بره چیست

گوسفند

بره چیست

بچه گوسفند زنده را بره می نامند که از سن یک روز تا سه ماهه آنرا بره شیری و از سن سه ماه تا شش ماه را بره پرواری یا شش ماهه می نامند که بهترین سن برای دوره پرواربندی گوسفندان محسوب می شود و البته قیمت بره زنده به وزن، جنس و همچنین نژاد آن بستگی دارد.

آشنایی با نژاد گوسفند قره گل سرخس

گوسفند

آشنایی با نژاد گوسفند قره گل سرخس

نژاد قره گل یکی از بهترین نژاد گوسفندان پوستی ایران و حتی در دنیا محسوب می شود که به خاطر وجود جعد و درخشندگی در موی پوست بره تازه متولد شده برای ساخت انواع کلاه قره قل، آستراخانی از آنها استفاده می شود و همین باعث شده است که صادرات پوست گوسفند قره گل رو به افزایش یابد و حتی این نژاد در کشور افغانستان شهرت ویژه دارد طوری که بعد از صادرات پسته بیشترین صادرات را به همراه دارد و بیشترین سود کشور را به همراه دارد.

تب برفکی در گوسفندان

گوسفند

تب برفکی در گوسفندان

سود پرورش گوسفند زنده باعث نمی شود که همینطوری وارد این شغل شوید باید حتما اطلاعات کافی در زمینه بیماری های گوسفندان، نحوه تغذیه و خوراک دام داشته باشید تا در صورت مشاهده علائم و نشانه های بیماری آنرا درمان کنید و مانع از همه گیر شدن گله گوسفندان و وارد آمدن خسارات اقتصادی زیاد شوید، یکی از این بیماری های خطرناک و مسر بیماری تب برفکی یا همان بیماری دهان و پا است که به خاطر ورود ویروس پیکورنا در بدن دام زنده ایجاد می شود که با زخم سم و تاول ها روی دهان همراه می شود.

رفع بوی بد کله پاچه

گوسفند

رفع بوی بد کله پاچه

غذای کله پاچه یکی از غذاهای اصیل و سنتی است که با وجود پر چرب بودن دارای کالری زیادی است و مصرف آن تنها برای وعده صبحانه توصیه می شودو برخی افراد چون بیماران قلبی، عروقی، چربی خون و زنان باردار از خوردن آن باید امتناع کنند و حتما در صورت خرید کله پاچه بوی بد نداشته باشد.

معرفی گوسفند نژاد ایل دوفرانس و اصالت آن

گوسفند

معرفی گوسفند نژاد ایل دوفرانس و اصالت آن

گوسفندان ایل دو فرانس یکی از بهترین نژاد گوسفندان گوشتی و چند قلوزا جهان محسوب می شود که وزن بره ایل دو فرانس در سن 100 روزگی به بیش از 30 کیلوگرم و میزان درصد دو قلوزایی آن به بیش از 150 درصد می رسد.

راه های کاهش هزینه تغذیه گوسفند و بز

گوسفند

راه های کاهش هزینه تغذیه گوسفند و بز

تغذیه مناسب برای دام های سبک چون گوسفند و بز همیشه لازم و ضروری است چون برخی از بیماری های دامی چون تب شیر، ریزش پشم گوسفندان، وجود ادرار خونی همگی به خاطر کاهش و کمبود یک سری مواد معدنی رخ می دهد از این رو بهتر است با بالا بردن اطلاعات و دانش عمومی خود در شغل دامداری با دادن مواد غذایی مناسب با دوره باعث افزایش وزن دام زنده و تولید مثل گوسفند و بز شوید.

التهاب رحم در دام ها

گوسفند

التهاب رحم در دام ها

به دنیا آمدن بره و گوساله زنده قطعا به معنای افزایش تولید مثل گوسفندان، گاوها است که می توانند با فروش آنها سود خوبی به دست آورند از این رو گاوداران و دامداران با انواع روش های تلقیح مصنوعی،هورمون تراپی سعی در افزایش درصد به دنیا آمدن گوساله، بره سالم هستند اما برخی اوقات نا آگهی در تغذیه و خوراک دام و کاهش و افزایش یکسری مواد معدنی باعث ناباروری و آبستن نشدن دام ها می شود که بیماری التهاب رحم یکی از بیماری های دامی است که باید به موقع تشخیص و درمان شود.

آیا خوردن جگر، دل و قلوه در دوران بارداری بی خطر است؟

گوسفند

آیا خوردن جگر، دل و قلوه در دوران بارداری بی خطر است؟

بغیر از گوشت قرمز که حاوی درصد بالایی پروتئین، کالری، مواد معدنی،ویتامین است قسمت های مختلف دام ها چون جگر، دل، قلوه، سیرابی و حتی زبان و مغز کله پاچه جزو مواد غذایی مغذی محسوب می شوند که زنان باردار باید در میزان مصرف آنها دقت کنند و مصرف بخشی از قسمت ها چون جگر به خاطرداشتن ویتامین A جایز نیست.

سنگ های مجاری ادراری در گوسفند

گوسفند

سنگ های مجاری ادراری در گوسفند

قطعا در هنگام پرورش گوسفند و بز زنده باید حتما به میزان جیره غذایی آنها توجه کنید و درصد فسفر و کلسیم به خوبی رعایت شود چون دادن مواد خوراکی چون غلات دانه جو، کنسانتره دامی و کاهش مواد علوفه خشبی عملا باعث افزایش فسفر بدن دام و ایجاد سنگ ادارای می شود که عملا باعث ادرار نیامدن و وجود خون در آن همراه است.

طرز تهیه آب قلم گاو یا گوسفند

گوسفند

طرز تهیه آب قلم گاو یا گوسفند

علاوه بر خواص گوشت گوسفند و گاو که سرشار از انواع مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و کالری است شما می توانید اقدام به تهیه عصاره قلم گاو و گوسفند تا بتوانید از آن برای خوشمزه کردن انواع سوپ، خورشت و حتی کته و... استفاده کنید که باعث رشد کودکان و همچنین جبران مواد معدنی زنان باردار و همچنین بهبود کیفیت سلامت مو، پوست، ناخن ها و کاهش درد مفاصل و تورم آنها خواهد شد.

بیماری بروسلوز دامی

گوسفند

بیماری بروسلوز دامی

تب مالت و بروسلوز گاو یکی از بدترین بیماری های مشترک انسان و دام است که می تواند با مصرف شیر، لبنیات و سایر فرآورده های لبنی آلوده باعث انتقال باکتری به بدن انسان شود، البته این بیماری در بین گوسفند،بز و حتی سگ و خوک نیز به اشکال مختلف وجود داردو مشهود ترین علائم بروز بیمار سقط جنین در دام هاست و علاو بر آن کاهش تولید شیر است.

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

گوسفند

کود حیوانی بهتر است یا شیمیایی

یکی از مواد غذایی مورد نیاز برای رشد گیاهان، گل ها قطعا کود است که در دو نوع حیوانی و شیمیایی استفاده می شود. علاوه بر تقویت زمین های زراعی،برای باغات میوه نیز از کود استفاده می شود که هر کدام از آنها کاربرد خاص خود را به همراه دارند و اطلاع از آنها می تواند به شما کمک کند که بهترین کود را بخرید و استفاده کنید.