شرایط راه اندازی کله پزی و طباخی

گوسفند

شرایط راه اندازی کله پزی و طباخی

کله پاچه غذایی پر چرب و در عین حال کاملا خوشمزه و محبوب دربین ایرانیان، کشورهای خاورمیانه، قفقاز جنوبی و حتی نروژ است و با وجود افزایش قیمت کله پاچه و تبدیل شدن به غذای لوکس و گران قیمت بازار خوبی به همراه دارد بنابراین خیلی ها به فکر راه اندازی مغازه کله پزی هستند با این تفاوت که نمی دانند باید کاملا حرفه ای باشند و عاشق کله پزی باشند و تمام هزینه های مربوط به اجاره مغازه، خرید تجهیزات، وسایل مورد نیاز را در نظر داشته باشند واینکه این واحد صنفی همیشه مورد بازدید بهداشت قرار می گیرد چون به مانند شغل قصابی با سلامت مردم سر و کار دارید.

بیماری تب دره ریفت گوسفندان

گوسفند

بیماری تب دره ریفت گوسفندان

یکی از بدترین مشکلات برای هر دامداری و گاوداری سقط جنین در دام های آبستن است که باعث کاهش تولید مثل دام زنده می شود و می تواند به خاطر کمبود مواد مغذی در جیره غذایی، حفظ نکردن نکات بهداشتی و همچنین ابتلا به انواع بیماری های عفونی چون تب دره ریفت باشد.

فوت و فن های پخت کله پاچه خوشمزه به روش رستورانی

گوسفند

فوت و فن های پخت کله پاچه خوشمزه به روش رستورانی

اگر هوس خوردن کله پاچه کرده اید اما قیمت آن بالاست و دوست دارید در خانه آنرا درست کنید کافیه فوت و فون های این مقاله را به کار ببرید تا یک کله پاچه خوشمزه به روش رستورانی و طباخی بپزید و نوش جان کنید.

آشنایی با نژاد گوسفند تالشی

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند تالشی

اگر در مناطق کوهستانی شمال کشور زندگی می کنید و دنبال خرید گوسفندان پروراری سازگار با این شرایط آب و هوایی هستید به طبع نژادهای زل و تالشی مناسب است که در این بین نژاد تالشی تقریبا شبیه به گوسفند زل است با این تفاوت که جثه بزرگتر و البته دنبه کوچکتری دارد و میزان افزایش وزن روزانه آن در طول دوره پرواربندی به 100 الی 120 کیلوگرم می رسد و برخی حتی معتقدند که این نژاد بومی تالش گیلان حاصل آمیخته گری طبیعی یا عمدی نژادهای مغانی و زل بوده است که تنها پرورش آن به منظور پرواربندی صرفه اقتصادی دارد.

انواع خوراک های علوفه ای و مواد کنسانتره دام

گوسفند

انواع خوراک های علوفه ای و مواد کنسانتره دام

با وجود افزایش سود در شغل گاوداری و دامداری گوسفندان شما باید با انواع مواد خوراکی دام آشنا باشید و آنها را با کیفیت خوب و با توجه به سن و نوع سیستم پرورش به آنها بدهید، بعنوان مثال جیره غذایی یک گاو شیری با گاو آبستن کاملا متفاوت است و بهتر است برای اینکار با کارشناسان تغذیه دام صحبت کنید.

طرز پخت کله پاچه در زودپز به روش طباخی ها

گوسفند

طرز پخت کله پاچه در زودپز به روش طباخی ها

شاید هیچ غذایی به اندازه خوردن کله پاچه در وعده صبحانه برای ایرانیان لذت بخش نباشد که به منظور کاهش هزینه و بهداشتی تر بودن شما می توانید با خرید کله پاچه و پخت آن در زودپز یا قابلمه این غذای لذیذ و خوشمزه را در کنار خانواده بخورید.

آشنایی با نژاد گوسفندان لینکلن

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفندان لینکلن

یکی از بهترین نژاد گوسفندان پشمی جهان که به کشور انگلیس بر می گردد و کیفیت پشم بالایی با طول دسته های بلند دارد نژاد لینکلن است که جزو نژادهای قدیمی و با اصالت است که متاسفانه در حال حاضر در حال نابود شدن و انقراض قرار دارند.

کله پاچه

گوسفند

کله پاچه

یکی از بهترین غذاهای اصیل و سنتی ایرانیان کله پاچه است که بهترین وعده غذایی برای مصرف آن صبحانه است و حتما باید تحرک کافی داشته باشید و تنها دو بار در ماه اقدام به خورن آن کنیدو در صورتی که چربی خون، کلسترول و اسید اوریک شما بالاست از خوردن آن جددا خودداری کنید.

دنبلان

گوسفند

دنبلان

تا به حال دنبلان خورده اید؟ اصلا می دانید کدام قسمت حیوان است؟ در واقع دنبلان همان بیضه یا تخم گوسفند، گاو و بز است که جزو قسمت های حرام حیوانات حلال گوشت به شمار می آید که حکم خوردن آن در دین اسلام حرام است اما برخی از دید پزشکی می گویند که باعث تقویت اسپرم مردانه، افزایش درصد باروری زنان و حتی بهبود ترمیم مو و سلامت پوست می شود.

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

گوسفند

آنتی بیوتیک تایلومکس برای درمان ذات الریه دام

پنومونی یا ذات الریه یکی از بدترین نوع بیماری دامی است که بیشتر بره ها و گوساله های دو الی سه ماهه را در بر می گیرد و عامل اصلی آن تغذیه نامناسب، خوردن شیر آغوز ترشیده است که به منظور درمان سریع ذات الریه در بره و گوساله باید آنتی بیوتیک به آنها تزریق کنید که بهترین نوع آن آنتی بیوتیک تایلومکس است.

آشنایی با نژاد گوسفند نائینی

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند نائینی

گوسفندان ایرانی نائینی جزو دسته گوسفندان پشمی-گوشتی است که همانطور که از نام آن مشخص است یک نژاد بومی نائین شهر اصفهان است که به منظور تولید پشم و گوشت پرورش داده می شود که بیشتر مردم نائین شهر از پشم گوسفند نائینی به منظور بافتن عبا از آن استفاده می کنند.

گوشت شیشک چیست؟

گوسفند

گوشت شیشک چیست؟

یکی از خوشمزه ترین گوشت های موجود گوشت شیشک است که به گوشت بره نر به سن شش الی یکسال گفته می شود که خواص بیشمار آن باعث شده است امروزه تقاضای خرید گوشت شیشک بالا رود و به همین منظور دامداران با خرید بره شش ماهه و پرورش آن به فکر فروش و به دست آوردن سود بالا از گوسفند شیشک باشند.