رایج ترین داروهای دام و طیور

گوسفند

رایج ترین داروهای دام و طیور

برای پرورش انواع دام های سبک و سنگین و حتی پرورش انواع طیور شما باید به خوبی جیره غذایی را به دام و طیور بدهید تا رشد کنند و بهداشت را رعایت کنید البته ابتلا به انواع بیماری های دام و طیور می تواند خسارات اقتصادی زیادی داشته باشد از این رو برای درمان آنها باید حتما انواع قرص و دارو به دام و طیور بدهید و برای این منظور حتما باید اطلاعات کافی در زمینه بیماری های دام و طیور داشته باشید و به موقع اینکار را انجام دهید.

آشنایی با نژاد گوسفند کرمانی

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند کرمانی

بخاطر خواص پشم گوسفندان به خصوص کاربرد آن در صنعت نساجی و قالی بافی از پرورش تمام گوسفندان ایرانی برای فروش پشم استفاده می شود اما در این بین نژاد ماکویی و کرمانی جزو بهترین نژاد گوسفندان پشمی ایرانی محسوب می شود که نژاد کرمانی علاوه بر تولید پشم وزن گیری بالایی در دوره پرواربندی دارد و به همین دلیل جزو نژآد گوسفندان پشمی-گوشتی ایران شناخته می شوند.

تعبیر خواب کله پاچه گوسفند و گاو

گوسفند

تعبیر خواب کله پاچه گوسفند و گاو

کله پاچه گوسفند و گاو یک غذای سنتی و لذیذ است که پر از پروتئین و کالری است و به مانند تعبیر خواب گوسفند دیدن آن در در خواب نشانه نعمت و افزایش رزق و روزی و ثروت است، البته تعابیر مختلفی از خوردن کله پاچه و خرید و فروش کله پاچه وجود دارد.

مراحل آبستنی در میش

گوسفند

مراحل آبستنی در میش

هر گوسفند میش به مدت زمان 5 ماه آبستن و حامله می شود که میزان رشد جنین از روز اول تا 100 ام تنها 25 درصد از وزن خود را شامل می شود و به نوعی در شش هفته آخر دوره آبستنی یعنی از روز 100 ام تا 142 روزگی نزدیک به 75 درصد وزن جنین را تشکیل می دهد و خیلی مهم است که جیره غذایی میش آبستن خوب باشد تا باعث به دنیا آمدن بره زنده با وزن مطلوب و افزایش تولید شیر میش مادر شود تا بره شیری مشکلی بابت کمبود شیر گوسفند نداشته باشد.

آشنایی با نژاد گوسفند قزل

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند قزل

برای ورود به شغل گوسفند داری باید اطلاعات کافی در زمینه انواع نژاد گوسفندان ایران و جهان داشته باشید و حتما به غیر از شناخت نژاد جهت کاهش بیماری های دامی جیره غذایی مناسب را برای دام ها تامین کنید و در صورت مشاهده علائم و نشانه های بیماری گوسفندان سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنید.

میش

گوسفند

میش

گوسفند زنده یکی از دام های زنده و سبک وزن است که از پرورش آن امکان تولید گوشت، شیر وجود دارد و به دو نوع جنسیت نر و ماده وجود دارد که گوسفند نر را قوچ و گوسفند ماده را میش می نامند.

هیزه یا خیک چیست

گوسفند

هیزه یا خیک چیست

روغن حیوانی هیچ آب و دوغی داخل خود ندارد از این رو سال ها می توانید آنرا حتی بدون گذاشتن داخل یخچال نگهداری کنید البته گذاشتن داخل ظرف شیشه ای یا پلاستیکی روشن می تواند باعث عبور نور خورشید شود و عملا باعث خراب شدن روغن حیوانی شود، در گذشته بهترین روش برای نگهداری روغن حیوانی یا زرد را ریختن آن داخل هیزه یا خیک می دانستند که با ریختن گیاه چویر یا چنور داخل آن عطر و بوی خوش به روغن حیوانی می دادند.

آشنایی با انواع نژاد گوسفندان

گوسفند

آشنایی با انواع نژاد گوسفندان

با وجود افزایش قیمت گوسفند زنده در بازار باید توجه داشته باشید که هر نژاد گوسفند تنها مختص یک منطقه و شرایط آب و هوایی است و با توجه به خصوصیات و ویژگی های تولید مثل برای تولید گوشت، شیر، پشم یا پوست مناسب است از این رو انواع نژاد گوسفندان ایران و جهان به چهار دسته گوسفندان گوشتی، شیری، پشمی، پوستی تقسیم شده اند که در اینجا مهمترین نژادها را در ایران و جهان برای شما توضیح خواهیم داد.

آشنایی با نژاد گوسفند عربی

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند عربی

اگر به دنبال خرید گوسفند زنده برای منطقه سواحل جنوب و جنوب غربی کشور یعنی سواحل خلیج فارس، دریای عمان تا گواتر با میزان درجه حرارت و رطوبت بالا هستید نژاد گوسفند عربی مناسب است که جزو گوسفندان گوشتی ایرانی با جثه کوچک محسوب می شود که میزان افزایش وزن روزانه آن به 200 گرم در طول دوره پرواربندی نیز می رسد.

انواع پشم گوسفند و استفاده از آن

گوسفند

انواع پشم گوسفند و استفاده از آن

یکی از خصوصیات پرورش گوسفند زنده این است که علاوه بر تولید گوشت، شیر امکان استفاده از پشم و پوست آن برای صنعت قالی بافی، ساخت پوشاک و حتی ساخت کلاه وجود دارد و جالب است بدانید که تفاوت پشم گوسفندان انقدر زیاد است که از نظر ظرافت، تولید پشم، الیاف به پنج دسته گوسفند زنده در جهان تقسیم می شوند.

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

گوسفند

نحوه تزریق پنی سیلین دامی

پنی سیلین دامی یکی از مهمترین داروهای آنتی بیوتیک برای انسان ها، دام ها و حیواناتی چون سگ، گربه، اسب است که برای درمان بیماری های عفونتی مورد استفاده قرار می گیرد، که نحوه تزریق پنی سیلین به دو صورت عضلانی، زیر پوستی روی بروشور محصول درج شده است.

بیماری عضله سفید در گوسفند و بز

گوسفند

بیماری عضله سفید در گوسفند و بز

یکی از مشکلات عمده ای که شاید دامداران و کسانی که به شغل گوسفند داری مشغول هستند بیماری های گوسفندان است که تعداد آن خیلی زیاد است و با رعایت نکردن بهداشت، خوردن مواد علوفه کپک زده و حتی کمبود یک سری ویتامین ها و مواد معدنی چون سلنیوم و ویتامین E امکان بروز آن وجود دارد که بیماری عضله سفید یکی از آنهاست که با سخت راه رفتن دام های سبک و ترشحات کف بینی همراه با لکه های خون همراه است که بهتر است نسبت به درمان بیماری سریعا اقدام کنید.