نحوه جفت گیری عروس هلندی

پرنده

نحوه جفت گیری عروس هلندی

اگر قصد پرورش و تکثیر عروس هلندی دارید ابتدا باید عروس نر وماده با هم جفت گیری کنند و حتما شرایط لازم چون قفس بزرگ، غذای مناسب برای آنها فراهم شود و حتما به سن بلوغ جنسی یعنی بالای دو سال رسیده باشند که پس از جفت گیری موفقیت آمیز بعد از چند روز تخمگذاری عروس هلندی ماده شروع می شود و پس از طی کردن 21 الی 23 روز تخم ها به جوجه تبدیل می شوند.

آشنایی با انواع انواع نژاد بلدرچین

پرنده

آشنایی با انواع انواع نژاد بلدرچین

اگر به دنبال خرید بلدرچین هستید بهتر است قبل از خرید خوب اطلاعات کافی در مورد انواع نژاد بلدرچین دنیا داشته باشید و بهترین نژاد بلدرچین تخمگذار یا بلدرچین گوشتی را انتخاب کنید هر چند که در ایران بیشتر پرورش بلدرچین ژاپنی و معمولی که به نام اروپایی شناخته می شود رواج دارد.

درمان سرماخوردگی عروس هلندی

پرنده

درمان سرماخوردگی عروس هلندی

اگر عاشق نگهداری پرنده خانگی هستید و در این بین خرید عروس هلندی را در دستور کار خود داده اید قبل از خرید بدانید که باید به اندازه کافی برای پرنده وقت بگذارید و مواظب آن باشید و حتما در مورد غذا و نحوه نگهداری آن اطلاعات کافی داشته باشید به خصوص اینکه علائم و نشانه های بیماری چون سرما خوردگی عروس هلندی را بدانید تا سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنید.

پرورش بلدرچین در خانه کاملا ساده و کاربردی

پرنده

پرورش بلدرچین در خانه کاملا ساده و کاربردی

پرورش بلدرچین به منظور تولید تخم مرغ و گوشت سود بالایی دارد چون در سن 45 روز جوجه بلدرچین به بلوغ می رسد و سرعت رشد بالایی دارد اما باید فضای کافی برای آنها در نظر بگیریدو همچنین با فراهم کردن غذای بلدرچین باعث سرعت رشداین گونه پرندگان شوید.

نحوه دستی کردن مرغ عشق

پرنده

نحوه دستی کردن مرغ عشق

مرغ عشق یک پرنده خانگی عالی و درجه یک در بین ما ایرانیان است که یکی از دغدغه های فکری صاحبان آن دستی کردن و رام کردن مرغ عشق است که البته با خرید آن و آوردن به خانه به دلیل اینکه به مکان جدید هنوز عادت نکرده تا چند روز افسردهاست اما با توجه کردن به پرنده و صحبت کردن با آن و به صورت مرتب غذا دادن به آن باعث می شوید که از شما نترسد و به شما اعتماد کند و همین باعث می شود که به نوعی دستی شود، البته نگهداشتن و بزرگ کردن جوجه مرغ عشق باعث می شود که سریعتر به شما وابسته و دستی شود.

راه های رشد سریع جوجه مرغ

پرنده

راه های رشد سریع جوجه مرغ

برای افزایش وزن و رشد سریع جوجه مرغ باید حتما اطلاعات کافی در زمینه مرغداری داشته باشید و با تهیه مواد غذایی که شامل انواع مواد معدنی، ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات و همچنین آب تمیز باعث رشد سریع جوجه مرغ شوید علاوه بر این رعایت نظافت و جایگاه مرغداری را فراموش نکنید.

علت گاز گرفتن عروس هلندی و نحوه رفع آن

پرنده

علت گاز گرفتن عروس هلندی و نحوه رفع آن

عروس هلندی یکی از پرندگان خانگی مطیع و آرام است که با انجام یک سری حرکات و حتی سوت زدن، صحبت کردن بعنوان دومین پرنده محبوب بعد از عروس هلندی در بین ایرانیان شده است اما گاز گرفتن آن می تواند آزار دهنده باشد، در این مواقع علت گاز گرفتن عروس هلندی را پیدا کنید و نسبت به رفع آن اقدام کنید و از فریاد زدن و تنبیه کردن پرنده واقعا اجتناب کنید چون تنها باعث تشدید این رفتار پرنده خواهد شد.

غذای عروس هلندی در سنین مختلف از جوجگی تا بلوغ

پرنده

غذای عروس هلندی در سنین مختلف از جوجگی تا بلوغ

عروس هلندی به مانند سایر پرندگان نیاز به مواد غذایی و مقوی دارد تا بتواند مواد معدنی، ویتامین، پروتئین، کالری بدن آن تامین شود البته با توجه به سن عروس هلندی یعنی از جوجگی تا بلوغ و همچنین زمان جفت گیری، تخمگذاری غذای عروس هلندی متفاوت است و باید دقت کنید چه مقدار به آنها دهید چون چاق شدن عروس هلندی و ابتلا به انواع بیماری ها بر اثر مصرف بیش از حد دانه ها و غلات توسط این پرنده است.

تشخیص جنسیت عروس هلندی

پرنده

تشخیص جنسیت عروس هلندی

جفت گیری پرندگان تنها راه تکثیر و تولید مثل آنهاست که از این رو خیلی از پرورش دهندگان و حتی افراد عادی اقدام به خرید جفت عروس هلندی و پرورش آن به منظور جوجه کشی این کار انجام می دهند اما تشخیص جنسیت عروس هلندی شاید قبل از بلوغ پرنده سخت باشد از این رو بهتر است با خواندن این مقاله اطلاعات خود را بالا ببرید و به راحتی تفاوت بین جنس نر و ماده را تشخیص دهید.

نحوه جفت گیری کبوتر

پرنده

نحوه جفت گیری کبوتر

کبوتر یکی از پرندگان خوب و زینتی است که انواع نژاد مختلفی دارند که قیمت آنها هم متفاوت است اگر قصد پرورش کبوتر و جفت زدن آنرا دارید حتما اطلاعات کافی باید در این زمینه داشته باشید و با فراهم کردن تغذیه مناسب، عدم وارد کردن استرس به کبوتر ها باعث جفت شدن کبوتر شوید.

آشنایی با انواع نژاد کبوتر

پرنده

آشنایی با انواع نژاد کبوتر

اگر قصد خرید کبوتر پرشی، مسافتی، زینتی دارید بهتر است ابتدا اطلاعات کافی در مورد انواع نژاد کبوتر داشته باشید و با توجه به خصوصیات ظاهری و ویژگی هایی که دارد اقدام به پرورش آنها کنید.

آموزش حرف زدن به عروس هلندی

پرنده

آموزش حرف زدن به عروس هلندی

عروس هلندی یکی از پرندگان باهوش و در راسته طوطیان است که بعد از کاسکو، طوطی اسکندر و ماکوئو جزو باهوش ترین طوطی ها است که به راحتی امکان یاد گیری چند کلمه ساده و سخنگو شدن آن وجود دارد، البته عروس هلندی نر و جوان و رام شده و تنها می تواند آموزش ببیند و حتما باید این کار با صبر و حوصله زیاد انجام شود.