قیمت بره زنده

گوسفند

قیمت بره زنده

پرواربندی گوسفندان یک روش کوتاه مدت یعنی 100 روزه است که با تغذیه دستی و مراقبت از دام با افزایش وزن گوسفند همراه است تا باعث تولید گوشت شود اما بره سه ماهه بهترین سن برای پرواربندی است که سرعت رشد بالاتری نسبت به دام های بالغ دارد همین باعث افزایش قیمت بره زنده نسبت به سایر گوسفندان شده است که در این بین نوع نژاد، وزن هم در قیمت تاثیر گذار است.

بیماری اسکرپی گوسفندان

گوسفند

بیماری اسکرپی گوسفندان

یکی از بیماری های خطرناک دامی را که می تواند گوسفندان را با مرگ همراه کند بیماری اسکرپی است که نام علمی آن Scrapie است و بیش از دویست سال است که این بیماری رایج است و هیچ گونه راه درمانی ندارد، لرزش بدن، عدم تعادل در راه رفتن و ایستادن،مالیدن بدن خود به اجسام، بی قراری کردن همگی از نشانه ها و علائم بیماری است.

عوارض و مضرات روغن حیوانی

گوسفند

عوارض و مضرات روغن حیوانی

با وجود اینکه فواید و خواص روغن حیوانی بر کسی پوشیده نیست قطعا زیاده روی در مصرف روغن حیوانی می تواند باعث یک سری مشکلات و آسیب به سلامت بدن شما شود بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنید و بیماران قلبی، افراد چاق و کسانی که مبتلا به بیماری های کلیوی هستند به همراه زنان باردار از مصرف کره و روغن حیوانی اجتناب کنند.

بهترین نژاد گوسفندان گوشتی ایرانی را بشناسید

گوسفند

بهترین نژاد گوسفندان گوشتی ایرانی را بشناسید

چنانچه به فکر پرورش گوسفند زنده به روش پرواربندی هستید علاوه بر تامین سرمایه، تغذیه و مراقبت از این دام های سبک باید توجه داشته باشید که حتما نژاد گوسفندان گوشتی را برای اینکار انتخاب کنید که در بین نژاد گوسفندان ایرانی نژادهای شال، افشاری، قزل، مهربان، مغانی، سنگسری و بهمنی جزو بهترین نژادها هستند که سرعت رشد و وزن گیری بالایی دارند.

بیماری غده چرکی و لمفادنیت پنیری گوسفندان

گوسفند

بیماری غده چرکی و لمفادنیت پنیری گوسفندان

وجود دمل های چرکی و غده پنیری شکل در بین گوسفندان و بزها می تواند خطرناک باشد و علاوه بر خسارات اقتصادی چون کاهش وزن،رشد پشم و... باعث ابتلا سایر دام های سالم به بیماری شود از این رو از خرید گوسفند زنده و بز مبتلا به غده چرکی و پنیری امتناع کنید و حتما در صورت وجود بیماری در گله دام های خود با دقت پشم چینی را انجام دهید طوری که دمل نترکد چون میکروب های داخل دمل باعث ابتلا سایر دام های زنده به بیماری خواهد شد.

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

گوسفند

راهنمای خرید کله پاچه و احشای دام

کله پاچه و احشام دام جزو مواد غذایی خوشمزه هستند که میزان درصد پروتئین و کالری زیادی دارند و امروزه کمتر کسی است که عاشق خوردن کباب جگر، کله پاچه نباشد، هر چند که به خاطر خاصیت و خواص زیاد سیرابی خیلی ها اقدام به خوردن این قسمت می کنند بنابراین خرید کله پاچه و احشام دام خیلی زیاد است بنابراین باید مواظب باشید که از طریق رنگ، بو، ظاهر آن اقدام به خرید کله پاچه، دل و جگر، سیرابی و شیردان سالم کنید و اینکه عاری از هیچ گونه خرابی و فاسد بودن باشد.

درمان جرب و کچلی در گوسفندان

گوسفند

درمان جرب و کچلی در گوسفندان

همانطور که بیماری های پوستی و قارچی در بین انسان ها می تواند آزار دهنده باشد وجود بیماری کچلی و گری در بین گوسفندان می تواند آزار دهنده باشد و باعث کاهش اشتها، لاغری مفرط و حتی کاهش تولید شیر و گوشت دام زنده شود از این رو خیلی مهم است که با خوراندن داروهای ضد انگلی، حمام ضد انگل و ضد کنه و همچنین پشم چینی به موقع گوسفندان مانع از بروز بیماری شوید و در صورت ابتلا به بیماری با تزریق زیرپوستی آیورمکتین باعث درمان بیماری شوید.

تاریخ انقضای روغن حیوانی

گوسفند

تاریخ انقضای روغن حیوانی

روغن حیوانی گاوی و گوسفندی دو تا از روغن های حیوانی خوب در کل کشور هستند که به دلیل داشتن اسیدهای چرب و ویتامین مصرف آن برای سلامت بدن مفید است و بعنوان ماده ضد سرطانی محسوب می شود و در صورتی که داخل ظرف هیزه قرار داده شود حتی تا سالیان دراز می توانید آنرا مصرف کنید، یک نکته مهم این است که برای خراب نشدن روغن حیوانی آنرا در معرض نور خورشید و هوا قرا ندهید و در صورت گذاشتن داخل ظروف شیشه آنرا حتما داخل یخچال بگذارید.

نحوه درمان گندیدگی سم گوسفند

گوسفند

نحوه درمان گندیدگی سم گوسفند

یکی از بیماری های خطرناک دامی در بین گوسفندان گندیدگی سم است که می توانید باعث لنگش، آبسه پا و عملا زمین گیر شدن دامها شود، مشکل اینجاست که در صورت تشدید بیماری امکان کاهش تولید مثل، تولید شیر و حتی لاغر شدن گوسفندان را به همراه دارد بنابراین باید نسبت به پیشگیری و درمان بیماری اقدام کنید.

بهترین نژاد بره پرواری

گوسفند

بهترین نژاد بره پرواری

بره گوشتی یکی از دام های زنده است که خیلی خرید و فروش انجام می شود از این رو خیلی از دامدارها به دنبال روش هایی برای بدنیا آمدن بره در فصل های پاییز و زمستان هستند تا آنرا با قیمت بالا بفروشند، البته مهمترین دلیل خرید و فروش بره را می توان به اهمیت آنها و سرعت رشد بالا برای دوره پرواربندی نام برد که با انتخاب بهترین نژاد بره پرواری امکان افزایش سود در پایان دوره پرواربندی یعنی دوره 100 روزه وجود دارد.

گوشت آبگوشتی چه گوشتی است

گوسفند

گوشت آبگوشتی چه گوشتی است

آبگوشت یکی از غذاهای اصیل و سنتی ایرانیان است که در گذشته به نام های مختلفی استفاده می شد وحتی در شهرهای مختلف به روش های مختلف طبخ می شود اما بهترین نوع گوشت آبگوشت قطعا گوشت گردن گوسفندی و قسمت هایی است که استخوان و چربی زیاد دارد.

آشنایی با نژاد گوسفند گوشتی شاروله

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند گوشتی شاروله

به دلیل خواص گوشت گوسفندی و وجود انواع مواد معدنی، ویتامین، مقدار زیادی پروتئین و همچنین هضم راحت و خوشمزه بودن و تقاضای بالای خرید گوشت گوسفند عملا یکی از روش های پرورش گوسفند زنده روش پرواربندی است که در طول صد روز بره های پرواری با تغذیه مناسب و نگهداری خوب پرورش داده می شوند در بین نژاد بره های پرواری نژاد شاروله نژاد خوب و عالی است.