علت فلج شدن یا باز بودن پای جوجه و نحوه درمان آن

مرغ و خروس

علت فلج شدن یا باز بودن پای جوجه و نحوه درمان آن

با وجود اینکه پرورش جوجه گوشتی می تواند سود بالایی داشته باشد و در کمتر از زمان 42 روز باعث افزایش وزن جوجه گوشتی و به موجب آن به دست آوردن سود از فروش جوجه گوشتی برای هر مرغدار می شود اما فلج شدن پای جوجه و پا باز بودن آن یک مشکل اساسی برای هر مرغداری است که شما می توانید با تغذیه مناسب، تهیه بستر مناسب و همچنین رعایت بهداشت مانع از فلج شدن جوجه ها شوید و در صورت فلج شدن آنها باید پا یا پنجه های جوجه را آتل بندی کنید.

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی تهویه مناسب برای مرغ های گوشتی

مرغ و خروس

نکات مهم هنگام نصب و راه اندازی تهویه مناسب برای مرغ های گوشتی

سود پرورش جوجه گوشتی باعث شده است خیلی از افراد به شغل مرغداری روی بیاورند چون تقاضای خرید مرغ زنده و خرید گوشت مرغ هم زیاد است اما باید در ساخت سالن مرغداری دقت کنید و حتما اینکه سیستم تهویه هوا به درستی نصب شده باشد و با نگاه کردن به وضعیت جوجه ها، نوک زدن به کف بسترهای کاهی مرغداری و حتی بو کردن خوراک تازه می توانید از خوب بودن هوای مرغداری مطلع شوید، اهمیت نصب و راه اندازی تهویه مناسب برای مرغ های گوشتی از این جهت بالاست چون نداشتن تهویه مناسب باعث ابتلا به انواع بیماری ها، تلف شدن جوجه ها و مرغ های گوشتی می شود.

بهترین نژاد مرغ های گوشتی

مرغ و خروس

بهترین نژاد مرغ های گوشتی

اگر قصد خرید بهترین مرغ گوشتی را دارید بهتر است ابتدا با انواع نژاد مرغ گوشتی چون راک، راس، برهما، نیوهمشایر و... آشنا باشید و بر طبق خصوصیات و ویژگی هایی که دارند بهترین نژاد مرغ را انتخاب کنید، البته این نکته را فراموش نکنید که انتخاب نژاد تنها یکی از فاکتورهای مهم برای موفقیت شماست و باید حتما تغذیه مناسب مرغ را در دستور کار خود قرار دهید.

مراحل اخذ مجوز دامداری و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مجوز دامداری

مرغ و خروس

مراحل اخذ مجوز دامداری و مدارک مورد نیاز جهت گرفتن مجوز دامداری

اگر قصد ورود به شغل دامداری و دامپروری دارید و می خواهید پرورش دام و طیور را به تعداد زیاد انجام دهید حتما باید نسبت به گرفتن مجوزهای لازم چون موافقت نامه اصولی، پروانه تاسیس، مجوز بهره برداری برای احداث ساختمان دامداری که شامل گاوداری، ساختمان گوسفندان، سالن مرغداری اقدام کنید.

نحوه احداث سالن مرغداری و تاسیسان آن

مرغ و خروس

نحوه احداث سالن مرغداری و تاسیسان آن

با توجه به خواص گوشت و تخم مرغ به خصوص در بین ما ایرانیان که بیشترین سرانه مصرف گوشت مرغ در دنیا را داریم تاسیس مرغداری سود بالایی به همراه دارد اما باید دقت کنید که در هنگام ساخت سالن مرغداری، تهویه مناسب، در و پنجره به اندازه و ارتفاع مناسب باشد و با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه نوع و شکل ساختمان مرغداری تعیین گردد و مهمترین نکته اینکه سالن مرغداری به دور از مراکز پرورش سایر دام ها باشد چون امکان ابتلا انواع دام ها از طریق بیماری مرغی وجود دارد.

اصول پرورش و نگهداری مرغ مرندی

مرغ و خروس

اصول پرورش و نگهداری مرغ مرندی

اگر به دنبال سود بالا در شغل مرغداری هستید ابتدا هدف خود را از پرورش مرغ تعیین کنید و اینکه می خواهید مرغ تخمگذار پرورش دهید یا مرغ گوشتی که یکی از خوبی های نژاد مرغ مرندی این است که دو منظوره است یعنی به عنوان بهترین مرغ تخمگذار و گوشتی در ایران و جهان شناخته می شود.

بهترین نژادهای مرغ تخمگذار در دنیا

مرغ و خروس

بهترین نژادهای مرغ تخمگذار در دنیا

یکی از فواید پرورش مرغ محلی و خانگی تولید تخم مرغ است که می توانید با فروش تخم مرغ سود کلانی به دست آورید از این رو چنانچه اطلاعات کافی در این زمینه دارید بهتر است ابتدا بهترین نژاد مرغ های تخمگذار دنیا را بشناسید و سپس نسبت به خرید و پرورش آن اقدام کنید.

ده توصیه برای پیشگیری از آتش سوزی در مرغداری ها

مرغ و خروس

ده توصیه برای پیشگیری از آتش سوزی در مرغداری ها

قطعا سوال گاوداری بهتر است یا مرغداری را می توان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد اما شکی در سود بالای پرورش مرغ وجود ندارد و همین باعث شده است که تعداد زیادی به تاسیس مرغداری بپردازند اما یکی از مهمترین مشکلات مرغداری حساسیت بالای مرغ و خروس به انواع بیماری های ویروسی و همچنین افزایش درصد احتمال آتش سوزی مرغداری است که باید حتما نکات مهم را به منظور پیشگیری از وقوع این حادثه انجام دهید و حتما در هر سالن مرغداری کپسول آتش نشانی سالم و مطمئن قرار داده شود تا در صورت رخ دادن آتش سوزی سریعا نسبت به خاموش کردن آن اقدام کنید.

نشانه های مرغ کرچ

مرغ و خروس

نشانه های مرغ کرچ

یکی از اهداف پرورش مرغ زنده و طیور تولید تخم است که برخی از پرورش دهندگان مایل به جوجه کشی هستند از این رو باید مرغ کرچ شود که هر مرغ کرچ شده نشانه ها و علائمی دارد که شایع ترین آن خوابیدن روی تخم ها و تولید صدای ناله و جیغ مانند است اما اگر نمی خواهید مرغ شما کرچ شود با انجام یک سری نکات می توانید مانع از کرچ شدن مرغ شوید.

علت قطع تخمگذاری مرغ

مرغ و خروس

علت قطع تخمگذاری مرغ

با توجه به خواص تخم مرغ و فروش آن امروزه تعداد زیادی از پرورش دهندگان به دنبال پرورش مرغ تخمگذار هستند از این رو قطع تخمگذاری مرغ می تواند یک مشکل اساسی برای آنها محسوب شود که باید ابتدا به بررسی علت و دلایل آن بپردازند و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند، البته عوامل طبیعی چون تولک رفتن مرغ یا پیر شدن آن جزو عوامل طبیعی است که هیچ راه درمانی ندارد.

گاوداری بهتر است یا مرغداری

مرغ و خروس

گاوداری بهتر است یا مرغداری

پرورش مرغ به منظور تولید گوشت و تخم مرغ انجام می شود که دو ماده غذایی اصلی در بین ایرانیان هستند و همین باعث شده است که تاسیس مرغداری نسبت به گاوداری بیشتر شود اما حساسیت بالا مرغ زنده به انواع بیماری ها هم یکی از مشکلات اساسی مرغداری است البته در این بین گاوداری هم یک سری مشکلات دارد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خواص پای مرغ

مرغ و خروس

خواص پای مرغ

یکی از بهترین مواد غذایی جهان که چندش آورترین آنها محسوب می شود خوردن پای مرغ است که حاوی انواع مواد معدنی چون مس، کلسیم، روی و همچنین ماده اصلی پوست کلاژن است که باعث افزایش سلامت و طراوت پوست و کاهش روند پیرسازی پوست می شود و به نوعی باعث رفع چین و چروک دور چشم، پیشانی می شود.