامیدنی، قطره چشمی، تزریق زیرجلدی، اسپری یا تلقیح نسوج بال انجام می‌شود.

نحوه تشخیص سن و جنسیت مرغ عشق

پرنده

نحوه تشخیص سن و جنسیت مرغ عشق

اگر نگاهی به سایت دامداری و قسمت فروش پرنده بندازید بیشترین آگهی مرتبط به مرغ عشق است که دلیل بالا بودن خرید و فروش مرغ عشق تنها قیمت ارزان آن است و همین باعث شده است خیلی از افراد به تکثیر و پرورش این پرنده بپردازند، در صورتی که شما قصد این کار را دارید باید حتما جنسیت و سن مرغ عشق را به خوبی تشخیص دهید.

غذای مرغ عشق

پرنده

غذای مرغ عشق

همانطور که ما انسان ها نمی توانیم با آب و نان سر کنیم مرغ عشق هم نمی تواند مداوم از دانه و آب بخورد بنابراین هنگام خرید مرغ عشق ابتدا با نحوه غذا دادن به پرنده و مواد غذایی مورد نیاز آنها آشنا شوید.

با خواص گوشت کبک آشنا شوید

پرنده

با خواص گوشت کبک آشنا شوید

اگر با خواص گوشت کبک آشنا شوید و بدانید که گوشت این پرنده کوچک چه خواصی دارد به خصوص اینکه درصد پروتیئن گوشت کبک حتی 5 الی 10 برابر سایر گوشت هاست باعث می شود که سریعا نسبت به خرید گوشت کبک اقدام کنید و آنرا در رژیم غذایی خود قرار دهید.